Gå til innhold

Test: Intel NUC: Next Unit of Computing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Søt liten maskin. Men hadde vært mer interessert i selve hovedkortet, hadde det bare vært noen SATA-kontakter på den.

 

Bare synd at Intel-skjermkortene er så uninteressante.

 

Den mangler nemlig minne og harddisk
Skulle likt å sett dere prøve å koble til en harddisk i denne maskinen...! :roll: Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Sliter med at mitt eksemplar konstant overoppheter.SSD blir for varm og fryser.Noen som har kjennskap til problemet og/eller har løsninger?

 

Jeg har denne maskinen. Problemet er at det det trådløse kortet varmer opp SSD slik at den feiler, anbefaler derfor sterkt å ta ut wifi kortet og bruke kablet nett. Da vil du ikke få varmeproblemer.

 

Lenke til kommentar
Klarer disse å sende ut HD lyd som bitstrøm?For eks i XBMC.
Regner med det :)Har desverre ikke Reciever som støtter HDMI 1.4. Så får ikke testet. 5.1 PCM 24/96 over HDMI fungerer fint. DTS over HDMI fungerer også strålende.

 

Jeg kjøpte med Xonar u3 som er et lydkort i form av en minnepinne med mulighet for passthrough til spdif. Dette fungerer ypperlig med XBMC :)

 

Lenke til kommentar

Alt for høy pris til at jeg orker å prøve noe slikt ivertfall, men det er mitt synspunkt.

 

Fungerer ypperlig som kontor pc (heng den bak skjermen) eller som HTPC. Grafikk-kortet er kraftig nok til å håndtere 1080 bluray rips med 10-15% prosessorbruk ved bruk av XBMC

Lenke til kommentar
Dere sier prisen er rundt 2200kr, men prisguiden viser rundt 1100?
Det er for modellen med Celeron. Den som er testet har Core i3.

 

Dette bør rettes opp da prisguiden viser celeron modellen men med i3 sitt modellnummer. Hvis dere skal bestille så dobbeltsjekk handlekurven at dere faktisk kjøper i3-modellen

Endret av texaco
Lenke til kommentar

Sliter med at mitt eksemplar konstant overoppheter.SSD blir for varm og fryser.Noen som har kjennskap til problemet og/eller har løsninger?

 

Sliter med akkurat det samme, men det hjalp å sette den på høykant eller opp ned faktisk.Har bestilt noen mini-kjøleribber som jeg skal sette på SSDen, den har jo ellers 0 kjøling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...