Gå til innhold

Netflix: ? Piratkopiering minker der vi etablerer oss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig i at økt tilgjengelighet minsker bruk av piratkopierte eksemplarer. Det er også riktig at rimelige alternativer er noe de fleste vil benytte seg av, dersom de har et solid bibliotek å tilby forbrukeren.

 

Jeg har hatt Netflix i 5 måneder, men så meg nødt til å si opp abonnementet nå, da utvalget rett og slett ble for magert.

 

Spotify Premium på den annen side, har jeg betalt lisens for i 2-3 år, nettopp fordi utvalget er så stort, og det er tilgjengelig på de fleste devices. Offline mode spiller også en stor rolle.

 

Vi venter fortsatt på et stødig alternativ fra film- og spillbransjen. Til det kommer vil jeg nok fortsette å legge til havn ved ymse bukter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er lenge siden jeg har lastet ned en film ulovlig nå. Enten ser jeg på Netflix via PC eller Apple TV eller leier via iTunes om det er en ny film jeg vil se. Da får man meget bra kvalitet raskt, enkelt og med tekst. :)

Kan heller ikke huske sist jeg leide/kjøpte en fysisk film. Sist jeg og en kompis skulle leie en film hadde de den ikke inne, og vi fikk beskjed om å gå hjem og laste den ned istedet.

Lenke til kommentar

Ikke overraskende dette. Hadde Netflix kunne fått ut nyere og mer innhold fortere så hadde jeg klart meg godt med bare Netflix.

 

På sikt vil nok dette skje tror jeg, men både Netflix og HBO har jo mange avtaler med TV-kanaler rundt om kring som må løpe ut før dette kan skje...

Lenke til kommentar

Hadde de kunne laget en tjeneste som hadde alt.. så man slipper å ha 20 abonnementer :(

 

Netflix er bra på kvalitet/HD (Har Altibox, som er med på Netflix superHD).. dessverre er utvalget manglende og ut datert.

 

Viaplay har veldig mye nytt og utvalg i forhold til Netflix. Men jeg synes kvaliteten er elendig. Det de kaller HD minner meg mer om CRT TV tiden.

 

HBO er genialt på serier, det nyeste kommer veldig fort.. resten er manglende.

 

Lenke til kommentar

HBO er genialt på serier, det nyeste kommer veldig fort.. resten er manglende.

 

HBO Nordic er manglende på nye serier og ting fra HBO også. Ingen av komiseriene som lanseres i år har HBO Nordic rettigheter på. TV-filmen Behind The Candlebara på HBO som er tatt ut til Cannes vil heller ikke være tilgjengelig på HBO Nordic. At de ikke har komiserier å tilby er svakt, da komedie også er en stor del av HBO. Virker ikke som de tullingene bak HBO Nordic er kjent med hva HBO er.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Problemet er at de kan ikke tilby det nyeste, så lenge vi ikke betaler mer enn 79,- kroner i måneden så blir det for lite. Det blir for lite penger i kassen til filmskaperen, noe jeg forstår.

Har netflix (selv om jeg bruker det i mindre grad) fordi jeg mener det er bedre at jeg betaler enn å ligge i ymse kaier, selv om det til tider virker nødvendig.

 

Kunne dog betalt opp mot 200,- per måned for nyere utvalg om det ville hjulpet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Satt faktisk nå i helgen å ville se et par filmer med min bedre halvdel. Vi har abbonoment hos netflix, viaplay og HBO. Dessverre var det kun pirathavna som hadde filmene vi ønsket å se. Med dagens latterlig dårlige utvalg har det for min del blitt enklere å ta seg til piratkopiering (når man ikke finner innholdet på tjenester man totalt betaler ganske mye for pr mnd)

Lenke til kommentar

Den dagen vi får en løsning som inneholder alt, så tror jeg at piratkopieringen vil falle utrolig mye. Men borte blir den ikke, for vi mennesker er rare slik. Er det noe som koster penger og det finnes en eller annen måte å slippe å betale disse pengene, så gjør vi det.

 

Jeg har i løpet av mange år bygd meg opp en stue pc som nå inneholder nær 1.500 DVD titler og nesten 100 Bluray filmer. Samt noen hundre timer med TV opptak (jeg aldri har fått sett).

Men tjenester som HBO og Netflix gjør snart stuepcen min overflødig.

 

Men syntes fortsatt det er irriterende å måtte betale 79 kroner her og 79 kroner der for å få sett alt jeg ser på til vanlig. Betaler i dag for TVNorge (NettTV), Netflix (USA) og Hulu+ og må likevel bruke bukta for å få sett de nyeste filmene og TV seriene. Kunne selvsagt betalt for HBO også, men fortsatt ville ikke de fire tjenestene levere alt jeg har behov for. Så det er svakheten med de tjenestene som finnes i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...