Gå til innhold

– Blizzard begynner på nytt med Titan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper Titan var mer eller mindre en klone av WoW og at de nå har kastet det ut vinduet for å prøve å revolusjonere igjen med ting som er blitt prøvd de siste årene men som ikke har slått ann.

 

Selv hadde jeg syntes det hadde vært ekstremt artig om en så stor aktør som Blizzard hadde gjort noe ala Darkfall men på en polert måte. Beste MMO opplevelsen jeg har hatt selv med de enorme feilene som Darkfall hadde.

Endret av oophus_3do
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg håper Titan var mer eller mindre en klone av WoW og at de nå har kastet det ut vinduet for å prøve å revolusjonere igjen med ting som er blitt prøvd de siste årene men som ikke har slått ann.

 

Selv hadde jeg syntes det hadde vært ekstremt artig om en så stor aktør som Blizzard hadde gjort noe ala Darkfall men på en polert måte. Beste MMO opplevelsen jeg har hatt selv med de enorme feilene som Darkfall hadde.

Makes two of us.

 

Hvis det blir et generisk f2p-dritt med fancy ord som samtlige andre MMO-produsenter der ute har gitt ut de forrige årene gir jeg opp sjangeren for fullt.

Lenke til kommentar

Med unntak av SC er jo dette andre Blizzard spelet dei siste 3-4 åra der dei har fullstendig restarta produksjonen. Dei gjorde det jo blant anna 3 ganger med diablo 3. Skal tru om dette ikkje snart burde sende nokre signalar til ledelsen om at alt ikkje er heilt ok blant dei ansatte hos Blizzard? Trur vertfall eg hadde blitt bekymra for framtida mi ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en massiv nedtur. Har lenge ventet på å høre noe mer om dette spillet. MMO-sjangeren trenger et friskt pust, og hvem bedre enn de som revolusjonerte den forrige gang?

 

Nedtur? Det at de skraper og redesigner spillet betyr at de virkelig vil gjøre spillet bra, koste hva det koste vil. Jeg venter heller på et spill i 10 år, en å få levert et spill jeg gledet med til som ikke lever opp til forventninger.

Lenke til kommentar

Nedtur? Det at de skraper og redesigner spillet betyr at de virkelig vil gjøre spillet bra, koste hva det koste vil. Jeg venter heller på et spill i 10 år, en å få levert et spill jeg gledet med til som ikke lever opp til forventninger.

 

*host*Diablo 3*host*

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Med unntak av SC er jo dette andre Blizzard spelet dei siste 3-4 åra der dei har fullstendig restarta produksjonen. Dei gjorde det jo blant anna 3 ganger med diablo 3. Skal tru om dette ikkje snart burde sende nokre signalar til ledelsen om at alt ikkje er heilt ok blant dei ansatte hos Blizzard? Trur vertfall eg hadde blitt bekymra for framtida mi ;)

 

Det er omtrent ingen av de originale hodene igjen hos Blizzard som lagde kvalitetsspill som Diablo 2, Warcraft 3 og World of Warcraft (av det man kan kalle WoW et kvalitetsspill). Så det er nok mulig at de som er igjen sliter litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en massiv nedtur. Har lenge ventet på å høre noe mer om dette spillet. MMO-sjangeren trenger et friskt pust, og hvem bedre enn de som revolusjonerte den forrige gang?

'Revolusjonerte' er vel å ta litt i? Ikke glem at EverQuest 2 kom omtrent samtidig, og er så godt som identisk med WoW på de fleste områder. Folk trengte noe å spille, og utvalget var rimelig begrenset. De valgte WoW, men det kunne like gjerne vært EverQuest 2 som satt på tronen i årevis i stedet for WoW. Alt handler om å velge det mest populære spillet, ikke nødvendigvis det beste spillet.
Lenke til kommentar

Er bra at de skroter ting og begyner på nytt fordi det har vært for dårlig. Men bortsett fra SC2 så har det vært lite nytt (ikke så veldig mye nytt der heller egentlig). Jeg husker da SC kom ut og var fantastisk, oppfriskende og nytenkende på mange områder (flere strategier som man måtte øve på, motstrategier, hurtighet osv).

 

WoW var revolusjonerende, MMO var "ganske nytt" og dette var meget bra på sin måte, jeg har aldri vært noen superfan men det var selvfølgelig bra.

