Gå til innhold

Så dyr blir Asus' råtass-skjerm i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne artikkelen er helt bak mål. Nei, det er ikke så billig at folk som ikke har bruk for denne størrelsen eller opppløsningen kan kjøpe denne fordi det er "kult" selv om de bommer totalt på bruksområdet, men likevel en overkommelig pris for folk som trenger denne oppløsningen i det daglige.

 

Overskriften burde vært "ASUS lanserer 4k-skjerm til overkommerig pris".

 

30k er ganske bilig i forhold til dagens proffskjermer til 250k. Hvis man har bruk for en slik skjerm greier man nok å fremskaffe 30k også, ellers får man nøye seg med en 27" med 2560x1440.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Omtrent det samme som min ViewSonic VP 181 (18,1" 1280x1024) kostet ny for 13 år siden. :-O

Hehe, jeg kjøpte en VP181 i 2002-3, da kosta'n 5600kr. Får se om Asusen følger samme utvikling :)

Min er faktisk i daglig bruk enda, ikke som noen hovedskjerm da.

edit: var visst VP171 og ike 181 jeg hadde.

Endret av tjbr
Lenke til kommentar

Et år eller to til før 27"ern får etterfølger mao. U2711 må ha vært det beste skjermkjøpet jeg noensinne har gjort da den virkelig begynner å dra på åra nå. Nå som slike 27"ere er billig så frister det å sette opp surround med 3 slike, men samtidig er bruksområdet begrenset og til spill vil en løsning som Oculus Rift friste mer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

"klemt inn den høye oppløsningen" - er ikke akkurat imponerende tetthet med 4k på 31,5" (138,87 PPI). FHD på 15" er jo tettere for å ikke snakke om FHD på 5" som flere mobiltelefoner har.

Produsentene bare melker markedet. Få 4K på 24". Det blir ca 184 PPI og er bra skalering for Windows.

Lenke til kommentar

Kjøper ikke før det koster rundt 2000 kroner, så de kan bare begynne å masseprodusere.

 

Du må vente lenge!

 

Endelig en ny skjerm på markedet jeg faktisk vil betale for. Hvor lenge til den er under smertegrensen tro?

 

Eller, hvor går smertegrensen? 10.000? 15.000? :)

Et sted mellom der tenker jeg, men personlig for meg, så hadde jeg glatt kjøpt en til 10K!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...