Gå til innhold

Athlon 64 på nært hold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gleder meg som en liten unge til den Prosessoren!

Men skal vente en stund til de blir raskere (og litt billigere), tar ikke sjangsen på å kjøpe nå med en gang, med tanke på Hovedkort osv.

Har "signaturen" som får holde en stund til.

 

Enig.. Hvis man bruker windows, så er det jo ikke noe hast før 64-bits XP har kommet, samt de driverne man trenger

Lenke til kommentar
Ehhh.... tar jeg feil eller finnes det ikke ett AMD brikkesett til opeteron/athlon64 og??

 

Så ikke noe av det i artikelen.

 

Jo, selvsagt gjør det det. AMD-8000 heter brikkesettet fra AMD, som du finner informasjon om her.

 

Foreløpig finnes dette brikkesettet bare i flerprosessor Opteron hovedkort (fra Tyan, MSI, Arima, Iwill m.fl), men det skal også kunne brukes til Athlon 64. Men trolig er Athlon 64 brikkesettene fra Nvidia, VIA, ALi og SiS mye rimeligere, så det spørs om vi i det hele tatt får se noen Athlon 64 hovedkort med AMD-8000 brikkesett.

Lenke til kommentar
Ehhh.... tar jeg feil eller finnes det ikke ett AMD brikkesett til opeteron/athlon64 og??

Så ikke noe av det i artikelen.

Men trolig er Athlon 64 brikkesettene fra Nvidia, VIA, ALi og SiS mye rimeligere, så det spørs om vi i det hele tatt får se noen Athlon 64 hovedkort med AMD-8000 brikkesett.

For rimlig tru ?? ... Slik at noen fordeler blir kuttet ut ?? ...

Lenke til kommentar
Ehhh.... tar jeg feil eller finnes det ikke ett AMD brikkesett til opeteron/athlon64 og??

Så ikke noe av det i artikelen.

Men trolig er Athlon 64 brikkesettene fra Nvidia, VIA, ALi og SiS mye rimeligere, så det spørs om vi i det hele tatt får se noen Athlon 64 hovedkort med AMD-8000 brikkesett.

For rimlig tru ?? ... Slik at noen fordeler blir kuttet ut ?? ...

 

Det er trist men også veldig trolig.

Lenke til kommentar

For rimlig tru ?? ... Slik at noen fordeler blir kuttet ut ?? ...

 

Det er trist men også veldig trolig.

 

Nei, det tror jeg ikke - heller snarere tvert i mot.

 

Til forskjell fra Intel, så ønsker AMD velkommen så mange brikkesett-aktører som mulig.

 

Intel ønsker seg en markedsdominans innen alle felt firmaet opererer i, inklusive brikkesett for sine prosessorer (og en P4 lisens koster som kjent flesk). Dessuten begynner det å lekke ut informasjon om at Intel jobber ganske tvilsomt i kulissene som man kan lese om f.eks her og her. :(

 

AMD er derimot ikke vanskelige med lisenser og jobber tett sammen med Nvidia, VIA, ALi og SiS for å gjøre dem istand til å lage så bra brikkesett som mulig for Athlon 64/Opteron.

Lenke til kommentar
Windows-venting

Det finnes enda ikke noen Windows-versjon som støtter AMDs 64-bits instruksjoner, og det ventes ikke noe Windows 64-bits system før på nyåret.

 

Ehh.. Tar jeg feil eller finnes windows server 2003 for 64bit? Trodde det jeg...:S

 

Jo, det finnes både Windows XP 64-Bit Edition og Windows 2003 Server 64-Bit Edition for AMD64 men foreløpig bare i beta og kun tilgjengelig for MSDN-abbonenter.

 

Microsoft sendte ut denne pressemeldingen angående Windows XP 64-Bit Edition for AMD64.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...