Gå til innhold

Denne låsen sender bilder til mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så med andre ord: Stjel en mobil, håper at den ikke har en kode på låseskjermen, søk opp nummeret for å finne addressen. Gå inn og stjel.

 

Forstatt mye sikrere å bruke nøkkel syns jeg, da den ikke inneholder noe informasjon annet enn form på nøkkelen.

Enhver som har en app for dette bør selvfølgelig også ha kode/mønster på låseskjerm. Minimum.

Enhver som har epost på mobilen burde låse mobilen sin. Tilgang til epost alene kan gjøre ekstremt mye skade. Tilgang til nær alt av sosiale medier for å nevne noe... Og det meste annet av kontoer du måtte ha.

 

Jeg tror nesten jeg heller ville gitt bort adresse og nøkkel enn mobilen min ulåst.

 

Fortsatt overrasker det meg når noen spør hvorfor jeg har lås på mobilen. De fleste velger å gjøre det samme når jeg forklarer hvorfor...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Gnålern: Hvor får man tak i nøkler med sikrere skjermlås enn telefoner har og som i tillegg er vanskeligere å stjele enn telefoner? Men du skal ha for at det sikkert er vanskeligere å få tak i adressen samtidig som nøklen stjeles. Skjønt, det er mange som ikke vil stå oppført med navn og aderesse i telefonregistertjenestene eller som bruker telefon registrert på jobbens adresse.

 

Jeg synes konseptet er genialt. Slett ikke uaktuelt for min del. Hvis prisen kan sammenlignes med Yale Doorman eller lignende så kan det hende jeg kjøper en. Jeg får se litt an på sikkerhet, pris osv.

Lenke til kommentar

Så med andre ord: Stjel en mobil, håper at den ikke har en kode på låseskjermen, søk opp nummeret for å finne addressen. Gå inn og stjel.

 

Forstatt mye sikrere å bruke nøkkel syns jeg, da den ikke inneholder noe informasjon annet enn form på nøkkelen.

 

Stjel nøkler og lommebok, søk opp navn for å finne andressen, stjel.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så med andre ord: Stjel en mobil, håper at den ikke har en kode på låseskjermen, søk opp nummeret for å finne addressen. Gå inn og stjel.

Forstatt mye sikrere å bruke nøkkel syns jeg, da den ikke inneholder noe informasjon annet enn form på nøkkelen.

Enhver som har en app for dette bør selvfølgelig også ha kode/mønster på låseskjerm. Minimum.

Enhver som har epost på mobilen burde låse mobilen sin. Tilgang til epost alene kan gjøre ekstremt mye skade. Tilgang til nær alt av sosiale medier for å nevne noe... Og det meste annet av kontoer du måtte ha.

 

Jeg tror nesten jeg heller ville gitt bort adresse og nøkkel enn mobilen min ulåst.

 

Fortsatt overrasker det meg når noen spør hvorfor jeg har lås på mobilen. De fleste velger å gjøre det samme når jeg forklarer hvorfor...

Gnålern: Hvor får man tak i nøkler med sikrere skjermlås enn telefoner har og som i tillegg er vanskeligere å stjele enn telefoner? Men du skal ha for at det sikkert er vanskeligere å få tak i adressen samtidig som nøklen stjeles. Skjønt, det er mange som ikke vil stå oppført med navn og aderesse i telefonregistertjenestene eller som bruker telefon registrert på jobbens adresse.

 

Jeg synes konseptet er genialt. Slett ikke uaktuelt for min del. Hvis prisen kan sammenlignes med Yale Doorman eller lignende så kan det hende jeg kjøper en. Jeg får se litt an på sikkerhet, pris osv.

Stjel nøkler og lommebok, søk opp navn for å finne andressen, stjel.

 

AtW

Ser nå at logikken i kommentaren min var lite gjennomtenkt. Glemte at når man først skal stjele en nøkkel, så kan man likeså stjele lommeboka også, og en nøkkel har ikke mulighet for en sikkerhetslås, slik som en mobil/datamaskin. Sånn går det når man ikke tenker, og bare skriver. Beklager dette..

 

Så lenge man har lås på telefonen, og eventuelt et sikkerhetspassord man må taste for å bruke appen, så er det egentlig genialt. Har sett noen reklamer for bil, hvor man kan bruke mobilen for å låse opp bilen (bruker teknologi fra Google, hvis jeg husker riktig).

 

Jeg veit ikke hvordan vanene til andre folk er, men dette er mine; jeg har alltid mobil, nøkkel og lommebok på meg. Nøkkel og lommebok legger jeg kun fra meg hvis jeg enten er hjemme, eller hos noen jeg stoler på, mobilen har jeg alltid i bukselomma hvis jeg ikke er hjemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om dem passe her oppe i kalde nord uansett.

Sjekk lockitron også, som skulle være bra.

Men passer ikke europeiske dører, da vi har låsene nærmere karmen av døra, enn i USA f.eks.

 

Det burde også vært mulig og ikke ha vrider på innsiden, men nøkkel. Da dette ville gjort den enda sikrere.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...