Gå til innhold

Sniktitt: The Elder Scrolls Online (Mac, PS4, Windows, XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde ikke blitt overrasket om dette spillet også flopper maksimalt.

 

Å gjøre flotte en-spiller-spill til flotte fler-spiller-spill er en veldig vanskelig oppgave. Bioware prøvde seg med Star Wars, og der feilet de rimelig massivt. At Elder Scrolls vil gjøre det samme, ser jeg nesten på som en selvfølge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det var rundt utgivelsen av Oblivion eller Skyrim, men Bethesda har tidligere uttalt at de ikke vil lage MMORPGer. Nå har de altså ombestemt seg, trukket kølapp og stilt seg i den lange rekka av utviklere som vil ha en bit av WoW-kaka. Statistisk sett er det liten grunn til å tro at de vil lykkes og når anmelderen ikke virker mer entusiastisk enn dette så blir jeg skeptisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Spilt TES masse, men ingen tro på at jeg liker dette. I TES jobber jeg med mod's etc for å skape min verden, mens MMO's er en helt annen greie hvor du spiller i en verden delt med andre. Heller tvilsomt om jeg prøver spillet i det hele tatt.

Ser på dette som en hvilken som helst MMO i rekken. Lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det var rundt utgivelsen av Oblivion eller Skyrim, men Bethesda har tidligere uttalt at de ikke vil lage MMORPGer. Nå har de altså ombestemt seg, trukket kølapp og stilt seg i den lange rekka av utviklere som vil ha en bit av WoW-kaka. Statistisk sett er det liten grunn til å tro at de vil lykkes og når anmelderen ikke virker mer entusiastisk enn dette så blir jeg skeptisk.

 

Nå er det Zenimax Online som produserer The Elder Scrolls Online og ikke Bethesda. Bethesda i denne sammenhengen er utgiver. Var vel Pete Hines som nevnte noe om dette at de hadde ingen planer om å flytte fokus fra singleplayer RPG til mmorpg. Hvorvidt spillet blir bra eller dårlig vil tiden vise.

Lenke til kommentar

Haha, ja jeg er også av den typen som plukker opp alt. Husker at i Fallout:NV så var det til og med et dialogvalg hvor jeg kunne si "There is a good chance I already picked it up. I grab pretty much everything that isn't nailed down"

 

Uansett jeg er ikke redd for at Bethesda slutter å lage SP spill fordi de lager ikke det MMO spillet her. Det kan fort bli en ny Fallout eller TES som er utviklet parallelt. Akkurat som at Arkay lager en ny Dishonored som blir publisert av Bethesda senere.

Lenke til kommentar

http://en.wikipedia...._Online_Studios

 

Som ser ut til å ha en imponerende fortefølje med så mye som 0 utviklede titler før TESO.

 

Overraskende nok hentet Zenimax inn folk som ikke allerede jobbet i BGS men hadde MMO-erfaring for å utvikle. Vil tro det ser litt annerledes ut om man ser på CV-ene til de som jobber der.

 

Tror forsåvidt også det kommer til å floppe, med mindre konsollreleasen redder dem.

Lenke til kommentar

Holder forventningene lave fremdeles. Skal dog følge med og prøve det når det kommer.

 

off topic: Er ordet "krysshår" virkelig en oversettelse for "crosshair". Føler det ligger i samme gate som å oversett "vacuumcleaner" med "vakumrenser". Ville ikke "sikte" være bedre?

Lenke til kommentar

TES fan også men har ingen tro på dette spillet,

 

MMO + TES går veldig dårlig i lag , spesielt når dei ikkje klarer og balansere eit singel player spill, alltid communitien med mods som er der for og redde spillene deres på gang etter gang....

 

både oblivion og skyrim var ræv uten moddere som hjalp til og fikset det, morrowind er nok det jeg likte best (selv med balanse problemene...som igjen moddere fikset)

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Kan ikkje seie eg har trua på dette. Ein form for co-op i Skyrim hadde vore artig, men i form av eit MMO ser eg ikkje for meg det vil fungere så godt.

 

 

Holder forventningene lave fremdeles. Skal dog følge med og prøve det når det kommer. off topic: Er ordet "krysshår" virkelig en oversettelse for "crosshair". Føler det ligger i samme gate som å oversett "vacuumcleaner" med "vakumrenser". Ville ikke "sikte" være bedre?

 

Hehe, ja dette slo meg og, kan ikkje finne noko krysshår på ordnett.no i alle fall :p

Lenke til kommentar
http://en.wikipedia...._Online_StudiosSom ser ut til å ha en imponerende fortefølje med så mye som 0 utviklede titler før TESO.
Overraskende nok hentet Zenimax inn folk som ikke allerede jobbet i BGS men hadde MMO-erfaring for å utvikle. Vil tro det ser litt annerledes ut om man ser på CV-ene til de som jobber der. Tror forsåvidt også det kommer til å floppe, med mindre konsollreleasen redder dem.

Samme tror jeg, MMO er ekstremt hard å få til.

Lurer også på hvordan et MMO vil virke på konsoll. Tenker på alle snarveiene jeg brukte i WOW samt en mus med en haug av knapper.

 

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det var rundt utgivelsen av Oblivion eller Skyrim, men Bethesda har tidligere uttalt at de ikke vil lage MMORPGer. Nå har de altså ombestemt seg, trukket kølapp og stilt seg i den lange rekka av utviklere som vil ha en bit av WoW-kaka. Statistisk sett er det liten grunn til å tro at de vil lykkes og når anmelderen ikke virker mer entusiastisk enn dette så blir jeg skeptisk.

De ga 8/10 til Sim City(som jeg kjøpte, takker være anmeldelsen). Siden da har jeg ikke lenger hatt tillit noen av anmelderne.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...