Gå til innhold

Kommentar: ? Hjelp, jeg må bruke nettbrett!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Fire uker uten Word, Photoshop, SD-kort-leser og innlærte snarveier for å veksle kjapt mellom funksjonene på brettet."

"Skal jeg jobbe på nettbrett, så skal jeg i alle fall ha et tastatur."

"I mangel på noen bedre tekstbehandler begynner jeg å skrive historien min inn i en e-post. Den kan jeg jo sende til meg selv, så har jeg en kopi på serveren også."

For meg som har valgt Surface, virker dette som ganske åpenbare argumenter mot å velge Adroid. Men du finner vel fram til noen ålreite løsninger etterhvert.. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

med usb-otg kan du koble til alt av mus og tastatur som har usb. jeg regner med du kun skal skrive artikler mens du er på "jobb" så da hadde jeg latt tastatur og mus stå der. jeg hadde også valgt et nettbrett med hdmi eller displayport ut, eventuelt trådløst tv-ut.

 

edit: du kan bruke google docs til tekstbehandling =)

Endret av kjeLL//
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Printing er et område jeg synes er kronglete på nettbrett. Det gjelder både enkeltstående nettverksprintere og løsninger hos bedrifter som krever at man går på en nettside for å installere printerdriveren.

Lenke til kommentar

Personlig benytter jeg Acer Iconia W510 (W511 har 3G). Den kjører 32-bit Windows 8, og når jeg fikk ordnet Officepakken på den er den perfekt for den bruken jeg trenger fra ett nettbrett. Den medfølgende dockingen med tastatur gir ekstra batterilevetid + en ordinær USB-inngang. Prosessoren er god nok til å dra 720p filmer/serier, og batteriet holder ut en arbeidsdag ++ .

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Personlig benytter jeg Acer Iconia W510 (W511 har 3G). Den kjører 32-bit Windows 8, og når jeg fikk ordnet Officepakken på den er den perfekt for den bruken jeg trenger fra ett nettbrett. Den medfølgende dockingen med tastatur gir ekstra batterilevetid + en ordinær USB-inngang. Prosessoren er god nok til å dra 720p filmer/serier, og batteriet holder ut en arbeidsdag ++ .

Den har jeg også, og er enig i at den er ekstremt praktisk. :)

Men den kjører full Windows 8, ikke RT, så du får ikke de klassiske nettbrettbegrensningene (selv om RT har mindre av dem enn Android/iOS).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den har jeg også, og er enig i at den er ekstremt praktisk. :)

Men den kjører full Windows 8, ikke RT, så du får ikke de klassiske nettbrettbegrensningene (selv om RT har mindre av dem enn Android/iOS).

 

"Men", som om det var en ulempe? :p Ser ingen grunn til å snuse på ett brett med Windows RT når du får brett som W510 med Windows 8 til under 5000kr :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Men", som om det var en ulempe? :p Ser ingen grunn til å snuse på ett brett med Windows RT når du får brett som W510 med Windows 8 til under 5000kr :)

Nei, ikke som en ulempe i det hele tatt på noen måte.

Men det utelukker den for en test som går på å kun bruke nettbrett i 4 uker. ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...