Gå til innhold

Ny, vanntett Sony-supermobil kan være underveis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sammenliknet med xperia V har den langt kraftigere GPU, to ganger mer RAM, fire CPU kjerner i stedet for to, og en god del større batteri.

 

Etter min mening er den mest sammenliknbare telefonen optimus G, men dennne er vanntett, har sd kortplass, litt større batteri og sikkert litt bedre kamera. Jeg regner med denne vil havne et sted mellom xperia Z og optimus G prismessig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sammenliknet med xperia V har den langt kraftigere GPU, to ganger mer RAM, fire CPU kjerner i stedet for to, og en god del større batteri.

 

Etter min mening er den mest sammenliknbare telefonen optimus G, men dennne er vanntett, har sd kortplass, litt større batteri og sikkert litt bedre kamera. Jeg regner med denne vil havne et sted mellom xperia Z og optimus G prismessig.

Ja sant det. Spesifikasjonen til Xperia V satt visst ikke helt i hode...
Lenke til kommentar

Om den kommer til å ha 8GB lagringskapasitet så er det bare å glemme den med en gang.

Xperia V har og teoretisk sett 8GB., men 3,7GB i realiteten.

Dette holder ikke i det heletatt for de som liker å synce spotify-listen sin mot mobilen.

 

Ja, du kan få spotify-cachen din på microSD-kortet. Men det er LANGT ifra stabilt siden det er en uoffisiell måte man må gjøre det på. Var en grunn til at Spotify valgte å fjerne funksjonen.

Lenke til kommentar

Er det ikke mulig å kalle nye telefoner for noe annet enn "super-mobil", "mobil-beist" osv...?

Personlig synes jeg det blir for dumt, fordi det kommer en ny mobil hver måned for tida, så "super-mobilen" fra forrige uke er ikke lenger "super", men bare en mobil som har fått en arvtaker.

Joda, jeg skjønner at telefonen(e) er heftig(e) og at de kanskje fortjener "noe mer", men "super-mobil" blir bare for dumt. (IMHO).

 

(Dere tviholder på "strømming" også, selv om streamingtjenestene og de fleste andre medier bruker "streaming" .... )

 

On T:

Sikkert greit å bytte ut S1`n min snart, men den er desverre (for min del) like god som da den var kjøpt, etter å ha installert CyanogenMod 10.1.

Den dagen den tar kveld tror jeg det står mellom en Xperia [something] og HTC One, men vi får se. En krafit oppgradering blir det nok uansett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om den kommer til å ha 8GB lagringskapasitet så er det bare å glemme den med en gang.Xperia V har og teoretisk sett 8GB., men 3,7GB i realiteten.Dette holder ikke i det heletatt for de som liker å synce spotify-listen sin mot mobilen.Ja, du kan få spotify-cachen din på microSD-kortet. Men det er LANGT ifra stabilt siden det er en uoffisiell måte man må gjøre det på. Var en grunn til at Spotify valgte å fjerne funksjonen.

 

Den uoffisielle måten å endre Spotifys cache plassering til eksternt sd kort har altid fungert feilfritt på min GS3. Funker det ikke på Xperia V? For de som ikke er klar over det, så avinstallerer man Spotify, laster ned en gammel versjon av appen (.apk fil, googles) der man kan resette alle Spotify innstillinger og angi filbanen til telefonens sd kort for å få Spotify til å offline musikken ditt i stedet for til det interne minnet. Etterpå oppdaterer man Spotify til siste versjon i Google play, og vips er alt vel og bra.

 

Lenke til kommentar

Den uoffisielle måten å endre Spotifys cache plassering til eksternt sd kort har altid fungert feilfritt på min GS3. Funker det ikke på Xperia V? For de som ikke er klar over det, så avinstallerer man Spotify, laster ned en gammel versjon av appen (.apk fil, googles) der man kan resette alle Spotify innstillinger og angi filbanen til telefonens sd kort for å få Spotify til å offline musikken ditt i stedet for til det interne minnet. Etterpå oppdaterer man Spotify til siste versjon i Google play, og vips er alt vel og bra.

 

Den nyeste velger automatisk plassen med mest minne.

Lenke til kommentar
Den uoffisielle måten å endre Spotifys cache plassering til eksternt sd kort har altid fungert feilfritt på min GS3. Funker det ikke på Xperia V? For de som ikke er klar over det, så avinstallerer man Spotify, laster ned en gammel versjon av appen (.apk fil, googles) der man kan resette alle Spotify innstillinger og angi filbanen til telefonens sd kort for å få Spotify til å offline musikken ditt i stedet for til det interne minnet. Etterpå oppdaterer man Spotify til siste versjon i Google play, og vips er alt vel og bra.
Den nyeste velger automatisk plassen med mest minne.

Stilig, det visste jeg ikke :-) Takk for the heads up. Slutta å lese Spotifys change log for lenge siden, iom at de sjeldent gjør noe av betydning. Har venta i over et år på at de skal fikse hukommelsen til widgeten...

 

Lenke til kommentar

Morro at de sier "Det minst imponerende er at den er vanntett" i reklamen, når det er SÅ mye fokus på det.

 

Det er jo sant da. Vanntette mobiler er jo gammelt, og hvis ikke de reklamerer med at det minst imponerende er at den er vanntett. Ja... Så vil selskap som Apple og Samsung ta denne vanntett ideen og si at dette er en revolusjon innen mobilindustrien. Sony må kunne beskytte seg litt. Når andre selskap stjeler fra de.

 

Det er faktisk en liten ironi i reklamen om at det minst imponerende er at den er vanntett. Tenk litt over hvordan den reklamen har påvirket deg. (Ikke si det, bare tenk ;-) )

Lenke til kommentar

Den uoffisielle måten å endre Spotifys cache plassering til eksternt sd kort har altid fungert feilfritt på min GS3. Funker det ikke på Xperia V? For de som ikke er klar over det, så avinstallerer man Spotify, laster ned en gammel versjon av appen (.apk fil, googles) der man kan resette alle Spotify innstillinger og angi filbanen til telefonens sd kort for å få Spotify til å offline musikken ditt i stedet for til det interne minnet. Etterpå oppdaterer man Spotify til siste versjon i Google play, og vips er alt vel og bra.

 

Fungerer ekstremt dårlig.

Alt for ofte så blir listen desyncet slik at jeg må synce på nytt (listen er på SD-kortet, men blir uansett desyncet på spotify).

Og da er fortsatt plassen på SD-kortet blitt brukt av slik at jeg må klare å finne listen å fjerne den manuelt via root explorer eller lignende.

Dette kan skje når jeg feks. er på vei til jobb, og da må jeg opp med 3G\4G for å høre på extreme.

La meg og nevne at om jeg lager en ny spilleliste så må jeg fjerne spotify, legge inn den gamle og gjøre alt på samme måte.

Er heller ikke sikker på om man får extreme kvalitet når man legge inn den nye spotifyen som støtter dette. Har aldri sett at den har syncet sangene i etterkant for å oppdatere kvaliteten.

 

Dette fant jeg meg bare ikke i, og gikk tilbake til min gamle Xperia S som har vesentlig større lagringskapasitet.

Såklart så er dette noe Spotify må fikse, ikke Sony. Men Sony kan godt inkludere mer intern lagringskapasitet for å fjerne dette problemet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...