Gå til innhold

Gullbutikk i PC-spill skaper diskusjon (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil si meg enig i at dette er skittent spill. Selvsagt er dataspill en business først og fremst. Men det kommersielle må komme som en konsekvens av produktets kvalitet, ikke som en del av selve produktet. Jeg synes dette vitner om manglende integritet. Man kan bare håpe at folk, som han selv sier, stemmer med lommeboken. Jeg for en er veldig glad for at jeg utsatte kjøp og rakk å lese denne artikkelen først.

Lenke til kommentar

har spillt dette spillet ein del nå og fant ikkje ut at det var der etter par timer senere at var mulig

 

er dumt og ikkje nevne at det har det og er delviss steam sin feil (igjen...folk må lære at steam sine info sider er elendig)

 

men er ganske enig at det burde vært standard og merke spill som driver med microtransaksjoner,men samtidig dei blåser opp saken siden det er så lite vits og betale for gull om du ikkje klarer og spille dei første 30 min før du får ok gull inntekter.

Lenke til kommentar

Jeg ser ærlig talt ikke hva problemet er. Skal spill merkes tydelig at de har/får DLC også nå? Må man ha "obs! støtter mods!" med stor skrift på fremsiden av coveret før man velger om man vil kjøpe et spill eller ikke? Strengt tatt er det to typer mikrotransaksjoner: De som er frivillige og ikke tilføyer noe som helst til spillet man ikke kan få gratus uansett ved å spille, og mikrotransaksjoner som er påkrevd av spillet for å kunne få en fullverdig opplevelse.

 

Ta for eksempel Marvel Heroes. Det er 100% gratis i utgangspunktet, men man kan kun velge mellom fem helter i starten. I løpet av spillet får vi to til av de fem heltene tilfeldig (en veldig tidlig, og en når man har rundet spillet). Det er derimot over tyve helter til sammen så langt, og flere legges til. Disse kan i teorien finnes som loot i spillet, men det er veldig lav drop rate på dem. Det samme gjelder kostymene til alle folkene. Dermed må man betale for å få heltene man vil ha. Jeg synes sånn mikrotransaksjon er tvilsom, men det går bra når det er frivillig (som heltene tross alt er) og spillet er gratis (og dritbra, som Marvel Heroes faktisk er. Årets spill så langt for min del på mange måter) ;) Hadde man derimot vært nødt til å betale for spillet og så kjøpt heltene likevel hadde det blitt feil.

 

Sånn jeg ser det er Knights of... et spill man betaler for, så å måtte betale mer for å få flere helter osv hadde blitt feil. Men det gjør vi jo ikke. Vi betaler for å få mer gull, noe vi kan få gratis ved å spille spillet. Man betaler dermed kun for å få en frivillig fortgang gjennom grindingen. Hva er så galt med det?

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Unngår alle spill med slikt. Savner tiden da man kjøpte et spill og det var 100 % ferdig.

 

Dette.

 

Det finnes nesten ikke lenger spill som slippes uten "day-0 DLC" og andre ulumskheter.

Det at de nå også tar penger i form av mikrotransaksjoner for et spill man har betalt for allerede sier vel litt om at spill industrien er på vei ned en slippery-slope som kun kan ende med at forbrukeren ender opp med dritenden av pinnen.

 

Singleplayer spill kan forsåvidt ha DLC, men da også KUN for singleplayer. Skal det slippes DLC som påvirker multiplayer, MÅ det finnes ett gratis alternativ(se feks. på Arma 2 + OA. Flere DLCer, men alle er også tilgjengelig i en gratis versjon med lavere oppløsning om man ikke vil kjøpe DLCen).

Å splitte spillerbasen til spillet sitt fordi noen har kjøpt en DLC mens resten ikke har det er helt bak mål.

Lenke til kommentar

Har dette spillet på mobil, og er enig i kritikken. Gull brukes i spillet for å oppgradere utstyret ditt. Etterhvert tar det lengre og lengre tid, og progresjon går sakte for at man skal blir "tvunget" til å kjøpe gull eller grinde som en tosk. Jeg valgte å avinstallere.

Lenke til kommentar

Hele Pay-to-Win-konseptet er latterlig, særlig når man allerede har betalt for spillet. Fokuset går bort fra å skape spill som er gøy å spille, til å finne ut hvordan man skal kunne melke spilleren for mest mulig valuta, uten at spilleren tenker over det.

 

Det eneste positive med dette konseptet, sammen med andre latterligheter som launch-day-DLC'er, er at indie-bransjen ser ut til å holde seg langt unna, og forhåpentligvis får en enda større oppblomstring enn det vi allerede ser idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...