Gå til innhold

Dead or Alive 5 får nyversjon (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Når skal vi få et slossespill med skikkelig ragdoll fysikk og ikke bare noen predefinerte animasjoner med blinkende lyskuler ? Da plukker jeg opp igjen sjangeren fra hylla..

Lenke til kommentar

Når skal vi få et slossespill med skikkelig ragdoll fysikk og ikke bare noen predefinerte animasjoner med blinkende lyskuler ? Da plukker jeg opp igjen sjangeren fra hylla..

 

Du får sjekke ut "Rag Doll Kung Fu"! -_-

 

Men ja, ser den at mange spill har stått på stedet vil, men det er da innovasjon her også, som på linje med FPS. Environmental effectene f. eks. har blitt skremmende gode, og i DoAs tilfelle er *kremt* deler av karakterene rag dolled allerede. .

Lenke til kommentar

i DoAs tilfelle er *kremt* deler av karakterene rag dolled allerede. .

 

Da snakker jeg om hatter/klær som faller av (når situasjonen skulle tilsi det), water effects, dirt effects, (boob effects) og generelle ting som ligger strødd over alt. De tingene kan fyke rundt ved å gå/falle/slå på dem og er du heldig treffer de motstanderen og han blir litt dazed.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Du får sjekke ut "Rag Doll Kung Fu"! -_-

 

Men ja, ser den at mange spill har stått på stedet vil, men det er da innovasjon her også, som på linje med FPS. Environmental effectene f. eks. har blitt skremmende gode, og i DoAs tilfelle er *kremt* deler av karakterene rag dolled allerede. .

 

Har ikke klaget på boob-fysikken. Den ser det ut til at japanerne har lagt mye tid ned i å få bra.

 

Rag-doll kung fu er vel ikke helt det jeg vil kalle for et tradisjonel slossespill heller. Og joda, environments er sikkert blitt bra det, men det er liksom ikke kjernen i slossespill. For ihuga kampsport tilhengere som meg, så er det teknikkene og det estetiske med kampsportene som virkelig fanger interesse. Litt på samme måte som "Skate" gjorde for skatespill, med å fokusere på det grunnleggende og interessante med sporten istedenfor å bare overdrive som enkelte konkurrenter.

 

Husker faktisk, det eneste "slossespillet" jeg virkelig har likt var det offisielle Jet Li spillet, "Rise to Honor" på Playstation 2. Selv om det nok var en del mangler her og der, så fokuserte det på det interessante aspektene, få til estetiske og fine kamper! :)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

For ihuga kampsport tilhengere som meg, så er det teknikkene og det estetiske med kampsportene som virkelig fanger interesse.

 

Vel, da tror jeg faktisk dette er spillet du bør prøve.

 

Bortsett fra noe ninjamagic så er spillet helt kampsportbasert

 

 

Videre så har det noe som heter "holds" som gjør at om du klarer å lese motstanderen venter punishment, og at kampene går frem og tilbake mellom jevngode.

 

 

Akkurat som deg er jeg kampsporttilhenger, og juggle gamet til Tekken med blitzskuler, eller hadoken og flamebreath i Street Fighter, for å ikke nevne Mortal Combat... (Lets not even go there)

 

Nei, hvis du vil ha et estetisk kampsportspill tror jeg faktisk dette er spillet dit. Mest urealistiske er noe av ninjagreiene, og at jentene slår hardere enn fysikken skulle tilsi, men dette er i det store bildet veldig små detaljer når disse også i største grad avhenger av generell kampsport.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...