Gå til innhold

Samsung lanserer nye mobiltelefoner 20. juni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser det er noen butikker som drister seg til å liste Galaxy S4 Active allerede i prislistene, prisen er lavere enn vanlig Galaxy S4 som nok indikerer lavere specs også, som kan stemme med ryktene på at det er en 1.9GHz dualcore snapdragon CPU, 8 MPix kamera og muligens litt mindre/lavere oppløst skjerm.

 

Syns den burde fått kun touchknapper, ikke stygge fysiske knapper under displayet.

Lenke til kommentar

Ser det er noen butikker som drister seg til å liste Galaxy S4 Active allerede i prislistene, prisen er lavere enn vanlig Galaxy S4 som nok indikerer lavere specs også, som kan stemme med ryktene på at det er en 1.9GHz dualcore snapdragon CPU, 8 MPix kamera og muligens litt mindre/lavere oppløst skjerm.Syns den burde fått kun touchknapper, ikke stygge fysiske knapper under displayet.

 

Disse fysiske knappene er en av største grunnene til at jeg vurderer denne. Likte ikke det å komme borti usynlige knapper hele tiden når man prøver å holde med en hånd

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Aaargh. Så utrolig irriterende. Hadde i grunn bestemt meg for å bytte ut Note II med S4 nå, men nå kan det jo faktisk være at de annonser Note 3 på denne konferansen. Hva tror dere markedskjennere at sjansen for det er? Anser den for å være liten selv, men man vet jo aldri.

Lenke til kommentar

Leonis: da holder du den ikke helt rett.

 

Angående de to første innleggene:

 

- det er ikke spesielt sant.

- det er jo, som du vet, en smakssak. Er veldig uenig selv feks.

 

Klatten: det er jo fare for det. Så går det X måneder før den kommer i salg. Og X måneder med mulige forsinkelser.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Hjelper ikke stort så lenge de kommer med det samme stygge designet, desverre.

Syns den burde fått kun touchknapper, ikke stygge fysiske knapper under displayet.

 

Pakker dere med deg hår-gele og assortert godlukt sammen med fjellduken og primusen?

Er man så jålete at man bryr seg om hvordan en mobil ment for skauen og sjøen ser ut?

/retorisk spørsmål

 

Ganske forbløffet over hvor mange % av postene her på forumet består av kommentarer på design. Virker som størsteparten her inne er noen jente-gutter, eller "tøse-drænger" som en viss fyr fikk passet sitt påskrevet.

 

Da er ikke en hardhaus-mobil veien å gå uansett. Sats heller på noe som (du i din villfarelse tror) skaper beundring og anseelse i venneflokken.

 

-Og før noen skriker ut "se på Xperia Z", så er ikke den akkurat en tøffing mtp glass-chassis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det har jo vært alskens rykter vedr. Note 3 og hvordan det blir den første satsingsmodellen til Samsung hvor de går bort fra det nåværende "Galaxy"-designet. Men samtidig svirrer det rykter om at den skal ha en skjerm på over 6".. Det blir altfor stort for meg. Den nåvæernde skjermstørrelsen (eller, størrelsen på mobilen er vel mer riktig) er akkurat i grenseland for hva jeg syntes er håndterbart, så om den blir noe større hopper jeg av Note-vogna.. Hm. Spørsmålet er altså om jeg skal vente til denne konferansen, eller bare ta en sjans og kjøpe S4 nå, evt angre senere. Hyl.

Lenke til kommentar

Hmm.. kanskje det kommer noen flere forskjellige skjermstørrelser også. Dette er jo hvordan Samsung er innovative.

Hvis dette er ment som ironi, så bommer du i min bok. Den produsenten som faktisk lanserer en modell i ulike størrelser tilpasset ulike hender vil nettopp være innovativ. Realiteten i dag er at toppmodellene får stadig større skjermer og folk som liker mindre telefoner kan kun velge mellom skikkelig nedstrippede versjoner.
Lenke til kommentar

Ingen normale mennesker har problemer med å bruke feks en HTC One. Ser ikke poenget ditt med det der.

 

Hvis jeg liker femtommers kasse-TVer forventer jeg ikke at jeg får en toppspeccet versjon av det heller, bare fordi jeg liker det.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som håper på at Samsung kommer med en Windows Phone kontring mot Nokia Lumia 925? Jeg er selv overraskende nok mer fornøyd med Samsung Ativ S enn jeg var med Nokia Lumia 920, det til tross for at Ativ S er noe beskjeden på maskinvare med null 4G / LTE støtte, sitt noe kjedelige plastikkdesign og 720P skjerm med pentile piksler. Men den bedre lydkvaliteten og det faktum at den ikke er like stor og klumpete gjør at jeg er mye mer komfortabel med den i bruk enn jeg var med Lumia 920, syntes høyttalerne på telefonen spillere høyere også noe jeg liker.

