Gå til innhold

Ikke bekymret for Google Glass-personvern


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"på samme måte som du ikke kollapser når noen kommer inn med en smarttelefon som kan ta bilder, sa Page under møtet."

 

Man går da ikke rundt og peker mobilen på folk i toaletter. Det er stor forskjell på å ha på seg briller som konstant peker på folk, enn mobiler som ligger i lommer på toaletter.

 

Google er glad i å holde kontroll.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det som menes er vel at det er enklere og holde mobilen diskre på siden av seg og knipse et bilde, fremfor å gå med briller som du må stå og stirre på en person for å ta bilde av dem, og er målet og "spionere" på folk, så finnes det alerede langt mere diskre utstyr enn det her.

 

Folk som er redde for overvåkning har en skummel fremtid i vente .. og ikke bare fra selskaper som Google.

Endret av Backpfeifengesicht
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Denne problemstillingen har vært diskutert her på forumet ved flere anledninger.

 

Det ble forrige gang kokt ned til at hvis folk vil spionere så er ikke Google glass et reelt alternativ. Det finnes så sinnsykt mange muligheter for stalkers og andre som vil overvåke noe at Google glass er "tullete" å bruke til dette.

 

Teleskop, kamera med god linse (zoom), mikrofoner som settes på offeret, miniutstyr som ikke synes osv osv osv osv osv. Listen er så lang med utstyr som er mange ganger bedre enn glass.

 

Men det er jo gøy at folk er paranoide samtidig som de absolutt skal ha slike ting. Jeg gir faen i dette jeg da, folk får bare overvåke meg hvis de vil, de kommer til å få det kjedelig :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"I USA tok nylig en gruppe mennesker initiativet til en underskriftskampanje for å forby bruk av Google Glass i USA. Gruppen fryktet at denne typen produkter vil kunne føre til offentlig overvåking av venner, barn og familier."

 

Det er ikke greit å bli overvåket i USA, men lederne deres synes tydeligvis at det er greit å overvåke resten av verden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...