Gå til innhold

Gigabyte lanserer kraftig mini-PC for selvbyggere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Uforståelig på meg at mediesenter alltid skal være i fokus for slike småbokser. Jeg vil også ha NAS og Router utgaver; En med plass til masse disker og en annen modell med fire gode Intel NIC.

Lenke til kommentar

Uforståelig på meg at mediesenter alltid skal være i fokus for slike småbokser. Jeg vil også ha NAS og Router utgaver; En med plass til masse disker og en annen modell med fire gode Intel NIC.

 

Er det så rart? Har du masse disker, så er ikke størrelsen på hovedkortet det viktigste.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har Intel sin egen NUC, den er bra den, men sliter med at mSata SSDen blir såpass varm at den streiker iblant. Den ligger veldig tett under 70C som er maks driftstemp, og det er når den står helt åpent ved siden av TVen, i et relativt normalt temperert rom.

 

Denne her ser bra ut, og med litt kraftigere prosessor og USB3.0 er den fristende. Men håper da at den har bedre kjøling en Intel sitt Nuc-kabinett. Det ser dog rimelig likt ut.

Endret av Claes
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Er det så rart? Har du masse disker, så er ikke størrelsen på hovedkortet det viktigste.

Så teorien er at når noe må være stort kan like godt alt være stort ?

 

Neh. Denne boksen på toppen av et tårn med plass til seks disker hadde blitt et søtt "bygg sjæl"-NAS.

Lenke til kommentar

Så teorien er at når noe må være stort kan like godt alt være stort ?

 

Neh. Denne boksen på toppen av et tårn med plass til seks disker hadde blitt et søtt "bygg sjæl"-NAS.

 

For det første er ikke 6 disker "masse disker", det er ett lusent raid. For det andre, så ja, når det andre tar stor plass, så er nytten av ett mindre hovedkort vesentlig mindre.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du sa ikke noe om formålet, du sa at 6 disker var et lusent RAID. I den lusne enden av RAID finner man RAID 1 (om man mener lusent i forhold til hastighet/størrelse) eller RAID 0 (om man mener lusent i forhold til sårbarhet/backup).

 

Du dikterer hva andre skal mene er "masse disker", men når det er snakk om dette segmentet så kan like gjerne alt over 2 disker regnes som "masse". Mitt fabrikkbygde NAT har plass til to interne disker.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Du sa ikke noe om formålet, du sa at 6 disker var et lusent RAID. I den lusne enden av RAID finner man RAID 1 (om man mener lusent i forhold til hastighet/størrelse) eller RAID 0 (om man mener lusent i forhold til sårbarhet/backup).

 

Du dikterer hva andre skal mene er "masse disker", men når det er snakk om dette segmentet så kan like gjerne alt over 2 disker regnes som "masse". Mitt fabrikkbygde NAT har plass til to interne disker.

 

Ett lusent men som "ett eneste lusent raid" som i at antallet er det lusne.

 

Hvordan dikterer jeg hva andre skal mene? I tilfellet du ikke visste det så er ikke jeg en diktator som bestemmer over andre meninger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Uforståelig på meg at mediesenter alltid skal være i fokus for slike småbokser. Jeg vil også ha NAS og Router utgaver; En med plass til masse disker og en annen modell med fire gode Intel NIC.

 

Jepp, det er ett utappet marked, en liten X86 med dual NIC og da er du plutselig ute å kjører med en grunnmodell for PFSense, og disse begynner å bli vanskelig å finne her til lands, fant en noen lugumber modell på Amazon.com

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...