Gå til innhold

Microsoft viser framtidens nettleser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har et spørsmål : får de lov til å gjøre det eller må de bare ta seg til rette ?

 

Microsoft tok seg jo til rette da de hadde egne "koder" for nettsidene når de skulle vise i I.E.

To demonstrate the capabilities, the Microsoft researchers created three prototype DPIs for the system, building the environment on top of Linux with Gnome or KDE and on top of the Midori browser with Webkit for HTML rendering.

 

Dette er ikke bare en ny nettleser, men en helt ny måte å tenke webapplikasjoner på. En stor endring i bransjen som krever bred enighet. Nettapplikasjoner må tilpasses denne nye standarden, og da med mye mer ansvar på den enkelte utvikler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

To demonstrate the capabilities, the Microsoft researchers created three prototype DPIs for the system, building the environment on top of Linux with Gnome or KDE and on top of the Midori browser with Webkit for HTML rendering.

 

Dette er ikke bare en ny nettleser, men en helt ny måte å tenke webapplikasjoner på. En stor endring i bransjen som krever bred enighet. Nettapplikasjoner må tilpasses denne nye standarden, og da med mye mer ansvar på den enkelte utvikler.

 

Nå tror jeg at du misforstod meg liit ( jeg var sikekr litt uklar) .

Det ejg tenkte på var at microsoft ikke fulgte gjelende standard tidligere.

hvorfor kan man jo bare spekulere på .

 

Spørmålet er om alle andre ( utenom Microsoft) ville godta de nye "standarene" .?

Lenke til kommentar

IE 10 er en av de raskeste og sikkereste nettleserne som ligger å lurer for øyeblikket. Syntes at Microsoft har gjort en god jobb nå i det siste.

 

Jeg må innrømme at jeg personlig morer meg litt over at MS fortsatt lider under den latterlig oppførselen de hadde i IE6-tiden. De har blitt straffet grundig for det, og det er bra.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg personlig morer meg litt over at MS fortsatt lider under den latterlig oppførselen de hadde i IE6-tiden. De har blitt straffet grundig for det, og det er bra.

 

AtW

vel selvfølgelig skal latskap straffes, et multimilliardært selskap som MS skal ikke gjøre slike feil.

Lenke til kommentar

vel selvfølgelig skal latskap straffes, et multimilliardært selskap som MS skal ikke gjøre slike feil.

 

Bare synd at det gikk mest utover oss brukere.

Man kan i ettertiden diskutere til man blir både gul og blå uten at de hjelper på det som skjedde

 

Det er bare et spørsmål jeg ikke ha fått svar på her hva skulle ha skedd ?

Det ene aer at Microsoft ikke fulgte standaren

 

Det andre er at de la ved en egen nettleser .

spørmålet jeg forsatt lurer på er hva vill ha skjed med utviklingen hvis man måtte kjøpe en nettlser i tilegg , før man kom seg på nettet ?

 

siden datatrafikken da var dyr så tror jeg at utviklingen hadde blir forsinket.

Lenke til kommentar
Jeg må innrømme at jeg personlig morer meg litt over at MS fortsatt lider under den latterlig oppførselen de hadde i IE6-tiden. De har blitt straffet grundig for det, og det er bra.

 

AtW

Samme her. Det var hovedsaklig Internet Explorer og Windows Mediaplayer som gjorde meg motvillig til å bruke microsoft sine programmer i starten. De virker å være designet for "the lowest common denominator" som bruker windows. Noen ganger kan de gi enkle og greie resultater, men ofte er det ikke det og virker som latskap fra utviklernes side :p

Som en "poweruser" liker jeg å ha kontroll og mange muligheter.

 

 

Blir segmenteringen det er snakk om her hakket videre fra Chrome sin bruk av sandbox? Enten er jeg for trøtt (insomnia), eller så er det for tynt med informasjon til at jeg får helt med meg hva det er snakk om.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Embassies innebærer også at ansvaret for sikkerheten blir skjøvet over fra nettleserprodusenten til den enkelte utvikler. Utviklerne må selv bidra med den nødvendige koden for å få applikasjonene til å fungere riktig.
Dette kan da aldri gå galt! Hva som menes med "sikkerhet" forblir uklart, men det er åpenbart at hvis fokuset flyttes fra nettleser til nettsiden så vil dette forsømmes på det groveste.
Lenke til kommentar

Dette kan da aldri gå galt! Hva som menes med "sikkerhet" forblir uklart, men det er åpenbart at hvis fokuset flyttes fra nettleser til nettsiden så vil dette forsømmes på det groveste.

Jeg tror dette dreier seg om en feilformulering. Så lenge nettapplikasjonen ikke kan gjøre endringer i andre deler av maskinen, så ivaretar jo nettleseren i aller høyeste grad sikkerheten så langt det for en nettleser lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Nå tror jeg at du misforstod meg liit ( jeg var sikekr litt uklar) .

Det ejg tenkte på var at microsoft ikke fulgte gjelende standard tidligere.

hvorfor kan man jo bare spekulere på .

 

Spørmålet er om alle andre ( utenom Microsoft) ville godta de nye "standarene" .?

Nå er dette en workshop/proof of consept. Altså, man presenterer alternative måter å tenke på. Slik jeg har tolket dette er dette mye mer forskjellig enn standardiseringen av nettlesere av den typen vi har sett de siste årene. Her snakker vi om å sette helt nye standarder.

 

Det sier seg selv at dette ville måtte støttes av hele bransjen, ikke bare de som utvikler nettlesere, men også de som bygger webapplikasjoner. Man ville også måtte ha en overgangsfase da redesign av både nettlesere og webapplikasjoner ville være nødvendig.

 

Det er ikke sakt at MS kommer til å satse på denne teknologien i sin nåværende form, eller med det første. Det kan imidlertid være et fundament for neste generasjon nettlesere.

Lenke til kommentar

For å si det slik så var det for mange år siden en vedtatt standard som gjaldt .

Hvem som hadde bestemt detaljene der vet jeg ikke

Microsoft vill ikke være helt med på alle spesifikasjonene og gikk sine egne veier.

Hvorfor kan man jo bare spekulere på

 

Denne gangen er det Microsoft selv som er kommet med ideen .

Vil de andre aktøren da godta Microsoft sine "krav" ?

eller vil man forsatt være på kollisjonkurs angående hvordan det skal gjøres ?

 

Da kan jeg lure på om ikke Microsoft har fått være med denne gangen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...