 

Nå ser jo Lumia 925 å bøte på brorparten av det jeg ikke likte med Lumia 920, den blir jo mye mer snasen, slankere med metallramme og det hele. Spørsmålet er jo om de gjør noe med den ellers begredelige effektforsterkeren i telefonen eller om de fortsetter med det samme der, lyd er såpass viktig for meg at noe så middelmodig som Lumia 920 farer meg gjør telefonen uaktuelt for meg, dessverre.

 

 

Men det virker ikke som Samsung har noe godt samarbeid med Microsoft for tiden? Knapt noe som helst fokus på Windows Phone eller Windows nettbrett og de er stadig ute å kritiserer Microsoft for det dårlige Windows 8 salget.

Lenke til kommentar

Ingen normale mennesker har problemer med å bruke feks en HTC One. Ser ikke poenget ditt med det der.

 

Hvis jeg liker femtommers kasse-TVer forventer jeg ikke at jeg får en toppspeccet versjon av det heller, bare fordi jeg liker det.

Den sammenlikningen du presenterer synes jeg rett og slett er dum. Det er snakk om ulike hender (og lommer) som skal holde, bruke og bære disse enhetene. Det er ikke for moro skyld at det produseres telefoner i mange ulike størrelser og fasonger. Jeg bruker gjerne en 6.2" for å lese nett, en enhet som jeg fint kan holde i hånden, men jeg gidder ikke å bære den meg meg ut og i det hele tatt vurdere en så stor dings som min telefon. Folk er forskjellige, det er ingen teknisk god grunn til at en mindre versjon av et 5" flaggskip skal være ribbet for et bra front og bak-kamera, en glimrende skjerm, kvalitetsmikrofoner osv.

 

Og forresten, jeg har problemer med å bruke en 5" *slik jeg liker å bruke en telefon*, har ikke så veldig store hender med ganske så standard tynne fingre. Du kan gjerne utvide "normale mennesker" definisjonen din til å omfatte andre enn deg :D

Lenke til kommentar

Men det virker ikke som Samsung har noe godt samarbeid med Microsoft for tiden? Knapt noe som helst fokus på Windows Phone eller Windows nettbrett og de er stadig ute å kritiserer Microsoft for det dårlige Windows 8 salget.

Tror de er mer "agile", hvis winphone salget tar seg opp, så kommer de sikkert til å prøve å vinne den fronten også. Foreløpig er det ingen vits i å satse penger på en død hest.

 

OT: Den lumian 920 (og OSet på den) er forresten grusom, var nødt til å bruke en slik mobil en stund, irriterte meg over alt fra det å sette inn sim kortet (seriøst, kopiere apple med den søppelløsningen) til ting som forsvinnende statuslinje, ingen mulighet til å sette inn curseren hvor man vil i dialer appen for å redigere inntastede numre, mangel på basic dev info i menyene osv osv. Jeg har alltid likt Nokia hardware, men på softwarefronten har de alltid enten utelatt ting med overlegg (f.eks. manglende innebygd eller first party timer / stoppeklokke på Symbian telefoner) eller vært slephente. At hardwaren nå kjører windows har ikke gjort tingene bedre... imho

Lenke til kommentar
Og forresten, jeg har problemer med å bruke en 5" *slik jeg liker å bruke en telefon*, har ikke så v eldig store hender med ganske så standard tynne fingre. Du kan gjerne utvide "normale mennesker" definisjonen din til å omfatte andre enn deg :D

 

Det har jeg alt gjort. Ellers hadde jeg skrevet at det gjaldt bare meg.

 

Poenget mitt var nettopp at selv om du har en viss måte du foretrekker å bruke en telefon, betyr det ikke at det er en fornuftig måte å gjøre det på nødvendigvis.

 

Jeg har ikke store hender, og klarer fint bruke en s4. Til og med med én hånd de få gangene det er nødvendig.

Mange jenter jeg kjenner klarer lett bruke en s2 med en hånd.

Den store forskjellen er rett og slett grep, tror jeg. Måten jeg holdt feks min n8 på duger ikke for en s4. Tror mange sliter med den vanen der.

 

Det er litt som om jeg skulle klage på Egon fordi de ikke serverer kald geiteballe med sursøt saus til indrefileten og nekter la meg spise i bikini bare fordi jeg liker spise biff slik.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...