Gå til innhold

Nytt minnekort deler bildene rett til mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har forøvrig de gamle kortene støttet lenge, så jeg forstår ikke helt hva som er spesielt med denne?

Eller har de kanskje da fjernet den opprinnelige funksjonaliteten, og fokusert på mobilintegrasjon i stedet?

Men det er nok en bedre løsning å kjøpe dedikert wifi-modul til kameraet ditt dersom dette finnes (eks. Nikon), som gir fine fjernstyringsmuligheter i tillegg.

Lenke til kommentar

Noe spesielt FlashAir kort du tenker på? Jeg kunne tenkt meg å testet noe sånt

 

Det er kun Toshiba (etter det jeg kjenner til) som produserer FlashAir kortene. Det er egen greija de har utviklet. Det som er unik med den er at den har en liten Linux greija på korte, med wifi ad-hoc og som kjører ett web-server som gir deg direkte tilgang til bildene. Det er så enkelt løsning som det kan bli - ikke fancy, men stabilt og fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar

Fungerer sikkert greit om man har et vanlig point-and-shoot kamera, men om man ønsker å være litt seriøs er dette helt ubrukelig. For det første er kortet altfor tregt i forhold til det man kan kjøre uten WiFi (eksempelvis Sandisk Extreme Pro med 95mb/s). For det andre er det ikke mulig å benytte dette til overføring av RAW filer, som strengt tatt er det man ønsker overført.

 

Kan for så vidt se for meg en brukbar løsning med 1 slik kort til JPG filer, som kan lastes over på mobilen on the fly, om det er noe som MÅ deles der og da. Og siden D600'en har 2 kortlesere kan jeg jo sånn sett kjøre et slikt kort i leser nummer 2, og heller bytte ut kort 1 når det blir fullt.

 

Det var da som pokker, helomvending i et og samme innlegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fungerer sikkert greit om man har et vanlig point-and-shoot kamera, men om man ønsker å være litt seriøs er dette helt ubrukelig. For det første er kortet altfor tregt i forhold til det man kan kjøre uten WiFi (eksempelvis Sandisk Extreme Pro med 95mb/s). For det andre er det ikke mulig å benytte dette til overføring av RAW filer, som strengt tatt er det man ønsker overført.Kan for så vidt se for meg en brukbar løsning med 1 slik kort til JPG filer, som kan lastes over på mobilen on the fly, om det er noe som MÅ deles der og da. Og siden D600'en har 2 kortlesere kan jeg jo sånn sett kjøre et slikt kort i leser nummer 2, og heller bytte ut kort 1 når det blir fullt.Det var da som pokker, helomvending i et og samme innlegg.

 

Du beskriver nøyaktig hva jeg gjør med mitt sandisk eyefi kort og nikon d7000. Ikke noe jeg stoler på til å legge råfiler på, men veldig fint å kunne sende et bilde kjapt fra mobilen til hvem enn som måtte være interessert :)

Lenke til kommentar

Dette er en løsning jeg også har tenkt på. Bruker alltid det ene minnekortsporet til jpg og det andre til RAW. Når man er på reise eller ferie så er det greit å kunne få noen jpg bilder til padden for å dele dem på Facebook o.l. Nå gjør jeg det forholdsvis enkelt ved å putte minnekortet i en liten minnekortadapter som stikkes i padden. Uansett hadde jo et trådløs kort vært enklere.........jeg bruker 5D MkIII og har ikke innebygget wifi.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...