Gå til innhold

Apple oppdaterer hele MacBook Air-flåten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var både positivt og negativt.. Endelig får folk ny Mac Pro med relevant maskinvare, og hvordan de har klart å putte alt dette inn i noe såpass lite og kompakt er ganske imponerende.

 

Om vi skal kalle det innovasjon vet jeg nå ikke.. Kanskje en smule innovasjon med tanke på tekniskdesign med tanke på hvor kraftig det er i liten pakning, men det er vell stort sett det.

 

Negative er jo at maskinvaren er helt låst, du har null mulighet for oppgraderinger noe som nok er surt, spesielt for Pro-brukere.. Nå var det riktignok ikke allverden du kunne oppgradere med tidligere Mac Pro heller, men du hadde rom for mange harddisker, RAM og det har jo kommet noen få Mac Pro godkjente skjermkort også, alt dette kan du jo bare glemme nå. Riktignok kan du jo få huket opp flere disker via thunderbolt, men det blir jo fort en dyr affære og eliminerer mye av poenget med den kompakte maskinen om du skal ha alt mulig dilldall i tillegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Mac Pro ser ut som en liten søppeldunk :rofl:

 

Syns egentlig den så litt stilig ut! :)

 

(selv om jeg aldri kommer til å kjøpe den, eller har råd til den for den saks skyld)

Lenke til kommentar

Den nye Mac Proen virker som et spennende produkt, men blir jo i utgangspunktet litt skeptisk til hvordan støynivået fra kjølesystemet vil arte seg når de har laget den så vanvittig liten.

 

Blir spennende å lese omtaler av den når den kommer i salg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var både positivt og negativt.. Endelig får folk ny Mac Pro med relevant maskinvare, og hvordan de har klart å putte alt dette inn i noe såpass lite og kompakt er ganske imponerende.Om vi skal kalle det innovasjon vet jeg nå ikke.. Kanskje en smule innovasjon med tanke på tekniskdesign med tanke på hvor kraftig det er i liten pakning, men det er vell stort sett det.Negative er jo at maskinvaren er helt låst, du har null mulighet for oppgraderinger noe som nok er surt, spesielt for Pro-brukere.. Nå var det riktignok ikke allverden du kunne oppgradere med tidligere Mac Pro heller, men du hadde rom for mange harddisker, RAM og det har jo kommet noen få Mac Pro godkjente skjermkort også, alt dette kan du jo bare glemme nå. Riktignok kan du jo få huket opp flere disker via thunderbolt, men det blir jo fort en dyr affære og eliminerer mye av poenget med den kompakte maskinen om du skal ha alt mulig dilldall i tillegg.

 

Kundegruppen apple vil nå, driter i oppgraderingmulighet.

Lenke til kommentar

Det positive med Macbook Air må være den lange batteritiden som jeg ikke hadde regnet med. Solgte min "late 2010" for noen dager siden, men da jeg bruker den mest på ferie og sånn har jeg ikke noe hastverk å skaffe meg en ny en, så bare å vente til Haswell dukker opp så blir det nok en ny 13".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var både positivt og negativt.. Endelig får folk ny Mac Pro med relevant maskinvare, og hvordan de har klart å putte alt dette inn i noe såpass lite og kompakt er ganske imponerende.Om vi skal kalle det innovasjon vet jeg nå ikke.. Kanskje en smule innovasjon med tanke på tekniskdesign med tanke på hvor kraftig det er i liten pakning, men det er vell stort sett det.Negative er jo at maskinvaren er helt låst, du har null mulighet for oppgraderinger noe som nok er surt, spesielt for Pro-brukere.. Nå var det riktignok ikke allverden du kunne oppgradere med tidligere Mac Pro heller, men du hadde rom for mange harddisker, RAM og det har jo kommet noen få Mac Pro godkjente skjermkort også, alt dette kan du jo bare glemme nå. Riktignok kan du jo få huket opp flere disker via thunderbolt, men det blir jo fort en dyr affære og eliminerer mye av poenget med den kompakte maskinen om du skal ha alt mulig dilldall i tillegg.

 

Å ikke kunne utvide lagringskapasiteten er et godt poeng, men kanskje ikke like relevant som tidligere. Tror nok nettskyens tidsalder er iferd med å ta over for lagringsbehovet til mange!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...