Gå til innhold

Lar deg printe 3D-modeller i alle regnbuens farger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Replicator 2 med mva og porto er på ca. 17-18k ferdig levert til Norge, og jeg tror nok denne vil være på nærmere 40k ferdig levert til Norge.

 

Det er 3 segmenter i 3D-printer til hjemmebruk, reprap som er under 10k, replicator som er under 20k og de virkelig pro/industrielle som er under under 50k. Og denne legger seg nok på under 50k - bare av å se se på designet og teknologi her bør det være klart at vi snakker ikke 13k maskin her.

 

Pro for meg er Kühling&Kühling RepRap Industrial 3D printer, Formlabs Form1, 3DSystems ProJet 1500 osv.

 

Her kunne redaksjon gjøre litt bedre research...

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Har lyst på en 3d printer til å lage radiobildeler med :D

 

Jeg kan jo allerede Autodesk Inventor, så jeg har tenkt samme tanken endel ganger. Hadde vært konge å produsert egne deler til RC bilene. Men det jeg er usikker på er jo hvor god holdbarhet det er i denne plastikken eller hva de bruker når man printer delene.

 

Er det noen som vet litt mer om dette?

Lenke til kommentar

Jeg kan jo allerede Autodesk Inventor, så jeg har tenkt samme tanken endel ganger. Hadde vært konge å produsert egne deler til RC bilene. Men det jeg er usikker på er jo hvor god holdbarhet det er i denne plastikken eller hva de bruker når man printer delene.

 

Er det noen som vet litt mer om dette?

 

Siden man kan bruke denne kvaliteten til deler til en fungerende pistol, har en vel litt å gå på vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Dersom artikkelforfatter mener dette "kan slå beina unna modellmaling" så vil jeg påstå at han ikke forstår modellbyggere. Byggingen og malingen er hele poenget for dem. Det vil muligens ha noe å si for rævva byggesett som selges i lekebutikker, men det vil ikke ha noe å si for de seriøse byggerne. Og det er der pengene ligger for produsentene.

 

En miniatyrmaler har like liten interesse av å gå over til 3D-printing som en seriøs landeveissyklist vil ha av en sykkel med hjelpemotor.

 

Jeg tror dette kan ha stor betydning for brettspill. Om ikke mange år så kan man bare laste ned en template og skrive ut alt man trenger. Det vil senke terskelen for de som ikke har lyst til å sitte og male ørten figurer før det ser fint ut og spillet kan settes i gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...