 

Her kommer poenget mitt; INGEN av nyere spill har vært revolusjonerende med tanke på gameplay etc. Diablo 3 er samme gamle bare nyere + noen ubetydlige forskjeller. Samme er SC2. Utvidelsene til WoW har vært "tragiske", eneste det har vært er mer av det samme.

 

Blizzard har i mange år vært pådriver for nye måter å spille på til en viss grad, revolusjonerende gameplay til en viss grad og gode historier i spillene med mange videoer som var interesanne (som kunne skippes selvfølgelig). Men dette var for altfor mange år siden :(

 

Så si alle nyere spill er bare, det noen kaller "bedre", andre versjoner av gamle spill der du egentlig bare gjør samme skiten. Slakte monster, skyte fiender, bygge en by osv (enkelt skrevet men dere skjønner hva jeg mener). Ikke noe nytt bare anerledes skins.

 

Siste spillet som var skikkelig anerledes var Minecraft.

 

Kan hende jeg ikke har fulgt med ordentlig.

 

Jeg liker indie spill da de faktisk satser på nye ting som er interesant å spille med anerledes gameplay man ikke har sett, bra historier og ikke bare repetisjoner av det gamle.

 

Jeg tar kanskje i litt hardt her for å få frem et poeng!?!

 

Håper Blizzard og andre kommer med noe HELT NYTT snart, litt god gammeldags kreativitet kommer man langt med :)

Lenke til kommentar

Er bra at de skroter ting og begyner på nytt fordi det har vært for dårlig. Men bortsett fra SC2 så har det vært lite nytt (ikke så veldig mye nytt der heller egentlig). Jeg husker da SC kom ut og var fantastisk, oppfriskende og nytenkende på mange områder (flere strategier som man måtte øve på, motstrategier, hurtighet osv).

 

WoW var revolusjonerende, MMO var "ganske nytt" og dette var meget bra på sin måte, jeg har aldri vært noen superfan men det var selvfølgelig bra.

Det er jo ganske dårlig forretning å skrinlegge ting for så å begynne på nytt. Blizzard har nok god egenkapital, men den er jo åpenbart ikke evigvarende. Men er vel få produsenter som tar spillene sine så alvorlige at de gjør slike drastiske trekk.

 

Å jeg er enig i deg du sier, WoW var kanskje revolusjonerende. Ikke fordi de brakte noe nytt til sjangeren sånn sett, men det er de som virkelig har gjort den så kommersiell som den er. Det kan vel sies at de hadde det første verdensomspennende suksessen innenfor sjangerenn. Nei, de fant ikke opp hjulet på nytt, men de gjorde det tilgjengelig for alle og en hver.

 

Personlig liker jeg Everquest 2 bedre enn WoW, men Everquest 2 er noe tyngre, mer modent spill. Det krevde også ekstremt mye maskinkraft da det kom ut.

 

Nå er det slik at både Everquest 2 og WoW har så mange expansions (Særlig Everquest 2, hele 9 stykker) at det er umulig å komme seg godt inn i spillet. Det er nesten litt synd.

Lenke til kommentar

Nedtur? Det at de skraper og redesigner spillet betyr at de virkelig vil gjøre spillet bra, koste hva det koste vil. Jeg venter heller på et spill i 10 år, en å få levert et spill jeg gledet med til som ikke lever opp til forventninger.

 

Selvfølgelig er det en nedtur at noe du venter på ikke kommer. Kan ikke tenke meg at det er vanskelig å forstå. Spesielt er det en nedtur ettersom MMO-markedet virkelig trenger et friskt pust.

Lenke til kommentar

'Revolusjonerte' er vel å ta litt i? Ikke glem at EverQuest 2 kom omtrent samtidig, og er så godt som identisk med WoW på de fleste områder. Folk trengte noe å spille, og utvalget var rimelig begrenset. De valgte WoW, men det kunne like gjerne vært EverQuest 2 som satt på tronen i årevis i stedet for WoW. Alt handler om å velge det mest populære spillet, ikke nødvendigvis det beste spillet.

 

Det er jo ikke å ta hardt i når man sier at World of Warcraft revolusjonerte MMO-markedet. Det er helt klart at det gjorde det. Først og fremst gjennom å skape et brukervennlig og strømlinjeformet MMO, noe man strengt tatt ikke hadde sett før. I mine øyne er det heller ingen tvil om at World of Warcraft er flere ganger bedre enn Everquest 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...