Gå til innhold

E-sport-arrangør i Bitcoin-skandale (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Problemet er at jobben er svært ressurskrevende, og kan resultere i overoppheting og i verste fall skader på brukernes maskinvare. Når dette i tillegg skjer uten at brukerne er klar over det, blir situasjonen ganske alvorlig."

 

Er denne artikkelen klipp og lim fra et sted eller? Det er vel ingen i Gamer.no som har så lite kunnskap om PCer og hardware at de tror det er noe som helst slags sannhet i at hard belastning av PCen fører til skade på maskinvare?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

@thklingeBitCoin mining uten ordentlig kjøling kan da fint overheate GPUer...?ref: http://bit.ly/13RflUkSom jeg ser det er vel det værste her at de har utnyttet allerede betalende brukere for egen vinning (Ipkane) og strømregningene.

 

"De" har ikke gjort det. Det var en utro ansatt som for egen vinning gjorde dette. Regner med at han ikke lenger er ansatt...

Lenke til kommentar

Er denne artikkelen klipp og lim fra et sted eller? Det er vel ingen i Gamer.no som har så lite kunnskap om PCer og hardware at de tror det er noe som helst slags sannhet i at hard belastning av PCen fører til skade på maskinvare?

Sjølvsagt vil ei lengre eksponering for høge temperaturar kunne gjere skade på maskinvara.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jaguar og ipkane = de, men sant nok, tror ikke dette var et "ESEA-plott". Det er fortsatt merkelig at dette er noe de har forsket på in-house før ipkane implementerte det. Uansett kommer det til å koste ESEA dyrt mht kundebase. Mange som har rømt til andre tilbydere allerede. Det store spørsmålet er vel om ipkane kan forfølges rettslig. Ifølge ESEA ToS har han vel ikke gjort noe ulovlig (bare veldig shady), men ESEA selv kommer vel kanskje til å gjøre noe.

Endret av TekniskFeil
Lenke til kommentar

Hvorfor i alle herrens dager ville de utføre "..noen interne tester med klienten for å se hvordan prosessen (bitcoin-mining) fungerte og se om det var en funksjon vi ville legge til i fremtiden" i en klient som skal stoppe juksing i forbindelse med e-sport? ESEA blir jo stående igjen og se ut som noen ubrukelige amatører i denne forbindelse, og ikke ufortjent.

Endret av KAS
  • Liker 2
Lenke til kommentar
@thklinge BitCoin mining uten ordentlig kjøling kan da fint overheate GPUer...?

Alle moderne CPUer og GPUer har overopphetingsbeskyttelse som klokker de ned hvis de blir for varme. Beskyttelsemekanismen har selvsagt også god sikkerhetsmargin for når ting begynner å virkelig slite på komponentene.

 

Husk Pentium 3 - 1133MHz skandalen. Intel lanserte denne prosessoren i kappløpet med AMD før prosessoren var stabil. Den hadde ikke overopphetingsbeskyttelse og trynte hvis man prøvde å belaste den 100% over lengre tid. Det var ikke programvaren som fikk skylda, men Intel. Prosessorer SKAL tåle 100% belastning, om så i hele sin praktiske levetid på noen år. Overdriver man kjølingen eller belaster den lite så forlenger man i praksis levetida fra noen år til mange flere år. Kjøler man godt og belaster maskinen lite vil den i teorien kunne leve i flere tiår. "Problemet" er bare at ingen gidder.

Lenke til kommentar

Er denne artikkelen klipp og lim fra et sted eller? Det er vel ingen i Gamer.no som har så lite kunnskap om PCer og hardware at de tror det er noe som helst slags sannhet i at hard belastning av PCen fører til skade på maskinvare?

Kjenner flere personer i bitcoin miljøet som har fått brent skjermkortet sitt pga det kjører 100% load 24/7.

 

Selv får jeg rundt $4 pr dag på mining (rundt $130 pr måned).. Hvor mye ekstra strømregningen blir har jeg ikke regnet ut ;p

Lenke til kommentar

Kjenner flere personer i bitcoin miljøet som har fått brent skjermkortet sitt pga det kjører 100% load 24/7.Selv får jeg rundt $4 pr dag på mining (rundt $130 pr måned).. Hvor mye ekstra strømregningen blir har jeg ikke regnet ut ;p

Min mindre de overklokken skjermkortene så er det i så fall reklamasjonssak. De skal takle å kjøre en takle 100% load ved normal klokking.

 

 

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle herrens dager ville de utføre "..noen interne tester med klienten for å se hvordan prosessen (bitcoin-mining) fungerte og se om det var en funksjon vi ville legge til i fremtiden" i en klient som skal stoppe juksing i forbindelse med e-sport? ESEA blir jo stående igjen og se ut som noen ubrukelige amatører i denne forbindelse, og ikke ufortjent.

 

Ikke at jeg på noen som helst måte forsvarer håndteringen av denne saken fra ESEA sin side, men dette kunne for eksempel ha vært en ny og innovativ måte for å tilby et "freemium" alternativ til abonnementstjenesten de bruker per dags dato.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...