Gå til innhold

Dommen: Nokia Lumia 925


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe.

Får inderlig håpe den er nettere og ikke minst lettere enn 920.

 

Jeg var ifjor fast bestemt på å anskaffe en 920.

Mye pga minimalismen og enkelheten rundt om i winph8.

Men den lysten forsvant som dugg for solen når jeg plukket opp et eksemplar (felt like a brick).

Og så ble det igjen valgt en Android.

 

Kanskje prøve pånytt i høst å velge en winph8 enhet.

Både htc og samsung kommer etter sigende snart med nye modeller også.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Sverget til WP7 og 8 siden det kom ut i Norge, og har jevnt over vært svært fornøyd med det.

 

I vår så kjøpte jeg imidlertid en LG Nexus 4, og jeg må innrømme at jeg liker "stock" Android opplevelsen mye bedre enn WP8 og iOS. Implementeringen av google maps, navigasjon og andre google apps gjør Android til en super telefon både til jobb og fritid :)

 

Men når det er sagt, så er WP på vei til å bli svært bra, men det er fremdeles et lite stykke igjen til de veletablerte mobil OSene føler jeg.

Lenke til kommentar
— Den største ulempen med Lumia 925, og Windows Phone-telefoner, er appene. Selv når de faktisk dukker opp i applikasjonsbutikken til Windows kommer de så sent at de har blitt irrelevante, skriver The Verge.

The Verge er fortsatt stuck på hvordan det var i fjor høst. Hvilke apps savner de? Ja, alltid en eller annen som mangler, men det finnes alternativer til det meste.

 

Men den lysten forsvant som dugg for solen når jeg plukket opp et eksemplar (felt like a brick).

Selv synes jeg det ga mer følelsen av kvalitet enn noe annet.

Lenke til kommentar

Jo det kan du selvfølgelig mene. Men den "er" tung , 185g.

 

Jeg skulle jo ha en .

Jeg hadde bestemt meg , sto i butikken/forhandleren , men den veide så mye i hånda at jeg ombestemte meg.

 

Iphone5 veier 140g.

Så det er en grunn til at den ble satt på slanke kur og gjenoppstår som 925 med slimmere design og vekt på 139g [ det er min mening ].

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jo det kan du selvfølgelig mene. Men den "er" tung , 185g.Jeg skulle jo ha en .Jeg hadde bestemt meg , sto i butikken/forhandleren , men den veide så mye i hånda at jeg ombestemte meg.Iphone5 veier 140g.Så det er en grunn til at den ble satt på slanke kur og gjenoppstår som 925 med slimmere design og vekt på 139g [ det er min mening ].

 

Så hvis en telefon hadde veid ca 50-100 gram mer og hatt en batteritid på 1 uke ved hardt bruk så hadde det ikke vært verdt det?

 

Bedre med 50-100 gram mindre og ha max 2 dager batteri med normalt bruk? (bare ett eksempel)

 

Vel, jeg synes du er litt prippen på vekt jeg da, du må ha ganske lite muskler når du synes 40 gram mer blir "tungt".

 

Håper jeg ikke blir rapportert for personangrep/ bryte reglene på forumet for denne posten :p

Lenke til kommentar
Jo det kan du selvfølgelig mene. Men den "er" tung , 185g.Jeg skulle jo ha en .Jeg hadde bestemt meg , sto i butikken/forhandleren , men den veide så mye i hånda at jeg ombestemte meg.Iphone5 veier 140g.Så det er en grunn til at den ble satt på slanke kur og gjenoppstår som 925 med slimmere design og vekt på 139g [ det er min mening ].
Så hvis en telefon hadde veid ca 50-100 gram mer og hatt en batteritid på 1 uke ved hardt bruk så hadde det ikke vært verdt det?Bedre med 50-100 gram mindre og ha max 2 dager batteri med normalt bruk? (bare ett eksempel)Vel, jeg synes du er litt prippen på vekt jeg da, du må ha ganske lite muskler når du synes 40 gram mer blir "tungt".Håper jeg ikke blir rapportert for personangrep/ bryte reglene på forumet for denne posten :p

 

Jeg er mye enig i hva Syar2003 skriver her altså, jeg gledet meg til 920 kom ut, men da jeg tok i den og kjente litt på den ble vekten for en deal-breaker...

det er ikke det at den er så utrolig tung å løfte, men følelsen av å gå rundt med en murstein i lommen.

Greit nok at det gir en viss følelse av kvalitet, men ville da heller hatt en tynnere telefon, som også veier mindre, altså er mer kompakt. (som 925, som på alle måter er mindre, men inneholder det samme, og er i aluminium)

 

Tom

Lenke til kommentar

Vel buhu.

Okay det var iphone 4 som veide 140g ( eksakt vekt 137g). Jeg tok feil - skyt meg.

 

Så vekta til iphone 5 112g får den ikke til å virke som et kvalitets produkt ?

 

Hvordan forklarer dere google linken jeg la inn da.

Og en til her i tråden er real nok til å innrømme at den føltes som en brick.

Hvis 185g er bevis på kvalitet hvorfor veier ikke den nye 925 det samme.

Og hvorfor er den slimmere også i form

 

Svaret står jo nederst her :

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Nokia_Lumia_920

 

 

 

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

The Verge er fortsatt stuck på hvordan det var i fjor høst. Hvilke apps savner de? Ja, alltid en eller annen som mangler, men det finnes alternativer til det meste.

Vet ikke helt, men jeg vegrer meg å bruke en plattform som ikke kan tilby alternative nettlesere (snakker ikke om skall, men alternativer som Firefox & Chrome), bruker nettlesere mye på dingser og ønsker å ha en sømløs "opplevelse" mellom pc og mobil (og på pc bruker jeg ikke IE...). Har et litt schizofrent forhold til Nokia, er interessert i maskinvaren deres, men et lukket system som ikke er populært blant FOSS og hjemmehackere (og tilhørende interessant programvare som OTR nettprat (forresten, finnes det overhode noen greie xmpp klienter for plattformen?), TOR på mobilen osv), manglende status-bar med tilhørende hurtig-innstillinger, dritstygt 2D UI osv osv får meg ikke til å gå for windowsphone. Endret av mandela
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er teit at det bare er én nettlesermotor. Men den sømløse integreringen kan du få ved å bruke noen av disse skallene. Syncing av bokmerker, sessions etc uten at du trenger bruke IE på desktop.

Selv synes jeg UIet er fint. Liker at det er flatt og at innholdet står i fokus. Flyter fint og slipper mye dilldal.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...