Gå til innhold

Uvitende nettspillere i Bitcoin-skandale


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og hvordan bruker vi våres egen PC til å lage Bitcoins til oss selv? :)

 

http://bitcoin.org/en/

 

Sjekk litt community osv.. men de fleste "top-of-the-end" gaming PC'er er så og si ubrukelige idag ved mindre du har flere AMD kort eller de beste AMD kortene som kan gi deg LITT bitcoins, så er nvidia og CPU helt ubrukelig da nettverket har så sinnssykt mye regnekraft idag.

Lenke til kommentar

Og hvordan bruker vi våres egen PC til å lage Bitcoins til oss selv? :)

 

Jeg har 2 stk 7970 som er overklokket til 1200 core.

over en tid på ca 2 uker har jeg skaffet meg hele 0.5 bitcoins. ca 50-60 dollar.

 

Og såkalt GPU mining kommer bare til å bli mindre og mindre lønnsomt fremover, da det er ny teknologi som tar over.

 

Lenke til kommentar
Og hvordan bruker vi våres egen PC til å lage Bitcoins til oss selv? :)
Jeg har 2 stk 7970 som er overklokket til 1200 core.over en tid på ca 2 uker har jeg skaffet meg hele 0.5 bitcoins. ca 50-60 dollar.Og såkalt GPU mining kommer bare til å bli mindre og mindre lønnsomt fremover, da det er ny teknologi som tar over.

 

Har 2x 7970 selv, 1150 core. Så da vil eg tru at strømforbruket vil koste enten litt meir eller litt mindre, så da trur eg at eg står over. Takk :)

Lenke til kommentar

Har 2x 7970 selv, 1150 core. Så da vil eg tru at strømforbruket vil koste enten litt meir eller litt mindre, så da trur eg at eg står over. Takk :)

Om vinteren er ikke dette et argument da, ettersom strømmen hadde blitt brukt på en 1000w panelovn istedet. Det er en større utfordring at markedet blir tatt over av ASIC-er nå. Alternativet blir litecoin, men jeg synes ikke det er nyvinnende nok til at jeg har noen tro på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Og hvordan bruker vi våres egen PC til å lage Bitcoins til oss selv? :)
Jeg har 2 stk 7970 som er overklokket til 1200 core.over en tid på ca 2 uker har jeg skaffet meg hele 0.5 bitcoins. ca 50-60 dollar.Og såkalt GPU mining kommer bare til å bli mindre og mindre lønnsomt fremover, da det er ny teknologi som tar over.
Har 2x 7970 selv, 1150 core. Så da vil eg tru at strømforbruket vil koste enten litt meir eller litt mindre, så da trur eg at eg står over. Takk :)

 

Se på det som folding. Bortsett fra at her kan du tjene en liten sum.

Lenke til kommentar

Jeg har 2 stk 7970 som er overklokket til 1200 core.

over en tid på ca 2 uker har jeg skaffet meg hele 0.5 bitcoins. ca 50-60 dollar.

 

Og såkalt GPU mining kommer bare til å bli mindre og mindre lønnsomt fremover, da det er ny teknologi som tar over.

 

Sant det. På et 7970 med standard clocks, får man rundt 600 mHash/s (tilsvarer rundt $4 pr døgn), men nå har det jo kommet maskiner som kjører 60 Ghash/s (60000 mHash/s).

Så de maskinene utkonkurrer absolutt alt nå ;p

 

Synd vi ikke var med helt fra starten av, da kunne vi fort ha tjent en god del på dette ;p

Lenke til kommentar

Sant det. På et 7970 med standard clocks, får man rundt 600 mHash/s (tilsvarer rundt $4 pr døgn), men nå har det jo kommet maskiner som kjører 60 Ghash/s (60000 mHash/s).

Så de maskinene utkonkurrer absolutt alt nå ;p

 

Synd vi ikke var med helt fra starten av, da kunne vi fort ha tjent en god del på dette ;p

 

Hadde nok tjent mer på å kjøpe i starten...

Lenke til kommentar
Jeg har 2 stk 7970 som er overklokket til 1200 core.over en tid på ca 2 uker har jeg skaffet meg hele 0.5 bitcoins. ca 50-60 dollar.Og såkalt GPU mining kommer bare til å bli mindre og mindre lønnsomt fremover, da det er ny teknologi som tar over.
Sant det. På et 7970 med standard clocks, får man rundt 600 mHash/s (tilsvarer rundt $4 pr døgn), men nå har det jo kommet maskiner som kjører 60 Ghash/s (60000 mHash/s).Så de maskinene utkonkurrer absolutt alt nå ;pSynd vi ikke var med helt fra starten av, da kunne vi fort ha tjent en god del på dette ;p

hadde jeg kunne forutsett hva som blei populært og ikke, så hadde jeg vært millionær :p

Bare og håpe på at man får med seg det neste store.

 

Jeg forstår fremdeles ikke hvordan man setter opp en vanlig Windows/mac/linux for dette, hadde vært morro å prøve, selv om det er totalt bortkastet på vanlige maskiner så vidt jeg forstår.

