Gå til innhold

Battlefield 4 får dato (PS3, PS4, Windows, X360, XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil PC-eiere kunne oppdatere til den senere versjonen av BF4? Eller blir det to forskjellige spill?

 

Er det "China Rising" du mener? I så fall er det en nedlastbar pakke du installerer "i" den eksisterende BF4 installasjonen, ikke et eget spill.

 

Er det "Versjonene for Xbox One og PlayStation 4 skal lanseres før jul – i de delene av verden som faktisk får disse konsollene før jul, vel å merke." Du mener, er det det samme spillet, men bare for de nyeste konsollene. PC-versjonen har ikke noe med disse "versjonene" å gjøre.

Endret av chairgame
Lenke til kommentar

Battlefield 4 blir tidenes største skuffelse. Samtidig vil det bli EAs neste gullgruve som de vil utnytte til det ytterste. Jeg bestemte meg for å ikke kjøpe Battlefield 4 fra det sekundet jeg hørte om det. Det ble jo annonsert bare ett år etter Battlefield 3. Nei, dette blir jo bare verre og verre. EA med Dice og Battlefield serien blir som Activision med Treyarch og CoD serien. Latterlig lite interessant dette her.

Lenke til kommentar

Jamen, hvorfor kan de, allerede før beta-testing bruke ressurser på ekspansjonspakker? Fy faen, EA.

 

Før har 'unnskyldningen' om at DLC har blitt begynt på etter spillet har gått gull [heia Norge] og derfor kan ankomme på utgivelsesdagen. Men nå sier de rett ut at de har innhold planlagt til spillet de ikke gidder å inkludere fordi de vet at kunder kommer til å betale.

 

Uttalelser om at BF4 blir EA's årlige fps etter floppen til MoH for å konkurere mot CoD hjelper ikke på.

 

Nei, konsoll-eiere, dere får kose dere med BF4 mens dere sitter og chatter med venner på 40 sosiale medier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Battlefield 4 blir tidenes største skuffelse. Samtidig vil det bli EAs neste gullgruve som de vil utnytte til det ytterste. Jeg bestemte meg for å ikke kjøpe Battlefield 4 fra det sekundet jeg hørte om det. Det ble jo annonsert bare ett år etter Battlefield 3. Nei, dette blir jo bare verre og verre. EA med Dice og Battlefield serien blir som Activision med Treyarch og CoD serien. Latterlig lite interessant dette her.

 

Vel. Jeg har spilt Battlefield 3 i snart 2 år (det blir ca 2 år når Battlefield 4 kommer ut - hvis det ikke blir forsinket). Jeg skjønner ikke problemet med at de varsler at det kommer en oppfølger tidlig. Andre underholdningsmedier varsler oppfølgere rett etter lansering, eller etter en sesongavslutning, eller midt i en sesong... Du har altså allerede bestemt deg for at BF4 kommer til å bli dårlig, bare fordi det ble annonsert 1 år etter BF3? Du får bare leve i troa. Kanskje du får rett, kanskje du tar feil - uansett er det bare synsing. CoD hadde faktisk bare 1 år mellom lanseringer flere ganger. Det trenger nødvendigvis ikke å være dumt, såfremst de byr på noe nytt - men når MW3 ble lansert, så spilte jeg kun campaign da jeg ikke følte at flerspillerdelen ga meg en ny opplevelse. Det førte igjen til at jeg satt med fordommer om hvor dårlig Black Ops 2 kom til å bli. Fordommer jeg måtte svelge da jeg prøvde spillet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sa at BF serien er på vei til å bli som CoD serien. Ganske stor forskjell der. Er ikke lenge før de to blir tilnærmet like. Jeg ser ikke en grunn til at BF serien trenger fornyelser så fort. De tidligere spillene levde leenge og var bra lenge. De kunne heller brukt et år til på BF3 og polisha det til det ytterste med mye planlagt innhold og latt det leve i 4 år uten problemer. Greia her er at med EA sin markedsstrategi, som er å pumpe mest penger ut av folk, ikke tillater dette. Jeg ønsker da ikke å støtte en slik markedsstrategi og velger derfor å styre unna BF4. Kanskje litt drøyt og si at det blir elendig, men med elendig mente jeg måten spillet vil bli utnyttet på. Ikke nødvendigvis at gameplay blir elendig.

