Gå til innhold

Final Fantasy XIV relanserast til sommaren (PS3, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg til dette, har spilt litt av betaen, og liker det veldig godt så langt. Jeg spillte aldri FF XIV når det opprinnelig kom ut, og så jo fort av anmeldelsene at dette heller ikke var noe å investere i. Men ble nysgjerrig på denne relanseringen, og hvis det virkelig var så dårlig før, så er jo dette et helt nytt spill. :)

Lenke til kommentar

Tillater meg en viss skepsis etter noen "helt greie" Final Fantasy-spill som ikke har nådd opp til de gamle siden FFIX, og FFXIV var jo ikke akkurat bra... Men skjønner dette er et helt nytt spill, så skal nok holde et øye med det. Det største problemet mitt er nok likevel at det er så mange spill ute nå, eller rett rundt hjørnet. Jeg storkoser meg med SW: Old Republic nå (ja, faktisk), og Wildstar, Archemage og Elder Scrolls Online kommer jo om ikke så lenge. Jeg har ikke tid, mulighet eller interesse til å spille alle, så må nok holde meg til ett. Og ærlig talt vil jeg påstå alle har fått bra konkurranse i Old Republic. Final Fantasy er ikke det eneste som har gått gjennom noen forandringer. ;)

Lenke til kommentar

Jeg digga FFXI: Online. Spilte det i mange år. Digga også FFXII, det jeg mener er det beste FF-spillet av alle (vet jeg har verden mot meg på den). FFXIV var lissom helt likt som FFXI da det kom, bare med oppdatert grafikk og en haug nye features (og bugs). Med relanseringen så er det mye mer likt tradisjonelle MMO's, på godt og vondt, og det er nok det de fleste vil ha. Samtidig så har de beholdt kjernen i FF-spillene bra synes jeg, sånn at fans av serien ikke vil overse spillet. Det blir nok ikke det mest populære MMO'et, men helt klart et av de beste vil jeg si.

Lenke til kommentar
Samtidig så har de beholdt kjernen i FF-spillene bra synes jeg, sånn at fans av serien ikke vil overse spillet. Det blir nok ikke det mest populære MMO'et, men helt klart et av de beste vil jeg si.
Det er litt for lett å trekke frem Old Republic her. Mange regnet det som en flopp, spesielt siden de gikk F2P etter kort tid, til tross for at de sa det aldri kom til å skje. Men det som skjedde er at flere folk begynne å prøve det siden det nå er gratis, og de har jobbet mye med det siden launch. Resultatet er et glimrende spill som ikke helt når opp til topps, men som kommer til å leve godt i mange år fremover, med mindre noe helt drastisk skulle skje. Folk har en tendens til å tilgi det meste. :)
Lenke til kommentar

Jeg digga FFXI: Online. Spilte det i mange år. Digga også FFXII, det jeg mener er det beste FF-spillet av alle (vet jeg har verden mot meg på den). FFXIV var lissom helt likt som FFXI da det kom, bare med oppdatert grafikk og en haug nye features (og bugs). Med relanseringen så er det mye mer likt tradisjonelle MMO's, på godt og vondt, og det er nok det de fleste vil ha. Samtidig så har de beholdt kjernen i FF-spillene bra synes jeg, sånn at fans av serien ikke vil overse spillet. Det blir nok ikke det mest populære MMO'et, men helt klart et av de beste vil jeg si.

Realm Reborn har posetiv framtid, folk elsker det.

Men det er lurt og vere fan av FF for da blir spillet 100 ganger bedre.

Lenke til kommentar

Det jeg liker veldig godt med det jeg har sett så langt, er at det er verdig FF-navnet, samtidig som det ligner på de klassiske mmorpg-spillene som folk er vant til. FF-serien er jo såpass omfattende og med så mange elementer, at det på mange måter er helt perfekt å lage et MMO av det, med inkluderingen av alle disse. Virker som de har gjort en bra jobb med det.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Det jeg liker med utviklingen av FFXIV: ARR er måten producderen har vært frampå med å ha to-veis kommunikasjon med spillerne og ta med synspunkter og avstemninger på hva er aktuelt å ta med i ARR.

 

Han har og hatt live letters via youtube som han skal ha cred for :)

Lenke til kommentar

Spilte beta, og det var copy pasta fra den mest standard MMO oppskriften til level 10 vertfall. Ikke noe for meg. Final fantasy har skuffet om og om igjen i den siste tid for meg.

YOu made it too lvl 10!! ??.... Omg what an badass!