 

http://bitclockers.com/forums/index.php?topic=8.0

Lenke til kommentar

Kan jo begynne med Litecoins i stedenfor da. Har to rigger nå, en med 7970+6950 og en med 2x5850. Genererer ca 1500 KH/s og litt over 3 LTC om dagen som med kurs på 4 blir ca 70,- om dagen minus strøm. Skal inn med et 5850 eller mer kort til 5850-riggen.

Lenke til kommentar

Kan jo begynne med Litecoins i stedenfor da. Har to rigger nå, en med 7970+6950 og en med 2x5850. Genererer ca 1500 KH/s og litt over 3 LTC om dagen som med kurs på 4 blir ca 70,- om dagen minus strøm. Skal inn med et 5850 eller mer kort til 5850-riggen.

 

Er bare 50 kr med dagens kurs du :p Så ustabile som de er nå om dagen :/

Lenke til kommentar

Jeg har 2 stk 7970 som er overklokket til 1200 core.

over en tid på ca 2 uker har jeg skaffet meg hele 0.5 bitcoins. ca 50-60 dollar.

 

Og såkalt GPU mining kommer bare til å bli mindre og mindre lønnsomt fremover, da det er ny teknologi som tar over.

 

Flaks at strøm er gratis, da.

Lenke til kommentar

Og hvordan bruker vi våres egen PC til å lage Bitcoins til oss selv? :)

 

Enkleste måte å starte er å melde seg inn i et miningpool som https://mining.bitcoin.cz/ og bruke denne softwaren her http://guiminer.org/ til å kjøre det hele. Vær klar over at mange pcer bruker mer penger på strøm enn det de genererer av penger. På vinteren derimot fungerer det fint, da du uansett må fyre.

Lenke til kommentar

CPU-mining i botnets og virus kommer bare til å bli mindre attraktivt. Jeg hørte om flere virus som gjorde slikt da Bitcoin var ferskt, til og med nettsider som hadde minere implementert i javascript hvor forbipasserende minet for de. Slikt er nesten meningsløst i dag siden noen relativt få GPUer er mer effektivt enn tusenvis av CPUer.

 

Om vinteren er ikke dette et argument da, ettersom strømmen hadde blitt brukt på en 1000w panelovn istedet. Det er en større utfordring at markedet blir tatt over av ASIC-er nå. Alternativet blir litecoin, men jeg synes ikke det er nyvinnende nok til at jeg har noen tro på det.

De fleste i Norge varmer opp store deler av året, så hvis maskinen allerede er innkjøpt og står i oppvarmet rom kan du kjøre med nesten nullkostnad trolig 80% av året. Den største bekymringen jeg har er slitasje og overoppheting i maskinen.

 

Vi får nå se om disse ASIC-ene faktisk eksisterer og fungerer. Avalon sine har ikke akkurat levert varene og har blitt erklært som lureri fra mange hold. Butterflylabs er nå over et halvt år forsinket etter lovnadene, og ennå er disse fraværende utenom tilfeldige "blogger" og youtube-videoer. Men verst av alt er lovnadene som de lurer folk med. F.eks. denne boksen på 50 GHash/s på størrelse med en joggesko, forstår du hvordan denne kan klare å generere og prosessere tilfeldig data til så mange blokker i sekundet? Den skulle vel ha 16 ASICs? 3.125 GHash/s per brikke? Husk også at SHA256 som brukes til bitcoin har 128 sykler (dobbelhashing). Hvis du fatter det, gjerne forklar meg hvordan det er mulig å få til en slik brikke, og hvordan i all verden de har fått plass til en såpass heftig IO-buss på hver brikke. Hvis en brikke skal klare dette så vil GK110 se ut som et leketøy i forhold. Enten så er det en alvorlig kommafeil her, eller så lukter det svindel lang vei. Verstingboksen til Butterflylabs klarer 1.5 THash/s, med hele nettverket i skrivende stund på 72 THash/s vil en håndfull slike bokser ruinere hele verdien av mining, og for hver boks som produseres minker inntektspotensialet for hver miner betraktelig.

 

Jeg ser mange hopper på Litecoin nå, fordi det er enklere å mine. Men om ting fortsetter slik så vil Litecoin bare bli som Bitcoin, og vanskeligheten går opp og folk vil gå på den neste <random word>coin. Hvis disse kryptovalutaene skal ha noen betydningsfull fremtid utenom ren tullespekulasjon så må de skalere med brukermassen/aktivitet. Mining av Bitcoins er allerede ganske meningsløst, og valutaen er tenkt å være i bruk i veldig lang tid fremover. Og den verste feilen er at det er bare en mindre del av myntene som faktisk er i reell sirkulasjon. De smartingene som hoppet på tidlig sitter fremdeles med opptil millioner totalt av bitcoins, fordelt på en håndfull personer som skaffet disse mens det var enkelt å mine. Disse sitter på enorme potensielle "verdier". Og hvis en slik valuta skal bli et fullgodt alternativ for handel så er første bud at den holdes mest mulig stabil. I en ideell verden hadde automatikken i valutaen vært å sprute inn og sile ut penger for å opprettholde verdien. Men så vil jeg minne om efikkans andre teorem: "Fornuften vil aldri seire".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...