Gå til innhold

- Slutt å stjele Game of Thrones!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Underholdningsindustrien har hatt monopol i veldig mange tiår (hundrevis av år...), og med sin arroganse både overfor artister og kunder har de ikke villet samarbeide om endringer i leveransemodeller. En av årsakene er nettopp monoploet som har gjort at de via prissamarbeid nærmest har kunnet sette de prisene de ville. Og de prisene har jo alltid vært "tilfeldigvis" veldig like, mellom selskapene....

Jeg er tilhenger av å betale, selvfølgeig, men det skal være et produkt av en viss kvalitet (i tillegg til noen andre ting), og leveransetid er en viktig del av kvalitet.

I artikkelen blir Game of Thrones omtalt, og den serien er et stjerne eksempel på et produkt hvor nettopp leveransetid er langt "overdue" for Norge sin del.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De som lager GoT har jo selv sagt at Got ikke hadd overlevd kanskje om det ikke ble piratkopiert.

 

I tilleg personlig syntes jeg ikke det gjør noe så lenge man kjøper det i ettertid... det er det jeg tenker på å gjøre... sesong 3 i bluray er enda ikke ute i norge så da kan jeg like godt laste ned og kjøpe dt på bluray når dt kommer? Dette er ikke en så altfor god grunn, men jeg har ihvertfall tenkt å betale for meg, for tiden har jeg ikke mulighet til det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Jeg har sluttet å "stjele" Game of Thrones etter HBO Nordic kom, så enkelt var det å konvertere meg. Når det er sagt er jeg slettes ikke fornøyd med tjenesten og håper de forbedrer den snarest dersom de vil beholde meg som kunde etter sesongen er over.

 

Jeg betaler 99,- for Spotify. Og jeg betale 79,- for Netflix. Det virker sånn noenlunde rimelig med tanke på innholdet som er tilgjengelig nå. Men jeg hadde gjerne doblet innbetalingen og mer enn det hvis jeg fikk tilgang til mange flere og nyere serier og filmer.

Jeg hadde glatt betalt tredobbelt eller mer for Netflix dersom de inkluderte alt nytt innen film og serier.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Jeg kjøper alltid seriene på bluray så fort som mulig. Dessverre tar det gjerne år og dag før de kommer ut, og når det er så mange som laster ned så ender det med at jeg har sett serien sammen med noen lenge før det skjer. GoT sesong 2 tok det en evighet før kom i butikkhyllene; innen den tid hadde jeg både sett serien da kjæresten min lastet den ned og senere på NRK. Jeg kommer nok til å kjøpe blurayboksen allikevel for å se den enda en gang i høy kvalitet, men seriøst; noen må få ut fingeren. Jeg hater å alltid være den siste som ser nye serier, fordi jeg ikke vil laste ned eller abonnere på TV-kanaler (prøver å begrense TV-titting mest mulig).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I dette tilfellet har HBO gikk et skikkelig alternativ for den Norske befolkningen, episodene kommer ut i Norge sammtidig som resten av verden, derfor har de fikset det som har vært den en logisk og sterk grunn for piratkopi. Men nå er det ingen unnskyldning. hbonordic.no løp å kjøp hvis du liker seriene, for meg er Game of Thrones og Continuum fantastisk =)

Lenke til kommentar

I dette tilfellet har HBO gikk et skikkelig alternativ for den Norske befolkningen, episodene kommer ut i Norge sammtidig som resten av verden, derfor har de fikset det som har vært den en logisk og sterk grunn for piratkopi. Men nå er det ingen unnskyldning. hbonordic.no løp å kjøp hvis du liker seriene, for meg er Game of Thrones og Continuum fantastisk =)

HBO Nordic er jo en katastrofe av en tjeneste hvis man sammenligner mot f.eks. Netflix som faktisk fungerer. Det sammen med de rare betingelsene for å få tegne et abonnement (eller å si det opp) gjør at det ikke er et "skikkelig alternativ" i mine øyne. Et atlernativ er det, men ikke et godt et...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er idiotisk at USA skal ha monopol på utslippsdatoer.Det skal ikkje mykje til for at serier skal finnest på internett til betaling, samtidig som de finnest på TV kanalene i USA da de lett ligger tilgjengelig som torrents.

 

USA skal ha monopol på utslippsdatoer ?? what, herlig forstår du ikke at serien blir laget i USA og derfor har de selskapene som lager serie / film også rett til å bestemme når og hvor det skal komme ut, tror du USA bestemmer noe Hotell Cesar skal komme ut i andre land ?

 

Men en ting er jeg enig i, hvis de ønsker kunder og ikke pirater i andre land må det bli gitt ut i hele verden sammtidig

 

Lenke til kommentar
I dette tilfellet har HBO gikk et skikkelig alternativ for den Norske befolkningen, episodene kommer ut i Norge sammtidig som resten av verden, derfor har de fikset det som har vært den en logisk og sterk grunn for piratkopi. Men nå er det ingen unnskyldning. hbonordic.no løp å kjøp hvis du liker seriene, for meg er Game of Thrones og Continuum fantastisk =)
HBO Nordic er jo en katastrofe av en tjeneste hvis man sammenligner mot f.eks. Netflix som faktisk fungerer. Det sammen med de rare betingelsene for å få tegne et abonnement (eller å si det opp) gjør at det ikke er et "skikkelig alternativ" i mine øyne. Et atlernativ er det, men ikke et godt et...

 

Ja de har sine feil ingen tvil men det er et skritt i rett retning :D I forskjell til veldig mange andre produsenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...