Gå til innhold

Sniktitt: ZTE Nubia Z5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flaggskip med JB 4.1?

UI ligner EmUI (Huawei) som igjen er en dårlig kopi av MIUI (Xiaomi). Hvorfor skal alle kineserne lage samme type modifisering av Android? Lite kreativt :/

Så veldig "ukomplett" ut. Likte overhodet ikke ikonen.

Denne med stock Android kunne vært noe!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

God telefon, men ZTE har jo lansert flere nye mobiler som egentlig er bedre enn denne luksus modellen..

 

Nubia Z5 reklameres ikke som et produkt laget av ZTE fordi ZTE ikke vil at Nubia skal ha samme type Image som ZTE..

 

Test heller UMI X2 eller Jiayu G4S hvis dere vil ha en ordentlig kinesisk toppmodell som kan konkurrere med Nexus, Samsung S4 og HTC One på både pris og ytelse!

 

God test ;) Elsker sånne tester hvor mindre populære mobiler blir testet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flaggskip med JB 4.1? UI ligner EmUI (Huawei) som igjen er en dårlig kopi av MIUI (Xiaomi). Hvorfor skal alle kineserne lage samme type modifisering av Android? Lite kreativt :/Så veldig "ukomplett" ut. Likte overhodet ikke ikonen. Denne med stock Android kunne vært noe!

 

Helt enig, dette så forferdelig ut! Derfor er det greit med launchere på Android. Blir ikke helt forandret (innstillinger og sånn).

Lenke til kommentar

Interessant artikkel, men jeg nekter å bruke en Android-smarttelefon der app-menyen er fjernet. Dessuten har mobilen rikelig med skrivefeil ifølge de bildene dere hadde lagt ut, og jeg orker ikke sånt over lengre perioder. Jeg irriterer meg grenseløst av skrivefeil jeg, hahaha.

Lenke til kommentar

Av ren nyskjerrighet, hvorfor er du så avhengig av hardware-menyknappen?

 

Legacy-apps vil automatisk få opp en menyknapp nederst til høyre, så det er ikke noe problem:

 

image00.png

 

Jeg vet dessverre ikke hva "Legacy-apps" betyr :/ Men det jeg mente var bare at jeg er så utrolig vant til den komfortable "Apps" knappen til høyre som sånn det er på Samsung Galaxy S-serien og egentlig alle andre Android-smartphones jeg har sett. Det kan godt hende at dette selskapet har en egen løsning, men jeg bruker den "Apps" knappen såpass mye daglig at det ville tatt veldig lang tid for meg å venne meg til at den ikke er der lenger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Interessant artikkel, men jeg nekter å bruke en Android-smarttelefon der app-menyen er fjernet. Dessuten har mobilen rikelig med skrivefeil ifølge de bildene dere hadde lagt ut, og jeg orker ikke sånt over lengre perioder. Jeg irriterer meg grenseløst av skrivefeil jeg, hahaha.

 

de fikk en tidlig utgave og de holder på å rette''skrivefeilene'' du så, lær å les alt for du skriver noe

Lenke til kommentar

Av ren nyskjerrighet, hvorfor er du så avhengig av hardware-menyknappen?

 

Legacy-apps vil automatisk få opp en menyknapp nederst til høyre, så det er ikke noe problem:

Tror det er snakk om telefonens "app drawer" og ikke hardware knapper som mener når han sier app-menyen. På MIUI rom og denne telefonen ligger alle ikonene på startskjermen sånn som på f.eks iPhone. Er riktig nok bare og installere en app, så får man den tilbake.

Lenke til kommentar

God telefon, men ZTE har jo lansert flere nye mobiler som egentlig er bedre enn denne luksus modellen..Nubia Z5 reklameres ikke som et produkt laget av ZTE fordi ZTE ikke vil at Nubia skal ha samme type Image som ZTE..Test heller UMI X2 eller Jiayu G4S hvis dere vil ha en ordentlig kinesisk toppmodell som kan konkurrere med Nexus, Samsung S4 og HTC One på både pris og ytelse!God test ;) Elsker sånne tester hvor mindre populære mobiler blir testet!

 

UMI X2 eller Jiayu G4S bruker Mediatek chipset, dette kan slett ikke konkurrere med S4, men kanskje med HTC One. Mediatek 6589 er (med 1.2 GHz) faktisk litt tregere enn Samsung S3. Det skal nevnes at kineserne har en turbo utgave som presser dette makkverket opp i 1.5 Ghz.

Så ikke noe å anbefale som topp, men kanskje mer som billig kina-flopp ?

6589 bruker lite strøm og gir akseptabel ytelse for surfing på svinbillige 5-6 toms kina phablets, etter hva jeg klarer å lese meg til. Men jeg må medgi at det er lett å bli lurt av et utall kinesiske nettsider som bare skriver positivt om mediatek.

 

http://forums.anandt...d.php?t=2298730

 

http://mobileraptor....89-chipset.html

 

Samsung Exynos 4412 Quad (Quad core ARM Cortex A-9/Mali 400MP Gaphics) - 15574 Antutu Benchmark Points

Samsung Galaxy S III (Quad core 1.4 GHz Exynos 4/Mali 400-MP) - 15574

 

MediaTek MT6589 (Quad core ARM Cortex A-7/PowerVR SGX544 Graphics) - 11345 to 13189 Antutu Benchmarks Points

O+ 8.15 (1.2 GHz) - 13189

Cherry Mobile HD 2.0 (1.2 GHz) -12668

MyPhone A919i Duo (1.2 GHz) - 11345

 

 

*edit : skrivefeil

*edit 2: Telefonen i sniktitten bruker Snapdragon s4 apq8064 som er ganske bra, og brukes i blant annet xperia z. Jeg tror Nubia z5 vil koste 4000.-

Endret av Karamell2
Lenke til kommentar

UMI X2 eller Jiayu G4S bruker Mediatek chipset, dette kan slett ikke konkurrere med S4, men kanskje med HTC One. Mediatek 6589 er (med 1.2 GHz) faktisk litt tregere enn Samsung S3.

 

Det er jo ikke akkurat veldig stor forskjell på S4 og HTC One sånn rent ytelsesmessig, så det var en litt merkelig kommentar.

 

Selv den raskeste utgaven av 6589 med enfirekjerners a7 prosessor på 1.5 GHz og en enkeltkjerne SGX544 GPU på 357 MHz kan ikke forventes å yte like bra som exynos 4412 som vi så i S III. Det vet vi fordi a7 arkitekturen yter noe svakere ved samme klokkefrekvens som a9, og fordi GPUen må forventes å være tregere enn hva vi så i apples a5, som igjen var tregere enn mali 400 i exynos 4412.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...