Gå til innhold

Syv millioner til norske spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mobilspill, latterlig latterlig ting å gi penger til.

Jeg forventet at de folka som styrer penger til underholdning burde ha peiling på hva de gir penger til, dette kommer ikke til å gi noe tilbake til spill-bransjen, dette går rett i glemmeboka.

 

Jeg forventet at pengene skulle bli gitt til spill, ikke "spill".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Online og mobilspill. Skal ikke mye til å få penger fra Norsk filminstitutt. Regner med at en del av mobilutviklerne ler hele veien til banken. De burde gitt alle pengene til Drømmefall.

Målet er jo ikke å få laget et bra spill, men å lage en situasjon hvor folk i norge kan livnære seg på spillutvikling. Dette betyr at man må fordele pengene over flere utviklere - og gjerne prosjekter som man tror kan fullføres og har muligheter for å faktisk bli solgt.

 

Det letteste for indie-utviklere er rett og slett å lage mobil og nettspill. Det er ikke alt for omfattende - og man kan derfor klare å få det fullført med den beskjedne støtten man får. Innimellom kommet det et par perler som "Amongst the sleep", men om vi ønsker flere av disse må vi legge opp til at folk kan livnære seg på spillutvikling.

Lenke til kommentar

"Torsdag ? 6 timer siden

Lurer på om Sarepta fant på konseptet før eller etter http://contrastgame.com/ :p"

 

Konseptet til Shadow Puppeteer ble laget til konkurransen "Dare to be digital" våren 2010 :)

 

Jeg la merke til Contrast 2011, ser veldig spennende ut og gleder meg til å teste det. Liker å se andre variasjoner på bruk av lys og skygge da det har masse potensiale for kreativt gameplay.

Lenke til kommentar

Online og mobilspill. Skal ikke mye til å få penger fra Norsk filminstitutt. Regner med at en del av mobilutviklerne ler hele veien til banken. De burde gitt alle pengene til Drømmefall.

 

Dreamfall Chapters fikk forøvrig inn 1.5 mill dollar på kickstarter.

Lenke til kommentar

Du har spilt mange spill som har dette som hovedtema, har du?

 

Nei. Poenget mitt er at de tar en ide som Plants vs Zombies, endrer skin og casher inn 1.2mill for det.

 

 

Troll mot Vikinger fikk det nest høyeste enkeltbeløpet denne gangen – utviklerne av det Plants vs. Zombies-aktige tårnforsvarsspillet fikk hele 1,2 millioner kroner.

 

For 1.2mill hadde jeg forventet litt mer enn en PvZ clone.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...