Gå til innhold

Her er Lumia 925


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns denne virker kjedelig. Lite nytt og samme kamera osv som Lumia 920, heller ikke noe lagringsplass av betydning, 16GB er jo noe som tilhører en utdatert mobil idag og uten minnekort ?

 

Og verst av allt, prisen er skyhøy og lik en toppmodell mens mobilen her ikke er mer enn mid-range... I tillegg har den også ett OS som er lite ønsket blant kjøpere.

 

Eneste positive jeg kan se er att vekta er redusert betydelig i forhold til tidligere modeller.

 

Men er vell ikke så mange som vurderer Nokia lenger så det er nok ikke så mange som blir skuffet vil jeg tro :tease:

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
Det var ikke kødd når Nokia sa at 925 hadde det beste low light kameraet ass. Sjekk ut disse bildene: http://mynokiablog.c...sung-galaxy-s4/
Det ser ganske imponerende ut. For meg er kamera en av de viktigste enkeltfaktorene ved en mobil. Det er det eneste kameraet jeg gidder å dra med meg, så da er det fint om det fungerer så godt som mulig.

 

Av samme grunn til at jeg kjører Nokia 808 utenom Sony Xperia telefonen min ;) , ikke vært borti andre mobilkameraer som kommer i nærheten.

 

Men ja :) kjekt når mobiltelefonene har gode kamera (noe Lumia 920 ,og noe 925 har).

Tar hundrevis av bilder i løpet av en måned sjølv ,men skal jeg ta de -virkelig- fine bilde finner jeg fram det gamle (-ikke-digital) speilreflekskameraet Nikon F60

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nokia burde klare bedre enn dette her.

Hadde de lansert en Android mobil også for lenge siden isdenfor å bare dulle med synbian and nå Mikkesoft os så hadde kunne solgt bra mobiler.

 

Vet ikke hvorfor de selger en telefon med gårdagens HW til dagens pris.

De burde lagt seg på prisnivået til SG3

Lenke til kommentar

Denne ser jo helt nydelig ut, spennende å lese tester og høre hva folk sier om batteritiden.

Meget bra av Nokia at vi som heller vil ha WP telefoner får kjøpt noen high end telefoner vi også :-)

 

Eh, er dette virkelig high-end da ??

Jeg får nemlig ikke det inntrykket etter å ha lest gjennom artikkelen/spesifikasjonene...

Sitter mer med inntrykk av att kun prisen er high-end..

Lenke til kommentar

Nokia burde klare bedre enn dette her.

Hadde de lansert en Android mobil også for lenge siden isdenfor å bare dulle med synbian and nå Mikkesoft os så hadde kunne solgt bra mobiler.

 

Vet ikke hvorfor de selger en telefon med gårdagens HW til dagens pris.

De burde lagt seg på prisnivået til SG3

 

 

Er vell ingen automatikk at ting ville sett så mye bedre ut om de hadde gått for Android? Det er jo tross alt bare Samsung av dagens Android produsenter som har noe overskudd å skryte av, HTC sliter voldsomt, det samme gjør Sony til tross for at begge har levert noen brukbare modeller. Kinamerker som Huawei, ZTE osv tjener sikkert litt, men det har vell mer å gjøre med at de har helt andre budsjetter og rammer å forholde seg til.

 

 

Nokia sitt tette samarbeid med Microsoft er og var et veldig attraktivt tilbud for Nokia, spesielt i situasjonen de har / er i. Utfordringen ligger vell heller i at hele Windows Phone plattformen sliter med å skaffe seg noe fotfeste, til tross for Microsoft sine store lovnader og satsing. Det blir litt for mye "a little too little, a little too late" hele veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eh, er dette virkelig high-end da ??

Jeg får nemlig ikke det inntrykket etter å ha lest gjennom artikkelen/spesifikasjonene...

Sitter mer med inntrykk av att kun prisen er high-end..

 

 

Sant som du sier. Både pris og design, og tildels skjerm er high-end og ikke minst kamera. De øvrige spesifikasjonene er identiske med Lumia 920, dog har de droppet trådløs lading og den får ikke Xeon blitz som Lumia 928 (Verizon eksklusiv modell) og når vi tar med i betraktningen at Lumia 920 da den kom i slutten av 2012 allerede da ble levert med svakere maskinvare enn daværende Samsung Galaxy SIII og HTC OneX / OneX+, en CPU som var hakket vassere enn den du finner i iPhone 4S fra 2011, men fremdeles svakere GPU og vi fikk jo faktisk en iPhone 5 før Lumia 920 kom på markedet som har bedre CPU+GPU og de skal duve videre med de samme spesifikasjonene nå når vi har Galaxy S4, HTC One, Xperia Z osv.. Det blir noe halvveis..

 

 

Spesielt i og med at denne ikke kommer før Q4 men en prislapp på 4'700-4'800kr (!)

Innen da har vi nok fått både Galaxy Note 3, HTC One+, Xperia ZR og iPhone 5S / iPhone 6, og de skal fremdeles ha tilnærmet samme prisen for Lumia 925 som de øvrige modellene?