 

(edit) neida tuller bare

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Kjøpte spillet kort tid etter at det kom ut og ble svert suffet over resultatet. Grafikken var meget fin, men misslikte sterkt hvor kravsterkt spillet var når det kom til å spilles uten lag. Synes det er positivt å se at Square Enix har hørt på folket og jobber med å fikse det å relansere spillet.

 

Selv om det mest sannsylig kommer til å minne om andre MMORPG-er, gjør ikke det noe for min del. Det å klage på at MMO-spill likner på hverandre i spillestil, blir nesten som å klage på at FPS-ene er for like i gameplay. Like greit at de følger det spillere er vant med, i stedet for å forvirre spillere med uvante kontroller og kommando knapper. Ser frem til relanseringen av Final Fantasy XIV.

Lenke til kommentar
Selv om det mest sannsylig kommer til å minne om andre MMORPG-er, gjør ikke det noe for min del.
Har aldri helt skjønt hva det er folk klager på. Hvorfor er det så vanvittig farlig om et MMORPG følger en lignende formel som f.eks WoW, når de samme folkene gleder seg enormt til neste generiske FPS? Neste CoD etter Ghost kommer neste år, og neste CoD etter det kommer året etter. Jeg har en sterk mistanke om det er blir Ghost 2, men vi får se. Neste Assassin's Creed etter Black Flag kommer neste år, og neste etter der igjen. Men vil noen virkelig tro neste CoD og AC vil være ulikt de forrige? Jeg tipper neste God of War blir annonsert ganske snart (mulig allerede på E3, men i alle fall i løpet av året), og neste Gears of War er nok ikke langt unna. Alle vil være svært like de forrige, og alle fansen gleder seg. Men neste, store MMORPG vil være likt mange av de andre, dermed er det dårlig? WTF?

 

Poenget er at formelen funker, dermed følges den til en stor grad. Ikke bare har de fleste MMORPGene etter WoW fulgt WoW-formelen, men EverQuest 2 kom noen uker før WoW, og fulgte likevel WoW-formelen. Hvordan er dette mulig, om det faktisk eksisterer en WoW formel? Eller kan det være så enkelt som at WoW følger en formel som har fungert helt siden de første ekte MMORPGene kom, og de igjen har fulgt formelen som har fungert i single-player RPGer siden de kom? Klassene i WoW er mye av det samme som i RPGer vi har hatt i noen tiår, rasene er mye av det samme, verdenen er mye av det samme osv. Selv den grafiske stilen har de "lånt" fra Warhammer Fantasy. ;)

 

Det er nok ikke selve formelen som er det viktige, men hvordan den utnyttes. Ingen vil ha et Final Fantasy satt til Warcraft-universet, eller et WoW satt i Final Fantasy-universet. Det vi vil ha er et spill som følger mye av den samme formelen alle andre MMORPGer bruker, og som vi vet fungerer. Men det må også ha nok elementer fra Final Fantasy til å føles som et ekte Final Fantasy. Men hvordan gjør man egentlig det, når selv Final Fantasy ikke føles som Final Fantasy lengre? I løpet av seksten spill har det bare vært tre oppfølgere så langt, om jeg ikke tar feil. (FFX-2, FFXIII-2 og (snart) FFXIII-3.)

 

Men nok om det. Endelig lastet ned Lego City Undercover: The Chase Begins, så nå blir det herjing i Legobyen. :p Det er samme formel som før (men i åpen by), men hva så? Spillet er nesten like bra som Lego City Undercover på Wii U, og det er et av de beste jag heg spilt av alle Legospillene. Til tross for at de har fulgt samme formel siden starten. Og det er hele poenget mitt her. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De av oss som kjøpte spillet på launch, vil vi kunne spille videre med samme konto eller må vi kjøpe spillet på nytt?

 

Account-systemet til Square Enix er noe av det værste jeg har vært borti. Brukte lang tid på å klare å aktivere spillet i 2010 og password reset den dag i dag er helt umulig da den ikke lister opp hvilket hemmelig spørsmål du brukte, men du må gjette både spørsmålet og svaret.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De av oss som kjøpte spillet på launch, vil vi kunne spille videre med samme konto eller må vi kjøpe spillet på nytt?

 

Account-systemet til Square Enix er noe av det værste jeg har vært borti. Brukte lang tid på å klare å aktivere spillet i 2010 og password reset den dag i dag er helt umulig da den ikke lister opp hvilket hemmelig spørsmål du brukte, men du må gjette både spørsmålet og svaret.

 

Om du kjøpte spillet ved launch, vil du ikke trenge kjøpe det på nytt. Du vil få link til å laste ned ny klient før launch :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...