Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy S4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ganske interessant å sammenligne spesifikasjonene på galaxy S IV og på S III.

 

S IV er bedre på absolutt alle punkter, den er mindre, lettere, har større skjerm, større oppløsning, bedre lysstyrke, raskere CPU, raskere GPU, mer RAM, raskere internminne, større batteri osv...

 

De har rett og slett brukt akkurat den samme oppskriften, men brukt nyere komponeneter over alt.

 

Deter jo forsåvidt fornuftig med tanke på hvilken knallsuksess S III var, men jeg synes likevel det er HTC som har det mest interessante produktet denne gangen.

 

Testen her og konklusjonen ser ut til å stemme veldig godt over ens med hva andre testere har kommet frem til, så jeg kan vel ikke si så mye om den. Enkelte andre nettsider (Anandtech) har mer detaljerte tester, men jeg synes ikke det var så mye å klage på her.

Endret av EirikLF
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kjedelig med resirkulert design, men det er vel hva folk vil ha??? Se bare på iPhone selger som bare det!!

 

iPhone selger utelukkende mye grunnet navn, rykte og applikasjonsutvalg. Om du ikke mener at referansene for hva som er best i teknologiens verden er hjemmemødre, barn med gavmilde foreldre eller generelt mennesker på jakt etter en "telefon som er lettest mulig å bruke", selvsagt.

 

Om Samsung noensinne vil ha meg tilbake som kunde, bør de starte å tenke kvalitet, ikke bare kvantitet.

 

 

Lenke til kommentar
Syns dette var en dårlig test. Hadde ikke gjort noe om en hadde gått mer i dybden her.
Skal innrømme at jeg bare har skummet gjennom testen, men fikk inntrykk av at Herr Kvalheim har gått i dybden på det som er spesielt for S4. Kanskje du kunne være litt mer spesifikk i dine ønsker?

p

Vil vite mer om hvordan den virker som fjernkontroll. Står det egentlig noe om hvordan kvaliteten er når du filmer. Kunne gått mer i dybden på batteritomt o.s.v.

 

Lenke til kommentar

Kjedelig med resirkulert design, men det er vel hva folk vil ha??? Se bare på iPhone selger som bare det!!

 

Er nok noe i det, det tar tid å få folk til å forbinde noen med en mobiltelefon, da må man beholde mye mellom hver generasjon. Jeg tror definitivt Samsung forsøker å få til det samme som apple på det punktet. Det samme gjelder de relativt store modifikasjonene samsung legger oppå android. De vil at folk skal bli vant til å bruke deres brukergrensesnitt, og derfor hindre folk i å bytte til andre produsenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fortjener ingen 6'er den her, Designet er så dårlig! Dårlig å holde + den er stygg. De fleste jeg har vist den til har rynket på nesen når de ser den. At denne får bedre karakter enn Nokia lumia 920 er helt utrolig når 920 faktisk tilbyt funksjoner som er super nyttige som super sensitive touch. Men kos dere med Gimmicks ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

rogema:

Hvor dypt i materien vi går blir alltid en avveining. Enkelte steder prioriterer vi ned de aller mest detaljerte beskrivelsene. Det kan skyldes tidsklemme eller at det er andre ting vi synes det er viktigere å få frem. Som regel tar vi med så mye som vi mener er tilstrekkelig for hver funksjon.

 

Fjernkontrollfunksjonen i Galaxy S4 er ekstremt automatisert. Den ber deg om postnummeret først, og dernest blir du bedt om å velge blant TV-tilbyderne i ditt område. Den viser naturlig nok frem ulike tilbydere avhengig av hvor du er.

 

Når du har valgt TV-tilbyder vet telefonen hvilke programmer som går, og hvordan kabel-/parabolboksen din virker. Hvis du vil kan du velge TV-merke og sette opp fjernstyring av TV-en også.

 

Når det er gjort kan du trykke på ett av programmene i TV-guiden, og telefonen ordner resten.

 

Det varierer litt, alt etter hvilken TV-løsning du har, hvor omfattende TV-guiden i Galaxy S4 er. De mest omfattende viser alt, mens enkelte leverandører bare har noen få "highlights" i Samsung-visningen.

 

Sitter du litt for langt unna, eller i litt for spiss vinkel mot TV-en/IR-mottakeren hender det seg at signalene ikke rekker frem. Vi har inntrykk av at vanlige fjernkontroller har bedre rekkevidde enn IR-signalene fra Galaxy S4.

 

Kvaliteten når du filmer blir rimelig god, og bildet flyter veldig jevnt. Den gamle "gummieffekten" vi pleide å se tidligere er ikke nevneverdig til stede på den nye generasjonen toppmodeller - ei heller på Galaxy S4. Her er det forresten 1080p og 30 bilder i sekundet som gjelder, som for de fleste nyere toppmodeller.

 

Akkurat som Galaxy S4 står en del tilbake for HTC One når det er mørkt, har den heller ikke den fysiske stabiliseringen på kameraet, så her må man holde telefonen veldig stabilt når man filmer.

 

Det slipper man å tenke så mye på med HTC One eller Nokia Lumia 920, som begge har veldig god optisk/mekanisk stabilisering.

 

Batteritiden har vi ikke målt - men vi må vanligvis lade telefoner gang på gang i løpet av lange dager med testing. Spesielt hvis vi skrur skjermbelysningen til himmels, slik vi av og til gjør.

 

Galaxy S4 hadde ingen problemer med å stå dagen ut. Selv ikke i ledige perioder der vi plukket frem et spill i et par timer gikk batteriprosenten spesielt fort ned. Vi er vant til at avanserte spill virkelig suger krefter fra batteriet. Det skjer ikke i like stor grad her.

 

Dette er altså en mer generell imponasje. Undertegnede har brukt Xperia Z og HTC One i lange perioder de siste månedene, og selv om spesielt Xperia Z har hatt imponerende halng hviletid i blant, er det ingen av de to som hamler opp med S4 på brukstid, med skjermen på.

 

Håper det oppklarte litt :)

 

derokai: Galaxy S4 har også "super sensitive touch". I tillegg har den floating touch, som gjør at du kan forhåndsvise innhold ved å holde fingrene et stykke over skjermen, uten å være borti.

 

Det er noen gimmicks her etter vår mening også. Ikke alle spesialfunksjonene er noe særlig å rope høyt om. Likevel er dette en svært god totalpakke. Derav 6-eren. Men det er et sterkt felt, og selv om denne er helt i toppen av det, er det ikke selvsagt at det er den man skal ha :)

Endret av fjarle
  • Liker 7
Lenke til kommentar

666 Lucifer: Utrolig vanskelig! Batteritid og lydkvalitet er to punkter som er veldig viktige for meg - og som Galaxy S4 leverer.

 

Samtidig liker jeg designen på HTC One en del bedre, og det er jo umulig å komme unna at Xperia Z er vanntett. I tillegg er også Sonys materialvalg mer eksklusive enn de fra Samsung.

 

Jeg tror valget faller på S4 - rett og slett for batteritidens del. Jeg hater gå tom for strøm i tide og utide.

 

Men det er millimetre om å gjøre "ned" til Xperia Z. Det kan vanskelig overvurderes hvor viktig det er å ha en vanntett toppmodell i et land som rutinemessig regner vekk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...