Gå til innhold

Test: OCZ Vertex 3.20 240 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tanken bak er dermed å lage en SSD som tilbyr ytelse nesten på nivå med OCZ Vertex 4, men til en hyggeligere pris.

 

OCZ Vertex 4 - 1699,-

 

OCZ Vertex 3.20 - 1936,-

 

Har vel ikke mye å si når markedsprisen på Vertex 4 har sunket til under release-pris til 3.20?

Lenke til kommentar

OCZ er noe jeg holder meg LANGT unna etter å ha sett hvor mye retur det er på OCZ SSDer

 

Seph

Her må jeg si meg enig desverre! Har etterhvert hatt en del ocz ssd-disker fra 60GB og oppover.

Noen har rett og slett daua, noen gått i lås og verst var selvfølgelig Vertex 3 MAX IOPS med blåskjermhelvete i lang tid, før det endelig kom en firmware som fikset alt og den fungerte da perfekt. Men at det skulle ta 6 mnd fra jeg fikk den til den fungerte tilfredstillende gjør at jeg nå ikke har en eneste OCZ-disk i hus :realmad:

Ser ut som nyere versjoner gjør det bra i test, men orker ikke tanken på flere problemer.

 

Men OCZ skal ha stort pluss i margen for kontinuerlig kontakt på forumet deres med oss som hadde problemer :thumbup:

Endret av TXD1979
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Her må jeg si meg enig desverre! Har etterhvert hatt en del ocz ssd-disker fra 60GB og oppover.

Noen har rett og slett daua, noen gått i lås og verst var selvfølgelig Vertex 3 MAX IOPS med blåskjermhelvete i lang tid, før det endelig kom en firmware som fikset alt og den fungerte da perfekt. Men at det skulle ta 6 mnd fra jeg fikk den til den fungerte tilfredstillende gjør at jeg nå ikke har en eneste OCZ-disk i hus :realmad:

Ser ut som nyere versjoner gjør det bra i test, men orker ikke tanken på flere problemer.

 

Men OCZ skal ha stort pluss i margen for kontinuerlig kontakt på forumet deres med oss som hadde problemer :thumbup:

Men bakdelen med kontakren er at de ofte lover for mye, og skylder på alt annet enn seg selv. Håpløse.

Lenke til kommentar

Hvorfor er Samsung 840 Pro ikke med i testen?

De har ikke testet 840 Pro så vidt jeg vet.

En skam forøvrig :p

 

Mmm, plukket opp en Samsung idag. Gleder meg! Er enig at denne OCZ'en virker litt for stivt priset.

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

INTEL 520 SERIES 2.5" 240GB SSD SATA/600 MLC 25NM BULK

http://www.dustinhome.no/product/5010610016/intel-520-series-2-5-240gb-ssd-sata-600-mlc-25nm-bulk/

 

...1649kr.

 

Eller

SAMSUNG 840 PRO SERIES 256GB SSD SATA/600 MLC

http://www.dustinhome.no/product/5010655129/samsung-840-pro-series-256gb-ssd-sata-600-mlc/

 

...1 699 kr

 

 

'Nøff said! (eller hvordan det enn skrives :p ).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men bakdelen med kontakren er at de ofte lover for mye, og skylder på alt annet enn seg selv. Håpløse.

Jeg føler vel kanskje ikke at de lovet så mye, men at de prøvde å vinkle problemet over på annen hardware enn deres egen disk har du helt rett i :yes:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

OCZ Vertex 3 240GB MAX IOPS.

 

Holder meg langt unna OCZ etter denne fadesen. Blåskjerm flere ganger om dagen, en fullstendig ubrukelig SSD til flere tusen kroner. Tok 6-7 måneder fra jeg kjøpte disken til den var brukbar.

 

Helt håpløst!

Endret av Sitronkake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...