Gå til innhold

Need for Speed til neste generasjon (PS3, PS4, Windows, X360, XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Risikoen blir større desto lengre du held deg unna lovas lange arm, og i følgje pressemeldinga kan du mista alt om du gjer grove feil."

 

Det der har vi da hatt helt siden Most Wanted? Jo lengre du holder deg unna politiet, jo mer krefter setter de inn for å stoppe deg, som spikermatte, helikopter osv. Klarer du å komme deg unna for du belønning, og gjør du det ikke blir du arrestert. Så hva er egentlig nytt denne gangen, annet enn at de kaller det Rivals i stedet for Hot Pursuit 3?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

NfS har vært crap siden Hot Pursuit 2... Kan jo alltids håpe det vil endre seg en dag.

 

Og jeg synes ikke engang HP2 kan måle seg med NFS III: HP1. Alt etter HP2 har vært uinteressant for meg; styling/drifting...meh.

NFS Underground tok meg en uke og ett tastatur å runde...aldri sett så speilblanke veier, og har aldri blitt så frustrert av catch-up funksjonen (derav -1 tastatur på min liste over eiendeler).

 

Nei, gi meg skikkelig morsom arcade-racing uten scriptede snøras o.l. og plutselige, usannsynlige speed-boosts (mer nitro for å kjøre på ting? :nei: ). Vil jeg kjøre bil, har jeg en stående i garasjen - vil jeg kjøre bil foran PC-skjermen (note: PC - ikke konsoll, inkludert dårlige forsøk på en udugelig port) skal det være så usannsynlig at forsikringsselskapet hadde gitt meg rødt kort på flekken hadde jeg prøvd det samme IRL.

Endret av Paladin@LANur
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvem fanken spiller bilspill på tastatur? :omg: Selv om du ikke har konsoll er det jo bare å plugge i en USB-gamepad?

 

Arcade-racing går helt fint å spille med tastatur. :)Full lock or straight ahead - fun and simple.

Det gikk heller dårlig med tastatur i Dirt, ihvertfall alt etter 1. banen...

 

Jeg har prøvd GTR med G27...var ikke like morsomt som NFS III med tastatur, og det var ikke like realistisk som å ta seg en tur med bilen.

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Det eneste som har vært bra med nfs de siste årene har vært motor lydene, ellers har gameplayet vært gørr kjedelig å gått lei spillene etter et par timer. Gran Turismo og Forza derimot har et fantastisk gameplay, men motorlydene på begge spillene er ganske trasige greier.

Lenke til kommentar

USB-gamepads eksisterte vel knapt da Underground kom.

Selv spilte jeg UG2 på tastatur. Funka fint det.

Sliter med å finne årstall, men NFS: Underground kom i 2003, og samme år sluttet Microsoft å lage Sidewinder-gamepads. De må dermed ha laget dem før Underground. Men de var bare en i rekken. Den første jeg finner var Gravis PC GamePad, som blandt annet hadde med en shareware-versjon av Commander Keen 1. En god stund før NFS: Underground, med andre ord. ;) Og for å pirke litt ekstra har vi jo GamePad Pro USB, som har USB-kobling, som navnet sier. ;)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Gravis_PC_GamePad

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_SideWinder

Lenke til kommentar

Criterions NFS har jo vært en høy kvalitet, mens Black Box har slitt mere med å finne rytmen. Spent på hva dette nye studiot får til, så vidt jeg vet har de ikke gitt ut noe tidligere. Det som blir presentert virker hvertfall interessant.

Høy kvalitet? Joda, problemet er bare at de ikke kan godt spilldesign.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Bare å glede seg til GRID 2. Om de har fulgt oppskriften fra GRID vil det slå de 10 neste NFS ned i støvlene...

Husker dere at GRID hadde ødeleggelse av biler, mens i dag med GT, Forza og mange av NFS spillene har vi ikke det? Hahaha, nei kveit du kva...

Til og med grafikken fra gode gamle GRID slår jo de nye GT/Forza og NFS.

 

/Reklame for GRID 2 (ute 31. Mai)

Lenke til kommentar

Criterion står bak flere av de beste bilspillene i nyere tid. De kan virkelig godt spilldesign.

Most Wanted 2012 er ikke et bra designet spill. Hot Pursuit 2010 er ikke et godt designet spill. Burnout Paradise er ikke et bra designet spill.

Alle nyere spill fra Criterion er fylt opp med frustrerende elementer der spillet gnir det inn i trynet på deg i 15-20 sekunder fordi du var uheldig med RNGen, og du kan ikke gjøre noe for å manipulere RNGen heller, det er ikke bra spilldesign i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...