Gå til innhold

Dette trikset lar deg installere Plex på Apple TV ? uten jailbreak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fatter ikke hvorfor man ikke kan legge inn apps på Apple Tv3 uten å måtte jukse, hvorfor kan det ikke fungere slik som på iPhone, iPad etc når det gjelder Apps.

Jeg kjøpte Apple Tv3 for 1 år siden da det gikk rykter om at den skulle kunne jailbreakes, for å kunne legge inn XBMC etc, men neida.. Takket være pisse streng Apple politikk så er Apple TV 3 ubrukelig utenom Netflix.

 

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvorfor man ikke kan legge inn apps på Apple Tv3 uten å måtte jukse, hvorfor kan det ikke fungere slik som på iPhone, iPad etc når det gjelder Apps.Jeg kjøpte Apple Tv3 for 1 år siden da det gikk rykter om at den skulle kunne jailbreakes, for å kunne legge inn XBMC etc, men neida.. Takket være pisse streng Apple politikk så er Apple TV 3 ubrukelig utenom Netflix.

 

Vel, løsningen der er jo enkel. Bruk Plex istedet så funker den fett. Kjører 4 AppleTV's i huset via iPads og spiller Plex innhold med alle dens fordeler med null problemer.

 

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvorfor man ikke kan legge inn apps på Apple Tv3 uten å måtte jukse, hvorfor kan det ikke fungere slik som på iPhone, iPad etc når det gjelder Apps.Jeg kjøpte Apple Tv3 for 1 år siden da det gikk rykter om at den skulle kunne jailbreakes, for å kunne legge inn XBMC etc, men neida.. Takket være pisse streng Apple politikk så er Apple TV 3 ubrukelig utenom Netflix.

 

Ganska enkelt. De vill tjäna pengar genom Itunes, vilket de gör, massvis också. varför skall de ge bort sina pengar?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvorfor jeg skulle gidde å gjøre dette når jeg enkelt og greit kan velge hva jeg ønsker å se via Plex appen på iPad/iPhone og så bare kjøre AirPlay til AppleTV'n. Har denne måten noen praktiske fordeler?

 

Burde jo være muligheter for bedre bildekvalitet.

Spesielt dersom du har både pc og AppleTV på kablet nett..

Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke hvorfor man ikke kan legge inn apps på Apple Tv3 uten å måtte jukse, hvorfor kan det ikke fungere slik som på iPhone, iPad etc når det gjelder Apps.Jeg kjøpte Apple Tv3 for 1 år siden da det gikk rykter om at den skulle kunne jailbreakes, for å kunne legge inn XBMC etc, men neida.. Takket være pisse streng Apple politikk så er Apple TV 3 ubrukelig utenom Netflix.
Ganska enkelt. De vill tjäna pengar genom Itunes, vilket de gör, massvis också. varför skall de ge bort sina pengar?

Jup, de ønsker å tjene penger på annet salg.

Dette er ganske vanlig, noen jeg kjenner kjøpte en fijutsi server uten å være klar over at den krevde egene disker som kostet over 2000 kr.

Her hadde de redusert prisen på serveren og overpriset diskene. (sas disker koster det samme som enteprice sata)

Lurte dem med en 6*2.5" disker i en 5.25" slot enhet.

 

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg kan si slikt her til dere,men hvis ikke så får man bare slette dette :)

 

Jeg bruker dette på ipaden/iphonen

: http://movie-box.cc/

 

Du må da såklart jailbreake ipaden/iphonen men det fungerer som bare det,oppdateres hver gang du går inn på appen ,nyeste filmene og nyeste tvseriene samt eldre filmer/serier

 

Dere kan ta å sjekke ut denne appen da,så kan dere heller fortelle folk hva dere mener :)

 

Ps : du kan laste ned filmene/seriene eller streame direkte via appen(telefonen og man kan streame via airplay til atv,perfekt

Lenke til kommentar

"Blant annet mangler den muligheten til å installere tredjeparts-programvare, og å spille av medieinnhold du har lagret på PC-en din." Seriøst? Og dette betaler folk penger for? :rofl:

 

Två saker som är fel i det du säger:

Det går fint att spela av filmer och musik från en pc till atv.

Jag gör mig inte till tjuv och stjäl en appletv för 900 spänn, men de verkar du vilja göra.

Lenke til kommentar

"Blant annet mangler den muligheten til å installere tredjeparts-programvare, og å spille av medieinnhold du har lagret på PC-en din." Seriøst? Og dette betaler folk penger for? :rofl:

 

Jepp, finnes ingen billigere netflixbox. Jeg betalte 550 kroner ny for appletv. Andre alternativer er minst 3 ganger dyrere og som regel større og bråker mer. Har raspberrypi for evt XBMC eller PLEX, men den har ikke netflix :(

Lenke til kommentar

Jepp, finnes ingen billigere netflixbox. Jeg betalte 550 kroner ny for appletv. Andre alternativer er minst 3 ganger dyrere og som regel større og bråker mer. Har raspberrypi for evt XBMC eller PLEX, men den har ikke netflix :(

 

Bullshit.

Du får Android HDMI-sticks til under 500 kr. Har en selv som kjører Netflix.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan styrer du den android-sticken? Egen fjernkontroll?

 

Vet ikke helt om jeg kan si slikt her til dere,men hvis ikke så får man bare slette dette :)

Jeg bruker dette på ipaden/iphonen

: http://movie-box.cc/

 

Det sier seg selv at det er piratvare all the way. Uten å ha prøvd det selv, så lurer jeg veldig på hvordan de tjener penger på det. Det krever garantert mye både serverkapasitet og båndbredde.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke hvorfor man ikke kan legge inn apps på Apple Tv3 uten å måtte jukse, hvorfor kan det ikke fungere slik som på iPhone, iPad etc når det gjelder Apps.Jeg kjøpte Apple Tv3 for 1 år siden da det gikk rykter om at den skulle kunne jailbreakes, for å kunne legge inn XBMC etc, men neida.. Takket være pisse streng Apple politikk så er Apple TV 3 ubrukelig utenom Netflix.
Ganska enkelt. De vill tjäna pengar genom Itunes, vilket de gör, massvis också. varför skall de ge bort sina pengar?

 

De hadde tjent mer penger på Apps, bare se på App Store på iPhone.

 

Apple har hele veien kalt Apple TV for et hobbyprosjekt og det er nok grunnen til at det ikke er noe Apps eller slikt på det enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...