Gå til innhold

I dag bør du oppdatere Java


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå IGJEN! Var det ikke nå de skulle gjenoppbygge tiliten til Java etter en "dårlig periode"?

 

Hyppige oppdateringer er jo ikke en dårlig ting, denne gangen ligger de ihvertfall litt nesten i forkant av myriadene med exploits som florerte før lanseringen av de foregående patchene.

 

Når det er sagt er det tragisk å la brukerne gå gjennom en helt tragisk oppdateringsprosess som krever "opt out" av Ask Toolbar. :S

Endret av Sokkalf™
Lenke til kommentar

Hyppige oppdateringer er jo ikke en dårlig ting, denne gangen ligger de ihvertfall litt nesten i forkant av myriadene med exploits som florerte før lanseringen av de foregående patchene.

 

Når det er sagt er det tragisk å la brukerne gå gjennom en helt tragisk oppdateringsprosess som krever "opt out" av Ask Toolbar. :S

Hyppige oppdateringer fra store og kritiske pakker virker useriøst.

Hyppige oppdateringer fra Open Source og små leverandører derimot, går bra, fordi det viser engasjement og forpliktelser.

 

Java er såpass stort og kritisk at alt som patches nå burde allerede vært fikset før utgivelse.

Det burde aldri vært en problem i det første gang.

Lenke til kommentar

I dag kom det faktisk en popup som spurte om jeg ville oppdatere Java, og jeg krysset av for Ja. Det gikk fint. Vanligvis er det jo et mareritt å oppdatere Java. Den sletter jo ikke de gamle utgavene, og du må velge å ikke legge inn Ask Toolbar hver enese gang i Windows.

 

Jeg har Mac, og ser ingenting til disse Ask Toolbar-greiene. Er det bare i Windows-utgaven?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det så må du ha malware på maskinen din for at hullene i java skal kunne bli utnyttet. Koblingen til både bank id og nettbanken er jo ssl kryptert så det er vel nesten ingen sjanse for eksterne angrep. Har ikke lest meg opp på hvordan disse sårbarhetene utnyttes og er heller ingen ekspert på sikkerhet så det kan vere jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det så må du ha malware på maskinen din for at hullene i java skal kunne bli utnyttet. Koblingen til både bank id og nettbanken er jo ssl kryptert så det er vel nesten ingen sjanse for eksterne angrep. Har ikke lest meg opp på hvordan disse sårbarhetene utnyttes og er heller ingen ekspert på sikkerhet så det kan vere jeg tar feil.

 

Regner med det holder at en reklame eller lignende på side du besøker inneholder skadelig javakode. Var vel en slik reklame som kom opp på dagens næringsliv for en tid tilbake og infiserte en del av brukerne.

 

En god grunn til å bruke noscript og bare tillate script fra sider man stoler på. Når man etter en stund har bygget opp en database med sider man stoler på merker man lite til addonen, og det meste fungerer.

Lenke til kommentar

For å slippe den der plagsomme og unødvendige toolbaren som følger med Java. Kan dere ganske enkelt bare laste ned Windows Offline versjonen ved å trykke på See all Java downloads. Last så ned Windows Offline (32-bit) og om du har 64-bit Windows OS laster du også ned Windows Offline (64-bit).

 

PS: Jeg vet ikke om det har noen hensikt, men for sikkerskyld liker jeg å fjerne den gammle Java versjonen før jeg installerer den nye. Jeg har den siste tiden blitt en flittig bruker av programmet JavaRa, som går litt mer grundg til verks når det gjelder å fjerne Java fra PCen. Dette programmet bruker jeg også for litt mer orden. Java i seg selv er litt på latsiden når det gjelder å rydde opp i sine gammle filer under oppdatering. Om dere tar en titt i Programmer og funksjoner under Kontrollpanel, vil mange se at de har flere Java installasjoner listet opp der.

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar

I dag kom det faktisk en popup som spurte om jeg ville oppdatere Java, og jeg krysset av for Ja. Det gikk fint. Vanligvis er det jo et mareritt å oppdatere Java. Den sletter jo ikke de gamle utgavene, og du må velge å ikke legge inn Ask Toolbar hver enese gang i Windows.Jeg har Mac, og ser ingenting til disse Ask Toolbar-greiene. Er det bare i Windows-utgaven?

 

Hvis du har Mac er det mye greiere å oppdatere Java fra App Store. Krever snow leopard eller høyere

Lenke til kommentar
Kan vi ikke bare kvitte oss med dette makkverket og Flash også? La HTML5 og andre overta.
Det kan vi jo helt sikkert hvis du setter deg ned å snekrer løsninger som funker i html 5. :wallbash:

 

Bank ID 2.0 begynner snart å rulle ut i de fleste store bankene, her er selve implementasjonen kodet i HTML5 og javascript/jQuriy har jeg hørt. Ulempen her er at alle bankene må ut med en del penger for å bruke den nye bank id. Så kommer sikkert til å ta litt tid

 

Fant siden her :

https://www.bankid.no/Presse-og-nyheter/Nyhetsarkiv/2013/BankID-20-blir-Java-fri/

 

Er tydeligvis ikke før 2014, så for bare bruke den andre løsningen imens, vet ikke med andre banker, men i min bank er det bare en enkel html løsning med bokser hvor jeg skriver personnummer + kode, så brikke kode på neste side / javafri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...