Gå til innhold

Dette Mini-ITX-kabinettet har buet form


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil ikke en maksimum dypde\lengde på PSU på 125mm by på skikelig begrensning mtp valg av PSU? Hvilke PSU'er finnes egentlig som er såpass korte? Bare det å finne en modular PSU på 14-15cm til mitt Silverstone GD06 HTPC kabinett viste seg å være en stort utfordring.

 

For meg virker dette klønete av Lian Li.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kabinettet er jo kult og ser bra ut men problemet er når du skal stappe et hovedkort inn i det da det ikke finnes mange pene hovedkort som har de tingene jeg vil ha hvertfall. de fleste mini-ITX kortene er jo ikke svarte eller har noe særlig med utsende å stille opp med. ellers har jo dette potensiale til å bli en kul LAN Pc eller HTPC

Lenke til kommentar

Kabinettet er jo kult og ser bra ut men problemet er når du skal stappe et hovedkort inn i det da det ikke finnes mange pene hovedkort som har de tingene jeg vil ha hvertfall. de fleste mini-ITX kortene er jo ikke svarte eller har noe særlig med utsende å stille opp med. ellers har jo dette potensiale til å bli en kul LAN Pc eller HTPC

 

Hvis du ikke har sett ett svart mini-ITX hovedkort så må jeg nesten le litt. Er mange svarte ITX kort der ute, du må bare lete litt. Dette er svart http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=771400 MEN det har jo blå ekspansjonsspor da. Dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760433 er mer svart :p Zotac har hatt MANGE kule ITX kort. Problemet nå er at de aldri ble veldig populære, lavt salg = ut av butikken.

 

Hvis du vil ha masse ting på ett hovedkort så er ikke ITX noe for deg. De har som regel ett PCI-X spor. Begrenset med RAM, ikke så mye hdd tilkoblinger osv osv. De har rett og slett ikke så mye stash på seg. Dette er jo hele meningen med ITX. Du visste sikkert dette, sorry hvis jeg er teit folkens :p

 

Takk for meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kabinettet er jo kult og ser bra ut men problemet er når du skal stappe et hovedkort inn i det da det ikke finnes mange pene hovedkort som har de tingene jeg vil ha hvertfall. de fleste mini-ITX kortene er jo ikke svarte eller har noe særlig med utsende å stille opp med. ellers har jo dette potensiale til å bli en kul LAN Pc eller HTPC

 

Ja, det må jo bli en fin LAN PC. Var på lan for et par uker siden og slet med at det ble dårlig plass på et 120x80 bord. Hadde akkurat plass til et par brus og en sjokoladeplate. Resten måtte ligge på bordet til kompissen ved siden av og i en hau på gulvet. Men en slik kan da ikke ta så mye plass, så som lan PC er den nok super.

 

Flere som har tenkt tanken at det hadde vært morro å byttet ut vinduet med en skjerm?

Lenke til kommentar

Eneste jeg ikke likte på dette er viften bak, ser ikke helt hvordan den hjelper. Ser ut til å bruke avstanden fra hovedkort til bakplaten.Personlig så hadde det vært moro å testet å bygge vannkjøling inn i dette. Vinduet er jo perfekt for det.

 

Jeg har problemer med å finne det eneste jeg liker med dette kabinettet.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har sett ett svart mini-ITX hovedkort så må jeg nesten le litt. Er mange svarte ITX kort der ute, du må bare lete litt. Dette er svart http://www.komplett....aspx?sku=771400 MEN det har jo blå ekspansjonsspor da. Dette http://www.komplett....aspx?sku=760433 er mer svart :p Zotac har hatt MANGE kule ITX kort. Problemet nå er at de aldri ble veldig populære, lavt salg = ut av butikken.

 

Hvis du vil ha masse ting på ett hovedkort så er ikke ITX noe for deg. De har som regel ett PCI-X spor. Begrenset med RAM, ikke så mye hdd tilkoblinger osv osv. De har rett og slett ikke så mye stash på seg. Dette er jo hele meningen med ITX. Du visste sikkert dette, sorry hvis jeg er teit folkens :p

 

Takk for meg

 

Det har ikke så mye å si at ITX-kort ikke har så mye funksjoner eller like utbredte funksjoner som mindre ram og mindre antall sata porter. saken er jo at mange hovedkort i ITX klassen er rett og slett stygge. ja det er svarte kort, og det finnes sikkert kule kort som ikke har solgt godt så dem blir tatt ut av butikkene, men du skal lete litt etter et kort som ikke ser stygt ut i kabinettet med tanke på vinduet i dette kabinettet. om jeg skal ha en PC med vindu i kabinett så skal det se pent ut og det er ikke mange av kortene jeg har sett som ville ha blitt pent i dette kabinettet. Dette er dog et subjektivt tema om hva som er pent eller ikke.

Lenke til kommentar

Ja, det må jo bli en fin LAN PC. Var på lan for et par uker siden og slet med at det ble dårlig plass på et 120x80 bord. Hadde akkurat plass til et par brus og en sjokoladeplate. Resten måtte ligge på bordet til kompissen ved siden av og i en hau på gulvet. Men en slik kan da ikke ta så mye plass, så som lan PC er den nok super.

 

Flere som har tenkt tanken at det hadde vært morro å byttet ut vinduet med en skjerm?

 

man ha PCen på bordet når man er på LAN?

Lenke til kommentar

Ja, fant det ut. Men tenkte jeg bare tok det mest nødvendigste. Div. kabler og gaming utstyr, sekk med laptop og litt div. strøm kabler, sovepose, liggeunderlag, pose med mat og snop + PC og skjerm. Nå som jeg har vært på lan et par ganger (dette var føste gang jeg hadde stasjonær PC på LAN) vet jeg ca. akkurat hva jeg trenger. Men nå trekker jeg med ut av denne diskusjonen p.g.a. nå har diskusjonen vendt seg bort fra Lian Li PC-Q30. Om noen i det hele tatt er interissert i å diskutere lan så må dere lage en tråd for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...