Gå til innhold

Nå skal Counter-Strike-spillere dømme hverandre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tanken er god, men det er ett problem jeg kan se med et slikt system.

 

Når jeg var aktiv på CSS (Counter Strike - Source) spillte jeg en del privat matcher, ESL, ESEA, og PlayZeek. Jeg var ingen proff spiller av den grunn men kanskje over avarage i skill. De gangen jeg ikke spillte med folka fra clanen, spillte jeg en del public, og ble stemplet som en hacker ganske ofte, og ble rapportet til Sourcebans. Som følge av det, er det ganske mange servere jeg ikke kommer inn på lengere.

Lenke til kommentar

Tanken er god, men det er ett problem jeg kan se med et slikt system.Når jeg var aktiv på CSS (Counter Strike - Source) spillte jeg en del privat matcher, ESL, ESEA, og PlayZeek. Jeg var ingen proff spiller av den grunn men kanskje over avarage i skill. De gangen jeg ikke spillte med folka fra clanen, spillte jeg en del public, og ble stemplet som en hacker ganske ofte, og ble rapportet til Sourcebans. Som følge av det, er det ganske mange servere jeg ikke kommer inn på lengere.

 

Men er det ikke rimelig enkelt å se at du ikke er en hacker når man ser på kampen i ettertid? Da burde det jo ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Tanken er god, men det er ett problem jeg kan se med et slikt system.

 

Når jeg var aktiv på CSS (Counter Strike - Source) spillte jeg en del privat matcher, ESL, ESEA, og PlayZeek. Jeg var ingen proff spiller av den grunn men kanskje over avarage i skill. De gangen jeg ikke spillte med folka fra clanen, spillte jeg en del public, og ble stemplet som en hacker ganske ofte, og ble rapportet til Sourcebans. Som følge av det, er det ganske mange servere jeg ikke kommer inn på lengere.

 

Tenker litt av det samme, det er kanskje begrenset hvor mange som gidder å melde inn, men når jeg var litt over snittet god i CS for mange herrens år siden, så var det ganske vanlig å få slengt aimbot/wallhack-beskyldninger etter seg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Tanken er god, men det er ett problem jeg kan se med et slikt system.Når jeg var aktiv på CSS (Counter Strike - Source) spillte jeg en del privat matcher, ESL, ESEA, og PlayZeek. Jeg var ingen proff spiller av den grunn men kanskje over avarage i skill. De gangen jeg ikke spillte med folka fra clanen, spillte jeg en del public, og ble stemplet som en hacker ganske ofte, og ble rapportet til Sourcebans. Som følge av det, er det ganske mange servere jeg ikke kommer inn på lengere.
Men er det ikke rimelig enkelt å se at du ikke er en hacker når man ser på kampen i ettertid? Da burde det jo ikke være noe problem.

 

Det er litt vanskelig å se forskjell på en god spiller og en som bruker triggerbot. (En bot som auto aimer når du trykker på en knapp) For det blir en blanding av skill/cheat. Trigger botter blir ofte brukt pga det ser legit ut.

 

Lenke til kommentar

Riots Tribunal burde legges inn i alle spill.edit: skriveleif

 

bare om du vil at spillere skal ha makta til å dømme andre spillere, det er noe av det dummeste som har blitt gjort i alle spill jeg har sett hittil i mine 20 år som gamer.

 

Aner du hvor mange som blir feil-straffet i LoL?

Veldig mange hver dag, bare sjekke LoL sin reddit så ser du at tribunal blir misbrukt hele tiden pga spiller er mennesker og mennesker er dumme, spesielt når de har makt over andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

bare om du vil at spillere skal ha makta til å dømme andre spillere, det er noe av det dummeste som har blitt gjort i alle spill jeg har sett hittil i mine 20 år som gamer.

 

Aner du hvor mange som blir feil-straffet i LoL?

Veldig mange hver dag, bare sjekke LoL sin reddit så ser du at tribunal blir misbrukt hele tiden pga spiller er mennesker og mennesker er dumme, spesielt når de har makt over andre.

 

Spillere blir ikke bannet uten at en Mod ser over saken, det frigir mye tid for mods til å konsentrere seg om de verste sakene

Lenke til kommentar

bare om du vil at spillere skal ha makta til å dømme andre spillere, det er noe av det dummeste som har blitt gjort i alle spill jeg har sett hittil i mine 20 år som gamer.

 

Aner du hvor mange som blir feil-straffet i LoL?

Veldig mange hver dag, bare sjekke LoL sin reddit så ser du at tribunal blir misbrukt hele tiden pga spiller er mennesker og mennesker er dumme, spesielt når de har makt over andre.

 

Heller at noen bannes(temp forhåpentligvis) uskyldig enn at CSGO matchmakingen er en freeforall cheatfest da eller? Hvertfall synes jeg det. I tillegg skulle Valve kommet med en ny og bedre anticheat klient, VAC var utdatert for 10 år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Minner veldig om Radar som en gang eksisterte i Norge.

Samme prinsippet, hvor man sender inn klage på spillere, og så er det opp til flere utvalgte å bedømme spilleren ut i fra demo.

Så var det opp til serveradmins og communities å hente ned banlistene fra radar.

Krever ganske mye arbeid for de involverte, men utbytte blir stort. I vertfall det jeg opplevde fra Radar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Minner veldig om Radar som en gang eksisterte i Norge.

Samme prinsippet, hvor man sender inn klage på spillere, og så er det opp til flere utvalgte å bedømme spilleren ut i fra demo.

Så var det opp til serveradmins og communities å hente ned banlistene fra radar.

Krever ganske mye arbeid for de involverte, men utbytte blir stort. I vertfall det jeg opplevde fra Radar.

 

Radar var et veldig godt initativ i sin tid, jobbet selv for BroadParkGames og bannet en del folk som bruke diverse hjelpemidler. Det var kjekt å vite at de ble bannet på samtlige store norske communities, som gjorde at jobben som spilladministrator ga litt mer mening.

 

Synd å se at de har lagt ned, http://radar.gaming.no/ fungerer ikke lenger :-(

Endret av nets
Lenke til kommentar

Tviler på at det blir noe problemer med at folk skal banne andre i hytt og pine. En "investigator" må sikkert gjennom en test for å se om han/hun er god nok. Mister sikkert retten som investigator om han/hun gjør en del feil.

 

Husker selv da jeg spilte i clan og var over gjennomsnittlig god, så ble jeg bannet av en eller annen tulle-admin på de fleste public servere. (Ble som regel bannet uten advarsel hver gang jeg hadde ca 15 kills pr død). Hvis de klarer å få tak i nok folk som er gode, så tror jeg ikke det blir så mange feil-banning.

På litt mer serriøse servere, så ble jeg aldri bannet, så tror ikke det er noe å frykte med dette systemet.

Lenke til kommentar

Flott dette, om de får det til å fungere. Men hvor er guleroten for reviewers her?

 

En ting er at en også tjener seg selv, men en bruker sannsynligvis også ganske mye tid på dette. Brukt mange titals timer selv på å reviewe demoer for et større spillsamfunn over mange år. Og etter hvert gidder en ikke lenger, rett og slett fordi en har lite og ingenting igjen for det. Dag til dag administrering av dårlig oppførsel og annet mas kommer jo selvfølgelig på toppen.

Endret av jihn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...