Gå til innhold

Googles Spotify-konkurrent kommer trolig i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, Både Deezer og Wimp har klienter som suger svett pung, og det gjør Spotify sin etterhvert og, ting har stoppet helt opp etter at de kom med webavspilleren sin, og spesielt Android-appen har mange irriterende bugs som har vært der i årevis, tar femten minutter å fikise, men likevel ikke blir fikset. Ingen av dem har brukbar støtte for plugins og embedded-enheter, og er derfor ubrukelige i skikkelige lydopsett med lyd i ulike soner i huset, stuepc-bruk osv. Å lage software som faktisk fungerer og er utvidbar med plugins=Kapre alle entusiastbrukerne på en uke.

Er jeg den eneste som klager på dette? De trenger å få høre det, de tror tydeligvis at folk er kjempefornøyde med applikasjonene sine... Men sannheten er at de bare blir verre og verre, funksjoner forsvinner, ytelsen går ned, snarveier blir ubrukelige, bugs kommer fram... Har serriøst vurdert å si opp avtalen...

 

 

Er bare flott at det kommer konkurrenter, håper Spotify innser at de må gjøre noe drastisk med programvareutviklingen og utvilerteam-et. Jeg er spent på lydkvaliteten! Og ikke minst funksjonaliteten.

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det som jeg synes er merkelig er at Google har fått med seg Sony som har sin egen versjon av Spotify. Men kanskje fordi Sony har planer om å samarbeide med Google når det kommer til smart-tv-er. Uansett så er det for mange tjenester i markedet og noen må snart gå konkurs og det blir nok ikke de store aktørene i markedet.

Lenke til kommentar

Hva skal man si? Jo flere kokker, jo mer søl er det jo noe som heter... Økt konkurranse er naturligvis bra, det kan presse andre tjenester til å videreutvikle seg, få på plass bedre kvalitet (FLAC burde vell være fult mulig med dagens båndbredde, WiMP jobber vell allerede med dette?) osv osv..

 

Samtidig så er det så mye piss og møkk når det kommer til plateselskaper, eksklusive avtaler og gudene vet hva og når vi samtidig vet at noen av verdens mest griske sjeler som mener at en nedlastet Justin Bieber CD burde bøtelegges for et par millioner så blir jeg svært skeptisk når det nå etterhvert kommer såpass mange aktører på banen, vi det da etterhvert bli sånn at nesten ethvert plateselskap har sin egen løsning og du må abonnere på 8-10 stykker, hver med sin egen avspiller for å få tilgang til det du ønsker å høre på?

 

 

På en måte er dette veldig fint med tanke på konkurranse i markedet, det er også veldig fint om Google, som tross alt er svære kan få i land noen avtaler som ingen andre har klart til nå så det kanskje blir utvalg av type musikk som verken Xbox Music, Nokia Music, Spotify, WiMP med flere ikke har klart å tilby per i dag osv.. Samtidig så er jeg stygt redd for at jo større aktører som kommer på banen, jo verre blir det for de mindre aktørene å holde seg i gang da det sikkert blir verre og ikke minst dyrere å få istand avtaler med plateselskapene. Enda verre blir det om de store aktørene klarer å tilrive seg mange eksklusive avtaler og låser sine tjenester sine egne plattformer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående Sony og Google så håper jeg Sony har holdt seg langt unna produktutviklingen. Sony Unlimited var bare noe dritt.

 

En positiv ting med Spotify er ihvertfall at de har lagt ut Spotify Core. Hvor mye du får ut av den vet jeg ikke da.

 

 

Ser poenget ditt, RamGuy. Men selv synes jeg ikke konkurransen er spisset nok til at det skjer noe.

 

Og det verste jeg vet er når aktørene legger lista lavere fordi folk ikke har nok båndbredde. Det er en grunn til at folk kommer med tullete tanker som at "5 Mbps er nok" (noe som forøvrig er det største tullet jeg har hørt). Streamingtjenester venter på at bredbåndsleverandørene øker båndbredden og senker prisene, mens de selv ligger på unskyldningen om at båndbredden ikke blir utnyttet i stor nok grad... De burde lansert superkvalitet som sprengte linjene til folk, også på videotjenester.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Tja, Både Deezer og Wimp har klienter som suger svett pung, og det gjør Spotify sin etterhvert og, ting har stoppet helt opp etter at de kom med webavspilleren sin, og spesielt Android-appen har mange irriterende bugs som har vært der i årevis, tar femten minutter å fikise, men likevel ikke blir fikset. Ingen av dem har brukbar støtte for plugins og embedded-enheter, og er derfor ubrukelige i skikkelige lydopsett med lyd i ulike soner i huset, stuepc-bruk osv. Å lage software som faktisk fungerer og er utvidbar med plugins=Kapre alle entusiastbrukerne på en uke.

Så sykt enig dette! Spotify på Android er en skam. Har ikke en gang støtte for landscape modus. Og tablet utgave? Ha! Muligheten er så mange, gode widgets, avanserte notifications, laaang liste som Spotify har valgt å overse. Er det noe Google kommer til å gjøre riktig så er det å utnytte Android sine krefter, og da er jeg med ;)

Lenke til kommentar

Så sykt enig dette! Spotify på Android er en skam. Har ikke en gang støtte for landscape modus. Og tablet utgave? Ha! Muligheten er så mange, gode widgets, avanserte notifications, laaang liste som Spotify har valgt å overse. Er det noe Google kommer til å gjøre riktig så er det å utnytte Android sine krefter, og da er jeg med ;)

Irriterer meg egentlig mest over at widgeten 2 av 3 ganger ikke åpner appen når du trykker på den, dersom appen har "dødd" i mellomtiden, og at Spotify ikke klarer å bruke "save state", (en funksjonalitet som har vært der ihvertfall siden Android 1.5) for å huske hvor appen var. Så om den "dør" pga. at dne ikke har blitt brukt på lenge og har blitt lukket, så aner den ikke hvor den var, hvilken spilleliste/sang som ble spilt, eller noe annet.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ingen tvil om at Google vil kvele markedet med sin dominans, men dette er både på godt og vondt. Godt er det at de bryter opp gamle og grådige monopoler slik som telecom-industrien i USA, men vondt er det at de kveler sunne marked til selskaper som Spotify, Wimp og Pandora m.m.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ingen tvil om at Google vil kvele markedet med sin dominans, men dette er både på godt og vondt. Godt er det at de bryter opp gamle og grådige monopoler slik som telecom-industrien i USA, men vondt er det at de kveler sunne marked til selskaper som Spotify, Wimp og Pandora m.m.

 

Er enig med deg om at det kan bli farlig med at Google får så stor dominans, men sanninga er at musikkstreamtenestene trenger eit spark i ræva.

Wimp sin klient er elendig (ei stund sidan eg har brukt det, så rett på meg om det har vorte betre). Same med Spotify for Android. Dei siste åra har iallfall eg oppfatta holdninga til Spotify mtp Android som noko ala: "Sjå kor nytt og pent og fantastisk UI vi har fått, sjølv om det har mange bugs er det kjempeflott og deilig!"

Eksempel på bugs var då UI-et hadde fått kjempeoverhaling, men muligheten for å lagre songar offline på SD-kort var tatt bort. Unntaket var jo dersom ein installerte den gamle klienten først, sette innstillingane, og SÅ oppgradere appen. Det blir for dårlig.

 

Så no er eg egentlig veldig spent på om dei kjem med noke, evt kva det blir. Så lenge ikkje Google får total dominans her og, kan dette bli bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...