Gå til innhold

Netcom forenkler mobilabonnementene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dyrt og dårlig etter min mening. Ta abb. til 199 kr:

 

Hos Netcom får man bare 200MB data, mens hos Onecall og Talkmore får man 1000MB(1GB) data.

 

Eneste grunn til å velge Netcom må være hvis man bruker lite data og ringer mer enn 600 min. eller mer enn 600 sms pr. mnd.

Endret av Ruben1987
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Helt enig med deg der. Onecall er bedre på data trafikk .

Jeg har Netcom fast pris på 199,- Har da 400 tele - 400 sms - 400 MB - må betale for MMS.

Jeg bruker ikke opp mine på ringe og sms men data er nærme grensen.

Jeg har byttet et nr til Onecall og skal snart ta mitt nr også, så snart bindetiden er ute.

Lenke til kommentar

Dette er ræva ABB. for folk flest.

 

De fleste trenger nok ikke mer enn 600 eller 1000 SMS og ringeminutter, og da vil andre ABB som Onecall være langt bedre pga MYE mer data, som jeg tror heller er behovet for smarttelefongenerasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Morsomt:

Hvis du kjøper Smart Mini abonnementet til 199 kr og hekter på 20 GB bredbåndsabonnementet får du lavere månedspris en Smart Super (549,-) som kun har 6 GB data.

 

At Netcom kaller de nye abonnementene "smart" er jo helt latterlig.

Endret av Lunalotic
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva med oss som allerede har abb. Vil vi også få gratis ringeminutter og sms, eller gjelder dette kun på de nye pakkene?

 

Du kan beholde abonnementet du har i dag, men da er det de gamle prisene som gjelder (ikke fri SMS/MMS/min.). Netcom sa på pressekonferansen at de ville sende ut mer info til eksisterende kunder om prisendringene. :-)

Lenke til kommentar

Netcom bruker nok engang fjollete midler, uten at det egentlig blir billigere, for å kapre kunder.

 

Det kommer jo HEEELT an på hva slags mobilbruker du er. Hvis du bruker en mobil for den originale intensjon i telenettet kan du tjene masse penger på dette.

Lenke til kommentar

Ja, men ser det ut for deg at det er det NetCom prøver på her? Overhodet ikke.

 

Nei, men de kan vel ikke hindre folk som bruker mye ringetid og slik å ha det? Sett opp mobilen din som SMS Gateway og selg online, eller en dial up modem på tur. Tror du fort kan tjene inn pengene da :D

Lenke til kommentar

Et bra initiativ etter min mening, dette er definitivt et steg i riktig retning.

 

Men som andre påpekerer dataprisene veldig høye.Å tilby ubegrenset av alt annet enn data er jo vel og bra det, og det er bra at Netcom anerkjenner at det er mengden data som er det sentrale for de fleste i dag.

 

Da er det desto rarere at de ikke gir mer enn 200 mb for 199-kroners abonnementet.

 

Jeg går personlig og venter på et abonnement som virkelig har ubegrenset data, uten at hastigheten strupes. Frem til den tid kommer gidder jeg ikke betale noe ekstra for datapakker eller lignende.

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer jo HEEELT an på hva slags mobilbruker du er. Hvis du bruker en mobil for den originale intensjon i telenettet kan du tjene masse penger på dette.

 

Problemet er hvis du trenger ringetid OG data er disse ABB jævlig ugunstige, noe de fleste med smarttelefon i dag "trenger". MAO et ræva ABB for folk flest, sikkert under 10% av befolkningsgruppen i det private markedet som ikke klarer seg med 600/1000 sms/ringeminutter i måneden.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...