Gå til innhold

Med denne maska styrer du drømmen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har søvnapnè, og havner derfor aldri/veldig sjeldent i R.E.M søvn. Spent på om dette funker for meg tross det.

 

Har opplevd Lucid Dreaming en gang, men det varte veldig kort. Var merkelig å faktisk kunne styre drømmen, og er noe jeg blir å jobbe mot å klare fast etterhvert.

 

Når man 'lever' mens man sover, så får man nesten dobbelt så langt liv :D.

Lenke til kommentar

Har denne masken selv, men av en eller merkelig grunn river jeg den av meg automatisk i søvne slik at det er umulig å få det til..

 

Hvorfor ikke teipe hendene fast til senga med gaffa? XD

Hvordan funker den forresten, vurder og kjøpe en selv og vil jo høre om den funker først

Lenke til kommentar

Jeg har søvnapnè, og havner derfor aldri/veldig sjeldent i R.E.M søvn. Spent på om dette funker for meg tross det.

 

Hvis jeg forsto artikkelen rett, er det ikke snakk om å gjøre det lettere å sove eller å drømme, men å oppnå en bevisst tilstand når man drømmer.

 

Det er ikke noe nytt med selve teknikken. Hvis man søker litt etter informasjon om bevisst drømming, kan man sikkert lese at det å bruke lyd eller lys som man legger merke til i søvne, uten å våkne, er en vanlig metode for å bli bevisst. Den eneste fordelen med denne maska, er at den kanskje er mer praktisk å bruke enn en timer på en lampe/blinkende lys eller et flere timer langt lydklipp hver natt.

Lenke til kommentar

Hvis jeg forsto artikkelen rett, er det ikke snakk om å gjøre det lettere å sove eller å drømme, men å oppnå en bevisst tilstand når man drømmer.

 

Det er ikke noe nytt med selve teknikken. Hvis man søker litt etter informasjon om bevisst drømming, kan man sikkert lese at det å bruke lyd eller lys som man legger merke til i søvne, uten å våkne, er en vanlig metode for å bli bevisst. Den eneste fordelen med denne maska, er at den kanskje er mer praktisk å bruke enn en timer på en lampe/blinkende lys eller et flere timer langt lydklipp hver natt.

Ja, problemet er at jeg drømmer lite/husker aldri isåfall. Men når jeg først havner i R.E.M, så kan sikkert denne hjelpe litt.

 

Mer praktisk i alle fall.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke teipe hendene fast til senga med gaffa? XD

Hvordan funker den forresten, vurder og kjøpe en selv og vil jo høre om den funker først

Har vurdert å teipe fast ja, men det blir vel å prøve litt for hardt.

Den fungerer slik at det er flere røde led-lys inni maska som skal begynne å blinke i et valgt mønster etter x antall timer når du sover. Lysene bør treffe helst under REM søvn for best effekt. Poenget er at du kjenner igjen mønsteret og ser de røde lysene i drømmen din, noe som gjør deg oppmerksom på at du drømmer. Det er da du plutselig får kontroll over drømmen..

 

Selv om ideen er god, og folk sikkert har fått det til så har masken fungert dårlig for min del..

Lenke til kommentar

Ja, problemet er at jeg drømmer lite/husker aldri isåfall. Men når jeg først havner i R.E.M, så kan sikkert denne hjelpe litt.

 

Mer praktisk i alle fall.

 

Begynn å skrive drømmejournal hvis du ikke gjør det allerede. Da blir du flinkere til å huske drømmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

har opplevd syke lange drømmer, som tar måneder, er ekkelt og vokne, er ikke enkelt og vite hva som er hva til tider.

når jeg var i koma så drømte jeg ikke men ellers så drømmer jeg ofte, men spesielt og vokne i den plassen du har drømt om er sikkelig kos, om du liker og være der. tror den lengste drømmen min var i 7-9 måneder, men jeg sovet jo bare 14-20 timer, litt lyst og prøve dette, jeg har ikke noe problem og styre normale drømmer men traume drømmer så har det vært godt med disse tror jeg, om det funker da

Lenke til kommentar

Så med litt miksing og triksing med nettvekskabler, sammenkobling av servere, synkronisering av filer og slikt, så kan dette bety at skole i fremtiden kan foregå i drømmene til enhver person?

 

Forestill deg at du har et fast tidspunkt å legge deg på, avhengig av hvor lett du sovner: slik kan man jo lære i drømmen, mens jobb, trening, familie og venner skjer på dagtid :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...