Gå til innhold

NASA ønsker seg 3D-pizzaskriver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tull.. Sist jeg sjekket bruker 3Dprintere materialer som keramer, metaller og noe polymerer. Lykke til å spise dette eller kalle dette for næring. Det nærmeste organiske man kommer er vel diverse polymerer av noe slag.

 

Du tror ikke at de vil bytte ut disse materialene med egnede spiselige substanser i stedet, slik det står i artikkelen?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket bruker 3Dprintere materialer som keramer, metaller og noe polymerer.

Du tror det er disse "grunnstoffene" en mat-printer også skal bruke? Det står i artikkelen at det er diverse pulver som blandes med vann/fuktighet.

En slik matprinter kan muligens lage pannekaker ja, men en blodig biff? Trokke det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sist jeg sjekket bruker 3Dprintere materialer som keramer, metaller og noe polymerer.
Du tror det er disse "grunnstoffene" en mat-printer også skal bruke? Det står i artikkelen at det er diverse pulver som blandes med vann/fuktighet. En slik matprinter kan muligens lage pannekaker ja, men en blodig biff? Trokke det :)

 

Jo visst, kroppen skal jo moderniseres, så bare jerntilskudd er ikke nok, nå skal du ha Aluminium tilskudd, titantilskudd for å holde tritt med tiden :D

 

Uansett fancy prosjekt, steg 1 for food replikatoren i allefall.

Lenke til kommentar
En slik matprinter kan muligens lage pannekaker ja, men en blodig biff? Trokke det :)

Det kan bli vanskelig å få til, men en hamburger basert på frysettørret kjøttdeig og vann burde kunne tilfredsstille mye av kjøtthungeren.

 

Ja jo, en 3aksial pulver(komb.m/vann)-sprøyte ja. Greit. Jeg hadde bare et annet syn på "3D printere" i hodet.

Men skjønner fortsatt ikke den store vitsen med det, tho det gjenspeiles vel med et USD 130 000 budsjett fra NASA..

Hensikten er å spare vekt, altså slippe å ha et voldsomt lager av vann bundet i matvarer. Vann bør være i mest mulig sirkulasjon på en romferd. Lufta avfuktes for svette, toalettavfallet avfuktes, begge deler kjøres gjennom en avansert renseprosess som gir rent og godt vann ut på andre siden. I teorien trengs ikke mer vann om bord enn det som finnes i astronautenes kropper + et lite mellomlager + det som lekker ut i løpet av turen. Å ha tonn med tomatsaus med seg på et oppdrag som skal vare flere år er bare sløsing med vekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...