Lenke til kommentar

Jeg sa at BF serien er på vei til å bli som CoD serien. Ganske stor forskjell der. Er ikke lenge før de to blir tilnærmet like. Jeg ser ikke en grunn til at BF serien trenger fornyelser så fort. De tidligere spillene levde leenge og var bra lenge. De kunne heller brukt et år til på BF3 og polisha det til det ytterste med mye planlagt innhold og latt det leve i 4 år uten problemer. Greia her er at med EA sin markedsstrategi, som er å pumpe mest penger ut av folk, ikke tillater dette. Jeg ønsker da ikke å støtte en slik markedsstrategi og velger derfor å styre unna BF4. Kanskje litt drøyt og si at det blir elendig, men med elendig mente jeg måten spillet vil bli utnyttet på. Ikke nødvendigvis at gameplay blir elendig.

 

Selv om Battlefield-serien begynner å likne på Call of Duty-serien rent markedsstrategisk, så behøver ikke dette å ha noen innvirkning på spillets innhold. Dette er typisk for dagens spillindustri, og de aller fleste større titler vil sannsynligvis henge seg på denne bølgen. Innholdsmessig er det to vidt forskjellige spill, spør du meg.

 

Jeg bryr meg pent lite om hvordan Battlefield 4 markedsføres såfremt DICE byr på noe nytt, noe de med hjelp av Frostbite 3 definitivt vil gjøre. Det gagner ikke akkurat oss sluttbrukere uansett. Det er jo fullt forståelig at man ønsker å tjene noen kroner på det man produserer.

Lenke til kommentar

Selv om Battlefield-serien begynner å likne på Call of Duty-serien rent markedsstrategisk, så behøver ikke dette å ha noen innvirkning på spillets innhold. Dette er typisk for dagens spillindustri, og de aller fleste større titler vil sannsynligvis henge seg på denne bølgen. Innholdsmessig er det to vidt forskjellige spill, spør du meg.

 

Jeg bryr meg pent lite om hvordan Battlefield 4 markedsføres såfremt DICE byr på noe nytt, noe de med hjelp av Frostbite 3 definitivt vil gjøre. Det gagner ikke akkurat oss sluttbrukere uansett. Det er jo fullt forståelig at man ønsker å tjene noen kroner på det man produserer.

 

Det er feil innstilling. Selv om en gjør det og de andre følger betyr ikke det at det er ok å gjøre det. Dette handler om at det er vi forbrukere som kjøper spillene og utgiverne skal selge oss spillene. Vi kan da bare si "nei, dette liker jeg ikke. Dere gjør det på en brukerfiendtlig måte" og de må endre det. Vi er i kontroll om vi bare sier nei til ting som dette. Dette er ikke en positiv markedsstrategi.

 

De kunne brukt et år til på Frostbite 3 og lagt til enda mer funksjoner. Hadde de bare ikke hatt den markedsstrategien de har nå med BF3 der de skal pumpe ut tilleggspakker innen ett år så hadde de fint hatt inntekter i det tidsrommet. Det er bare dårlige unnskyldninger og patetiske forsøk på å forsvare seg som kommer fra EA. Har enda ikke sett et godt argument (annet en å pumpe dumme forbrukere for penger) for at jeg skal støtte en slik markedsstrategi.

 

For å legge til min mening om BF3. Det var en enorm skuffelse. Frostbite og bruken av destruction i BF:BC2 var 10 ganger bedre. Hadde det 100 ganger mer morsomt med BC2 og måten man kunne ta objectives der. Destruction i BF3 er langt i fra like artig som i BC2. BF3 ble bare en pengegruve der EA og Dice skulle dra ut penger på BF3: Premium og expansionpacks. Noe som blir enda mer styrket når de anonserer BF4 ett år etter BF3 ble sluppet på markedet.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Betyr den DLCen at Kina igjen er "teh other guyz" slik som i bf2?

 

Eller kan det bety at man endelig får flere krigførende parter? En ting jeg savner fra bf3 er europeerne, i virkeligheten er europa miltært sett en spøk, men man kan jo leke med tallene i et spill.

Lenke til kommentar

Battlefield 4 blir tidenes største skuffelse.

Det var Battlefield 3. Nå vet vi hvilken retning serien er på vei...

 

Vi har allerede sett RU-styrker og US er en selvfølge. I tillegg kommer Kina som en part - med andre ord er det til nå bekreftet tre ulike parter.

...Om du slenger på en hundrings ekstra mener du? For jeg regner med du må ha China Rising for å spille med eller mot Kina.

 

I BF3 ble vi jo lovt tidenes største BF maps. Og jaggu meg kom de ikke i 4. eller 5. DLCen da spillet for lengst var lagt på hylla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...