Gå til innhold

Flere forbedringer i Linux Mint 15


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Mint er desverre fortsatt en fest av monoton grå med tynne innslag av lime.

Dette plager de fleste gnome3 baserte distroer, fantastisk kjedelig.

Dette har plaget meg også. Ikke nødvendigvis det monotone(Det finnes mye glorete gradient-søl der ute), men denne gråfargen.

 

Sist jeg prøvde mint(ikke denne nye versjonen) med cinnamon var det eneste jeg umiddelbart ikke likte alle gråfargene. Personlig er jeg mer en fan av mørkere panel og rammer rundt vinduene. Er det noen som har tips til mørkere themes? Evt. andre desktop-miljø som er mørkere ut av boksen? :)

Lenke til kommentar

Mint er desverre fortsatt en fest av monoton grå med tynne innslag av lime.

Dette plager de fleste gnome3 baserte distroer, fantastisk kjedelig.

KDE 4.10.2 er etter min mening noe av det bedre på Linux fronten nå hva angår et pent brukergrensesnitt. Man kan også tweake det vesentlig mer enn Gnome, LXDE og XFCE til å få det slik du vil. Men dette her vet du nok :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

KDE 4.10.2 er etter min mening noe av det bedre på Linux fronten nå hva angår et pent brukergrensesnitt. Man kan også tweake det vesentlig mer enn Gnome, LXDE og XFCE til å få det slik du vil. Men dette her vet du nok :p

Jeg synes gnome er for grått og du foreslår KDE som har hatt som signatur en grå startlinje i snart 10 år?

 

Selv synes jeg mate har helt ok farger, men som nevnt lenger opp, Cinnamon er rimelig awesome, unntatt denne begredelige gråfargen. Spesielt at titlebar har samme forferdelige gråfarge som inneholdet på vinduene.

Lenke til kommentar

Du tar feil.

 

Jeg har egentlig aldri sett poenget med Linux Mint. Eneste argumentene jeg kan tenke på er Cinnamon og MATE, og selv de er syltynne argumenter. Linux Mint er også en skam for FOSS-communitiet når de velvillig har tett integrasjon av slemme, slemme codexer og annet skit som man aldri burde vært avhengig av.

Lenke til kommentar
Takk til HW.no for omtale av Linux Mint. Det var fint å se. Etter min smak den beste Linux-distroen man kan bruke.
Du tar feil.

 

Jo han har rett, merk at han sa etter HANS smak :p om du ikke låner hjernen hans og vet hvordan han tenker så kan du ikke si at han tar feil :D

Personlig synes jeg Mint og Gnome 3.0 har for mange små luggete bugs i UI'et med hengende menyer og manglende meny respons til at overgang fra 10.04 LTS frister, atlernativet er XFCE, men Thunar er bare for irriterende å bruke uten nettverksbiten innebygget.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg Mint og Gnome 3.0 har for mange små luggete bugs i UI'et med hengende menyer og manglende meny respons til at overgang fra 10.04 LTS frister, atlernativet er XFCE, men Thunar er bare for irriterende å bruke uten nettverksbiten innebygget.

Hva med KDE?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...