Gå til innhold

En bærbar som kjører Windows 8 og Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heh. Med Ubuntu hadde alt dette blitt løst med én kernel og sømløs switching mellom formfaktorer, uten noen form for mellomlagring eller andre, ufikse løsninger. Hadde man gått for en Surfbuntu (Surface-konseptet med Ubuntu), ville man hatt én prosessor, én kernel og ett OS å forholde seg til, samme hvilket grensesnitt man kjører. Koble det til en TV, så får du TV-grensesnitt - sømløst!

 

Men nei, det er visst mye enklere å bruke Windows 8 og Android i en eller annen klumpete sammensmelting av filsystemer og grensesnitt... oO

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heh. Med Ubuntu hadde alt dette blitt løst med én kernel og sømløs switching mellom formfaktorer, uten noen form for mellomlagring eller andre, ufikse løsninger. Hadde man gått for en Surfbuntu (Surface-konseptet med Ubuntu), ville man hatt én prosessor, én kernel og ett OS å forholde seg til, samme hvilket grensesnitt man kjører. Koble det til en TV, så får du TV-grensesnitt - sømløst!Men nei, det er visst mye enklere å bruke Windows 8 og Android i en eller annen klumpete sammensmelting av filsystemer og grensesnitt... oO

 

Det tror jeg Asus vet, men Ubuntu for tablet/phone er ikke ferdig og windows 8 har nok større markedsføringspotensial. Det hjelper nok også at office 2013 virker på windows og ikke ubuntu.

 

Jeg savner alternative nettbrettdocker i forskjellige størrelser til Asus padfone infinity. Gjerne en dock som virker med tastatur også! :) Og ev. nettbrettdocker med en svak prosessor, slik at den fungerer som en budsjettmodell når man ikke docker telefonen. Forøvrig håper jeg Asus fortsetter med akkurat samme design på fremtidige telefoner, sånn at man kan trikse og mikse litt med kombinasjoner av docker og telefoner på tvers av generasjoner

Lenke til kommentar

Betyr det at jeg kan koble "tastaturet" til TV'n og ha en HTPC, samtidig som jeg sitter i sofaen med nettbrettet?

 

Edit:

"Dersom du ønsker kan du koble på en større skjerm på Windows-maskinen, slik at den kan brukes mer som en stasjonær datamaskin. Den kan da brukes uavhengig av nettbrettet."

 

Ja, ser sånn ut.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Det tror jeg Asus vet, men Ubuntu for tablet/phone er ikke ferdig og windows 8 har nok større markedsføringspotensial. Det hjelper nok også at office 2013 virker på windows og ikke ubuntu.

 

Jeg savner alternative nettbrettdocker i forskjellige størrelser til Asus padfone infinity. Gjerne en dock som virker med tastatur også! :) Og ev. nettbrettdocker med en svak prosessor, slik at den fungerer som en budsjettmodell når man ikke docker telefonen. Forøvrig håper jeg Asus fortsetter med akkurat samme design på fremtidige telefoner, sånn at man kan trikse og mikse litt med kombinasjoner av docker og telefoner på tvers av generasjoner

 

Mja, Office365 fungerer da på tvers av OS, og det har ihvertfall versert rykter om at det finnes en Office-build for Linux internt hos Microsoft.

 

Artig at Windows 8 som har blitt slaktet (mer som en trendbølge enn seriøse anmeldelser, men..) har større markedsføringspotensial enn Ubuntu 13.04 som har blitt kåret til beste *buntu hittil :p

 

Dessuten er jo Libre/OpenOffice et veldig etablert varenavn nå.. Men hverken Libre eller MSOffice finnes for Android, da ;p

Lenke til kommentar

Mja, Office365 fungerer da på tvers av OS, og det har ihvertfall versert rykter om at det finnes en Office-build for Linux internt hos Microsoft.

 

Artig at Windows 8 som har blitt slaktet (mer som en trendbølge enn seriøse anmeldelser, men..) har større markedsføringspotensial enn Ubuntu 13.04 som har blitt kåret til beste *buntu hittil :p

 

Dessuten er jo Libre/OpenOffice et veldig etablert varenavn nå.. Men hverken Libre eller MSOffice finnes for Android, da ;p

 

Office 365 fungerer bare i nettleseren på linux? Og siden den er optimalisert for internet explorer, er det fortsatt vanskelig å ha office velfungerende på linux. Spesielt fordi folk flest er mest komfortable med egne programmer til office, så kan de dobbeltklikke på filer osv.

 

Jeg er enig med deg.. Ubuntu fortjener så mye mer enn windows mtp markedsføring osv, men i min omgangskrets utenfor universitetet har ingen hørt om verken Ubuntu eller LibreOffice.. Dermed er det lettere for folk flest å se potensialet for en "arbeidsstasjon" når Asus kan reklamere med windows 8 enn ubuntu.

Lenke til kommentar

Heh. Med Ubuntu hadde alt dette blitt løst med én kernel og sømløs switching mellom formfaktorer, uten noen form for mellomlagring eller andre, ufikse løsninger. Hadde man gått for en Surfbuntu (Surface-konseptet med Ubuntu), ville man hatt én prosessor, én kernel og ett OS å forholde seg til, samme hvilket grensesnitt man kjører. Koble det til en TV, så får du TV-grensesnitt - sømløst!

 

Men nei, det er visst mye enklere å bruke Windows 8 og Android i en eller annen klumpete sammensmelting av filsystemer og grensesnitt... oO

De kunne også bare kjørt windows 8. Hvorfor de har blandet android inn i dette virker for meg uforståelig.

 

Tror forresten poenget med flere prosessorer er å spare strøm, så ubuntu kunne ikke unngått dette punktet.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd Office365 enda, men hadde jo vært spennende om den ble en "supported webapp" i Ubuntu, slik som de fleste Google og Amazon-tjenester.. Dersom Ubuntu tar bykset over til Chromium fra 13.10 kan det jo love svært godt for webapps i årene fremover.

 

Tror forresten poenget med flere prosessorer er å spare strøm, så ubuntu kunne ikke unngått dette punktet.

 

Mulig det, men likevel ville Ubuntu gitt en mer sømløs opplevelse.

Lenke til kommentar

Ville det ikke vært mer fornuftig med en Win8/WinRT løsning?

 

RT er ARM-varianten og er slett ikke kompatibel med x86-Windows.. Så om man skulle hatt to OS som så like ut, men fungerte ulikt ville det nok vært langt mer forvirrende enn et klart skille med 8/android. Har ikke så godt som alle produsentene uttalt at RT er noe søppel som ingen egentlig vil ha?

Lenke til kommentar
Ville det ikke vært mer fornuftig med en Win8/WinRT løsning?
RT er ARM-varianten og er slett ikke kompatibel med x86-Windows.. Så om man skulle hatt to OS som så like ut, men fungerte ulikt ville det nok vært langt mer forvirrende enn et klart skille med 8/android. Har ikke så godt som alle produsentene uttalt at RT er noe søppel som ingen egentlig vil ha?

 

Man kunne eventuelt benyttet Windows 8 og Windows 8. Core i7 med skjermen docket for ytelse, atom for lang batteritid på farten. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...