Gå til innhold

Test: Sony Xperia Tablet Z


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser absolutt nytten av vanntett tlf...men nettbrett?Ser ikke for meg så mange situasjoner hvor jeg trenger det på nettbrettet.Noen som har noen eksempler?I mitt tilfelle hadde dette nettbrettet i 99% av tiden ligget hjemme ppå stuebordet.

 

Tja, i går hadde jeg laptoppen på stuebordet og klarte å søle et glass med vann over den. Vanligvis behøver man strengt talt ikke at elektronikk tåler vann, det er bare å ta litt hensyn, men når det ikke går ut over design eller andre ting, så ser jeg ikke grunnen til at man IKKE skal ønske at laptoppen/mobilen/nettbrettet tåler vann. :)

Lenke til kommentar

Jeg ser absolutt nytten av vanntett tlf...men nettbrett?

Ser ikke for meg så mange situasjoner hvor jeg trenger det på nettbrettet.

 

Noen som har noen eksempler?

 

I mitt tilfelle hadde dette nettbrettet i 99% av tiden ligget hjemme ppå stuebordet.

 

Jeg jobber med bedriftskunder som har litt andre behov enn stuebruk. F.eks vil en byggherre sette pris på å kunne dokumentere med et nettbrett rett fra byggeplassen. Da er det kjekt at brettet tåler det eventuelle regnværet som måtte være :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser unektelig veldig bra ut. Tror likevel jeg avventer hva som eventuelt dukker opp av nyheter på Google I/O 2013. Ryktene rundt oppdatert Nexus 7 og muligens en Nexus 11 er interessante. 11 tommer gjør ingenting om den likevel bare blir liggende på et stuebord, selv om 10 strengt tatt burde holde.

Lenke til kommentar

Typisk selvmotsigende pluss/minus-konklusjon. Vanntett er pluss, luker er minus. Mangelen på HDMI blir bagatellisert, og mangelen på "Move to SD Card"-funksjon for apper nevnes ikke, til tross for beskjedne 16 (11) GB internminne. At brettet har digre kompatibilitetsproblemer med minnekort med andre filsystemer enn FAT32 er visst heller ikke så nøye. Samsung Nexus 10 har for øvrig høyere skjermoppløsning. Brettet med 4G koster mindre ved lansering enn telefonen, men blir likevel betraktet som kostbart, selv om Asus sitt tilsvarende (dog ikke vanntett og uten 3/4G, halve RAM-mengden, men større internminne) kostet like mye. Fryktelig unyansert, egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg ser absolutt nytten av vanntett tlf...men nettbrett?

Ser ikke for meg så mange situasjoner hvor jeg trenger det på nettbrettet.

 

Noen som har noen eksempler?

 

I mitt tilfelle hadde dette nettbrettet i 99% av tiden ligget hjemme ppå stuebordet.

Navigasjon i båt f.eks.?

Men man får mange vanntette bokser til spesielt iPad med lading og mulighet for skjermbetjening, som er beregnet for båtbruk. Kanskje denne vil bli jollefolkets favoritt?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...