Gå til innhold

Samsung lanserer Galaxy S4 Active


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å ja takk!

Ryktene begynte å svirre allerede ved lanseringen av S4 (den vanlige modellen) og jeg er glad jeg holdt ut ventingen. Dette blir den mobilen som jeg har drømt om i 5 år skulle komme.

 

Fysiske meny-taster attpåtil, praktisk! Hurra. Nå er ikke jeg noen slave av design, men har øyne i hodet og kritisk sans intakt uansett, og dette ser bra ut.

 

Spent på kameraet riktignok. Det hadde vært perfekt om bildesensoren var av typen stor slik at det ble såkalte "ultrapixels" i 8M av dem. Ser også ut som at Samsung har forstått at en mobil ment for utendørs bruk trenger lyssterk skjerm. LCD IPS har jeg en sterk tro på at vil fungere bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Klarer ikke Samsung finne på navn selv engang lenger nå? Må de stjele det fra andre produsenter også? Sony Xperia Active er jo fortsatt i salg og er en vanntett, robust telefon.

 

Da foreslår jeg at Sony Lanserer en telefon som heter Sony Xperia Galaxy, så får vi se hva Samsung synes om det.

Lenke til kommentar

Eneste negative jeg ser med denne er nedgraderingen av kameraet. 13mpix kameraet til s4 vet vi jo at er meget bra, dette 8mpix kameraet vet vi ingenting om enda, det kan være bra, men det gir usikkerhet før det kommer tester av telefonen.

 

Pluss for IPS LCD skjerm, dette er nok til å vurdere denne over vanlig s4 slik jeg ser det.

Er dog ikke fan av fysiske knapper, men ser at det kan være en fordel utendørs i forhold til touchknapper.

Lenke til kommentar

Vi får se hvor "Aktive" folk er når de går rundt med en kjempetelefon som må betjenes med to hender og er for stor til å jogge med.

Ehm.. Jeg kan ut ifra ERFARING fortelle at det der bare er vas. En mobil på den størrelsen går det fint an både å håntere med 1 hånd og å jogge med.. Og jeg har rimelig små hender ;)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi får se hvor "Aktive" folk er når de går rundt med en kjempetelefon som må betjenes med to hender og er for stor til å jogge med.

 

Har du små hender kansje? Personlig så skulle jeg greid å håndtere en mobil på 5.5" eller 6" med en hand,løpende ;-) Jeg har riktig nok litt store hender og lange fingre, men jeg ville da tro de fleste menn vil greie å bruke en 5" uten at det blir vanskelig å nå hele skjermen med tommelen, samtidig som du holder tlf i et godt grep.

 

Gjør som han ene komponisten, husker ikke hva han hette i farten, men han prøvde å få lengere fingre ved å lage en innrettning som strakk fingrene. Han endte selvsagt opp med å ødelegge fingrene,hehe

Lenke til kommentar
Vi får se hvor "Aktive" folk er når de går rundt med en kjempetelefon som må betjenes med to hender og er for stor til å jogge med.
Har du små hender kansje? Personlig så skulle jeg greid å håndtere en mobil på 5.5" eller 6" med en hand,løpende ;-) Jeg har riktig nok litt store hender og lange fingre, men jeg ville da tro de fleste menn vil greie å bruke en 5" uten at det blir vanskelig å nå hele skjermen med tommelen, samtidig som du holder tlf i et godt grep.Gjør som han ene komponisten, husker ikke hva han hette i farten, men han prøvde å få lengere fingre ved å lage en innrettning som strakk fingrene. Han endte selvsagt opp med å ødelegge fingrene,hehe

 

Hånda mi er 20 cm fra fingertupp til håndleddet, pekefinger er 9 cm. Alle er jo forskjellig, touchskjermer er ikke min sterke side. Og jeg blir veldig fort sint på hansfree og mobiler generelt...

Lenke til kommentar

Dette kunne vært en perfekt mobil for min aktive livsstil, desverre er den 30 gram for tung og har 1" for stor skjerm. Får derfor klare meg med min udødelige Motorola Defy+ med CM10.1 enda en stund tydeligvis.

 

Og jeg har sett dere over som sier 5" skjerm er lett å bruke med en hånd, flesteparten av dere klarer ikke å rekke over hele skjermen med tommelen uten å bytte grep, og jeg har sett mange telefoner dette i bakken pga. nettopp det.

Jeg synes ihvertfall det er viktig å kunne gripe rundt telefonen og ikke bare la den hvile i hånden.

Endret av anders79
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...