Gå til innhold

Unboxing: Vi pakker opp Surface Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Æsj. Microsoft begynner å ligne på apple. Egenproduserte pcer, og se, de lagde en ladekontakt med magneter i... Sier ikke at apple ikke kopierer, men jeg trodde virkelig at Microsoft var smartere enn dette.

 

Rømmer snart til Linux, det eneste stedet hvor de har hodet i behold.

S

Endret av CasterAnd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det er INGENTING med denne som er i nærheten av å trigge teknikknerden i meg. Alt er jo sånn meh... Ingenting er ordentlig gjennomført. Er litt som norsk veibygging, underdimensjonert og utdatert når veien åpner.

Lenke til kommentar

Gikk selv for Acer Iconia W700.. Identisk maskinvare men 11,6" skjerm. Det er ikke digitizer innebygd så du kan bruke penn som på surface pro hvis du trenger det, men til gjengjeld så får du med et type cover i pakken (uten touchpad mus).. Det er heller ikke minnekort leser innebygd. (Noe som kanskje kan være en dealbreaker hvis du satser på litt ekstra lagringsplass.

Batteritiden er 1,5-2timer bedre en surface pro.

 

Prisen for i5 versjonen er ca lik, men du kan få en i3 versjon til rundt 4-5

Lenke til kommentar

Det er INGENTING med denne som er i nærheten av å trigge teknikknerden i meg.

Mens for meg er det det første som har trigget noe på lang tid. Nettbrett har alltid vært litt "meh", de kan jo ikke noe mer enn en telefon. Her får man en pc i nettbrettformat med tastatur i coveret og stylus-penn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Æsj. Microsoft begynner å ligne på apple. Egenproduserte pcer, og se, de lagde en ladekontakt med magneter i... Sier ikke at apple ikke kopierer, men jeg trodde virkelig at Microsoft var smartere enn dette.Rømmer snart til Linux, det eneste stedet hvor de har hodet i behold.S

 

Noe MS tillater med Surface er at du kan installere andre OS på disse og dualboot. Så ja, du kan installere Linux.

Endret av AvidGamer
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Æsj. Microsoft begynner å ligne på apple. Egenproduserte pcer, og se, de lagde en ladekontakt med magneter i... Sier ikke at apple ikke kopierer, men jeg trodde virkelig at Microsoft var smartere enn dette.

 

Rømmer snart til Linux, det eneste stedet hvor de har hodet i behold.

S

må si at Iconiaen ser mer ut som apple en surface i sin alu unibody.. Surface har f.eks et mer "kantete" design.. Og magnetplugg burde alle "kopiere".. Helt genialt.. Eller skal ingen få lage noe som ligner eller fungerer likt? Magnetfestene og windows knappen er vel også det eneste som er noenlunde likt på ipad.. Og med dualboot og minnekortleser integrert og digitizer penn, ser jeg ikke mye som ligner på apple..
Lenke til kommentar

Æsj. Microsoft begynner å ligne på apple. Egenproduserte pcer, og se, de lagde en ladekontakt med magneter i... Sier ikke at apple ikke kopierer, men jeg trodde virkelig at Microsoft var smartere enn dette.Rømmer snart til Linux, det eneste stedet hvor de har hodet i behold.S

 

Dette er i det minste bedre gjennomført kopiering enn Samsung :)

Lenke til kommentar

CrvenaZvezda <-- what he said.

Denne pakken leverer for lite og alt for seint.

Det var fint å se magntisk lader feste gjøre inntog alikevel.

Ventet i flere år på sikkelig lader feste - "Windows"8 var ett siste push for å hopper over på Mac.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Æsj. Microsoft begynner å ligne på apple. Egenproduserte pcer, og se, de lagde en ladekontakt med magneter i... Sier ikke at apple ikke kopierer, men jeg trodde virkelig at Microsoft var smartere enn dette.Rømmer snart til Linux, det eneste stedet hvor de har hodet i behold.S

 

å neiiiii, de lagde en ladekontant med magnet i... nei og nei... skreddersy programvare mot maskinvare? hva er det som skjer med verden??? lol

Endret av R2B2
  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Intel Haswell 50% strömsnålare än Ivy Bridge"

 

Tenker meg det er verdt å vente på neste generation.

For meg blir nok neste atom version mest aktuell, grafikken ska jo vaere kraftig oppgradert og med dobbelt så mange kjerner er der nok med kraft for å få brukt maskina til det meste. Få bort vifta, lavere vekt og bedre batteritid er for meg langt viktigere en å ha en i7 i en slik produkt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Intel Haswell 50% strömsnålare än Ivy Bridge"

 

Eksakt hvor mye bedre Haswell-baserte enheter er i praksis gjenstår å se - prosessoren står jo tross alt for bare en del av strømforbruket, men enig i at Haswell er et godt poeng. Jeg synes Surface Pro-lanseringen i Norge kommer alt for sent i forhold til at Haswell lanseres i sommer. Dessuten er vifte, relativt dårlig batterilevetid og relativt høy vekt (i forhold til nettbrett) store minus med Surface Pro.

 

Men jeg synes Microsfts konsept er interessant for personer som skal jobbe en del i tillegg til å surfe eller se video på nettbrettet takket være bra tastaturløsnign og innebygd Office. Jeg bruker Surface RT og uansett hvor mye kontakter som festes med magneter er kopiert fra Apple fungerer det meget bra, både for feste av tastatur og strømforskyning.

 

Med tanke på at dette er førstegenerasjons produkter synes jeg Microsoft har gjort mye riktig - og en del idiotisk. Problemet med RT er først og fremst at det må hackes for å få kjørt andre desktop applikasjoner enn Microsofts, men bare USB2 er også en ulempe. Problemet med Pro er en god x86-CPU fortsatt krever vifte og vel mye strøm for enheter som skal veie (godt) under en kilo.

Endret av seriksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...