 

 

Tatt i betraktning at Nokia og Microsoft befinner seg i en underdog situasjon, de må få Windows Phone ut til folket, de må gjøre seg selv mer attraktive for tredjepartsutviklere så skulle man jo tro at det å ha litt mer aggressiv prising av modellene burde være en prioritert, nå seiler jo Lumia 925 opp som den soleklart dårligste pris kontra maskinvare telefonen, og det er et halvt år før den kommer i salg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...Lumia 920 da den kom i slutten av 2012 allerede da ble levert med svakere maskinvare enn daværende Samsung Galaxy SIII og HTC OneX / OneX+, en CPU som var hakket vassere enn den du finner i iPhone 4S fra 2011, men fremdeles svakere GPU og vi fikk jo faktisk en iPhone 5 før Lumia 920 kom på markedet som har bedre CPU+GPU og de skal duve videre med de samme spesifikasjonene nå når vi har Galaxy S4, HTC One, Xperia Z osv.. Det blir noe halvveis..

 

Qualcomm s4 er på nivå med tegra 3 både når det gjelder ytelse per tråd og GPU.

S4 har altså nesten dobbelt så rask cpu i forhold til iphone 4s (cortex a9@~0,8GHz).

 

Det er også viktig å huske hvor vanvittig mange cpu og gpu sykluser som sløses i android pga vanvittige skjermer og relativt få arbeidstimer brukes på optimalisering for hver platform.

 

EDIT:

Dessuten burde ikke ytelsen til SoC brikken ha noe å si for valg av telefon. Her er det som jeg mener har noe å si (som har noe med ytelsen til SoCen å gjøre):

Input lag. (fra input til riktig respons skjer(skrolling osv))

App oppstartstider

Nettside lastetider

Brukergrensesnitt bilderate

Endret av Kirchhoff
Lenke til kommentar

Dessuten burde ikke ytelsen til SoC brikken ha noe å si for valg av telefon. Her er det som jeg mener har noe å si (som har noe med ytelsen til SoCen å gjøre):

Input lag. (fra input til riktig respons skjer(skrolling osv))

App oppstartstider

Nettside lastetider

Brukergrensesnitt bilderate

 

Det er jeg helt enig i, klør meg i hue hver gang jeg tester nye Android toppmodeller med det ypperste av SoC på markedet og likevel så er opplevelsen ved scrolling på nettsider, og merkbar delay i UI når jeg skal ta opp skjermtastaturet og diverse dill dall fremdeles mer merkbart enn på noen iOS enhet eller Windows Phone enhet jeg har testet til nå. Og som du nevner så blir mye av den høye oppløsningen bortkastet når optimaliseringen er temmelig laber, UI elementer som ikke er spesielt skarpe, ikke all tekst som skalerer skikkelig her og der og maskinvaren blir nesten aldri godt utnyttet av spill osv da de er utviklet med svakere maskinvare i tankene derfor ser de fleste spill faktisk penere ut på iOS til tross for svakere maskinvare enn de gjør på Android.

 

 

Ingen tvil om at både iOS og Windows Phone har en stor fordel av bedre optimalisering mellom maskinvarer og programvare, men det betyr jo ikke det samme som at ting ikke hadde vært bedre om de hadde fått på plass bedre SoC? Tror du ting hadde lastet tregere, tror du applikasjoner starter tregere, brukergrensesnittet hadde blitt mindre responsivt om de hadde gått ett steg opp på SoC?

 

 

Også er dette med pris da.. For det er jo liten tvil om at SoC og ren maskinvare her (utenom kamera) så er det fint lite som tilsier at denne telefonen forsvarer en prislapp på 4'700-4'800kr på slutten av året sammenlignet med kort sagt alt annet vi allerede har på markedet i dag, og spesielt i forhold til hva vi kommer til å ha på markedet innen Q4. Og når vi snakker Nokia og Microsoft, som burde ønske å få solgt så mange enheter som mulig for å få større interesse fra utviklere og tredjeparter i markedet så gir jo ikke denne prisstrategien så veldig mye mening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ingen tvil om at både iOS og Windows Phone har en stor fordel av bedre optimalisering mellom maskinvarer og programvare, men det betyr jo ikke det samme som at ting ikke hadde vært bedre om de hadde fått på plass bedre SoC? Tror du ting hadde lastet tregere, tror du applikasjoner starter tregere, brukergrensesnittet hadde blitt mindre responsivt om de hadde gått ett steg opp på SoC?

 

Jo, en bedre SoC med samme mengde optimalisering hadde vært ideelt. Ved W8 lansering så var S4 qualcomm sin beste DC SoC. Vi kan håpe på en årlig oppdatering av støttet SoC, slik som med iOS. Men hvor stor BOM produsenten har burde ikke ha noe å si for oss forbrukere. Det er produktet som teller.

 

Amobil burde rapportere den faktiske ytelsen, og ikke late som de er et nettsted for finansnytt (BOM). Heller ikke late som de er ingeniører (dvs bry seg om hvor mange instruksjoner cpuen gjennomfører i sekundet). (sikter ikke til denne artikkelen)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...