Gå til innhold

Dette er verdens minste film


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg har hørt om smalfilm tidligere, men dette tar kaka.

 

Så er det bare å regne ut hvor mange gubber en evt får plass til på en 50" skjerm...

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Uten å ha sett videoene som det ble linket til har jeg en ting jeg lurer på. Om dette er på atomnivå, hvor er atomene sidenav dem? Har de klart å skape et 100% vakuum hvor de så har plassert disse fåtalls atomene?

 

Det er jo alltid fritt for atomer mellom atomene, bare at avstanden varierer. Feks verdensrommet med noen atomer pr kubikkmeter, tunge stoffer hvor de er tettere.

 

Hvis man tar et lite nok område kan man jo si at det er vakum.

Lenke til kommentar

Fantastisk!Jeg tok ikke helt hva de brukte co2-molekylene til men......og så har jeg alltid omtalt atom som intetkjønn, men det er det ikke?

 

1:45

"Now we this man built by all these carbon MONOXIDE molecules"

Altså CO.

Kan vere dei har nevnt CO2 ein stad. Men CO og CO2 er to heilt forskjellige stoff. Fyrstnemnte drep deg fordi det er direkte giftigt, den siste tek opp plassen til oksygen i lungene dine og vil til slutt drepe deg.

Lenke til kommentar

1:45

"Now we this man built by all these carbon MONOXIDE molecules"

Altså CO.

Kan vere dei har nevnt CO2 ein stad. Men CO og CO2 er to heilt forskjellige stoff. Fyrstnemnte drep deg fordi det er direkte giftigt, den siste tek opp plassen til oksygen i lungene dine og vil til slutt drepe deg.

Nei selvfølgelig... CO ja.

 

Men det vi ser er molekyler og ikke atomer? Er smått uansett ja, men det er da ikke det samme...

 

...om en virkelig skal være pirkete...

Lenke til kommentar

Nei selvfølgelig... CO ja.

 

Men det vi ser er molekyler og ikke atomer? Er smått uansett ja, men det er da ikke det samme...

 

...om en virkelig skal være pirkete...

 

Ah, vart litt usikker sjølv.

Kanskje dei klarar å dra ut eit enkelt atom frå molekylet under så låge temperaturar?

Eller er det fysisk umogleg?

Uansett er eg ganske imponert over kva dei har fått til her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...