Gå til innhold

Se eksklusive bilder fra serverparken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til tider vanskelig å logge seg inn her...Noen ganger blir jeg sendt til en annen side hvor man får beskjed om "en feil" så kan jeg velge å gå "tilbake" og da er jeg innlogget. Andre ganger får jeg beskjed om å taste inn passord etc på nytt, selv om jeg vet at det var riktig skrevet. Dette er rimelig frustrerende. Bruker Win7 - siste IE

Lenke til kommentar

Til tider vanskelig å logge seg inn her...Noen ganger blir jeg sendt til en annen side hvor man får beskjed om "en feil" så kan jeg velge å gå "tilbake" og da er jeg innlogget. Andre ganger får jeg beskjed om å taste inn passord etc på nytt, selv om jeg vet at det var riktig skrevet. Dette er rimelig frustrerende. Bruker Win7 - siste IE

Bruk bugtrackeren.

That being said, kan hende at det hjelper å ikke bruke HTTPS om du bruker det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Til tider vanskelig å logge seg inn her...Noen ganger blir jeg sendt til en annen side hvor man får beskjed om "en feil" så kan jeg velge å gå "tilbake" og da er jeg innlogget. Andre ganger får jeg beskjed om å taste inn passord etc på nytt, selv om jeg vet at det var riktig skrevet. Dette er rimelig frustrerende. Bruker Win7 - siste IE

 

Support gjøres ikke i artikkeltråder vettu.. det har du tracker'en til!! :) Så får du den hjelpen som du trenger.. :)

Lenke til kommentar

Til tider vanskelig å logge seg inn her...Noen ganger blir jeg sendt til en annen side hvor man får beskjed om "en feil" så kan jeg velge å gå "tilbake" og da er jeg innlogget. Andre ganger får jeg beskjed om å taste inn passord etc på nytt, selv om jeg vet at det var riktig skrevet. Dette er rimelig frustrerende. Bruker Win7 - siste IE

 

det kommer av at du ikke har trykket på nok reklame skit her på siden :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Mener å huske i fra noen år tilbake så ble det sagt at forumet ble veiet inn på ca 5 GiB med data. Det har sikkert fordoblet seg siden den gangen skulle en tro.. :)

Lenke til kommentar

Man pleier ikke å kjøre et system på alle komponentene Solaris eller et av de andre ZFS-alternativene klarer seg fint alene på SAN-en mens de sender dataene til hva du nå vil. Mange av de boksene der kjører ulike OS, for å si det sånn.

 

Filsystemet håndteres vel av client på en SAN, ellers hadde det bare vært en NAS?

 

Mener å huske i fra noen år tilbake så ble det sagt at forumet ble veiet inn på ca 5 GiB med data. Det har sikkert fordoblet seg siden den gangen skulle en tro.. :)

 

Mener og huske de sa 14 GB på ett tidspunkt også og det var kun Diskusjon.no

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Filsystemet håndteres vel av client på en SAN, ellers hadde det bare vært en NAS?

SAN-en kjører et OS. Og en raid-løsning. Virtuelle disker på toppen av raidet eksporteres til klienten som styrer filsystemet. Helt riktig. Man kunne dermed fint brukt et annet OS med ZFS som diskhåndterer og likevel kjørt den som SAN med eksporterte block devices - akkurat som de gjør i dag med iSCSI (regner jeg med) på topp av raid.

 

Generelt er det IMO like greit å bare kjøre NFS når man kjører oppegående OS ( ;)) i hele kjeden, men jeg kan ikke si jeg har noen erfaring med systemer på dette nivået av ytelse. CIFS/SMB vil nok antakeligvis medføre for stort ytelsestap.

 

red: "For å gjøre dette på den mest effektivt vis, tar vi i bruk en relativt fersk teknikk – responsivt design. Det er grunnen til at vi ikke sender deg til «mobil.hardware.no» når du besøker oss fra mobil, men til «hardware.no». Det er den samme nettsiden for både mobiler og PC-er, men den tilpasser seg skjermstørrelsen din. Da får du det samme innholdet uansett enhet. Eller sagt på en annen måte, du får ikke mindre fordi du besøker oss fra mobil."

 

Og fordi dere er for ikke tenkte på at det er en selvfølge å la folk VELGE folk å bruke f.eks. m.diskusjon.no for å komme til mobilversjonen av forumet, og autodetekteringen deres stinker, er forumet ubrukelig med flertallet av nettlesere på f.eks. Android.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...