Gå til innhold

Google dømt til å fjerne kjipe søkeforslag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er forståelig at hun saksøkte, men det er litt dumt at retten fant google skyldige her. Det tyder på at de enten ikke forstår eller har respekt for algoritmer som er basert på bruker-feedback og hands-off tilnærming fra selskapet.

Det er tross alt ikke google som påstår eller fremmer dette, men en refleksjon av hva brukerne søker på. At automatiske søkeforslag påvirkes av rykter burde ikke ha noe å si, da det er kildene som kommer opp om man trykker på det som teller.

IMHO hadde det mest riktige her vært om Wulf fulgte opp disse forslagene og heller saksøkte toppresultatene for "slander" dersom de var det.

 

Å saksøke google for disse søkeforslagene blir litt som å saksøke en internett leverandør for at det finnes krenkende eller ulovlig materiale på internet som den gir brukerne sine tilgang til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er forståelig at hun saksøkte, men det er litt dumt at retten fant google skyldige her. Det tyder på at de enten ikke forstår eller har respekt for algoritmer som er basert på bruker-feedback og hands-off tilnærming fra selskapet.

 

Ja, det åpner jo for en rekkes søksmål mot søkemotorer. Søkemotorerer er jo basert på hyperkoblinger mellom html dokumenter. En lenke er en stemme.

 

Jeg har en egen dårlig erfaring med Google der deres algoritmer kan brukes mot dem. Les mer her:

 

The true face of a global monopoly finally shows up. - WebProWorld

 

Automatisk fjerning av konti uten mulighet til å kommunisere med Google og reagere. Google tok pengene som sto på konto uten kommunikasjon.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det som VIRKELIG er et problem her er det følgende:

 

Jeg hører "Samantha" med Margaret Berger på radio -- og kjøper låten på CDon.no

 

...

 

Neste nettside jeg besøker med reklame fra Google ads:

Margaret Berger sitt nye album!

 

Neste:

Idol 2013!

 

Neste:

Margaret Berger samlealbum

 

Første forslag på Youtube sin forside:

Margaret Berger

 

Så like etter:

Synthpop (various artists inkludert Margaret Berger)

...

 

Jeg liker virkelig alvorlig talt ikke utviklingen.

Algoritmene og det tullet der kan reise til helvete:

 

Jeg vet i alle fall hva C-date og lignende reklamer hos mennesker er vikarierende reklamer for nå.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...