Gå til innhold

Tilbakeblikk: System Shock 2 (DOS, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kost meg mye med GOG sin "lansering" av spillet.

Andre spill har bedre grafikk etc, men personlig syns jeg fortsatt dette ligger langt, langt foran mange av dagens spill. Flere grunner til det, men jeg syns atmosfæren, og lydloggene skaper noe helt spesielt.

 

Musikken i seg selv er også meget bra. Syns jeg.

Lenke til kommentar

Kjøpte spillet selv når det ble tilgjengelig på GOG for et par måneder siden, og det er uten tvil en av de beste spillopplevelsene jeg har hatt på mange mange år.

 

Stemningen gjennom hele spillet er utrolig god, og ved flere anledninger skvatt jeg såpass at jeg faktisk gjorde et kraftig byks i stolen. SHODAN er også en fenomenal antagonist i begge System Shock spillene, men det er spesielt en scene i SS2 som virkelig gjorde inntrykk.

 

Nei, jeg får vel laste ned et par mods og spille gjennom en gang til snart.

Lenke til kommentar

Fullt mulig å modde SS2 til å se langt bedre ut, kan eksempelvis følge denne "guiden":http://www.youtube.com/watch?v=u4zKtTDLdYk

 

Prøvd SS2 med og uten oppgraderinger. Vil si at det faktisk er skumlere orginalt. Midwife og the many ser mer creepy ut orginalt. Og highres texturene gjorde ingenting for meg. Det som gjør system shock 2 bra / skummelt er lyden, musikken og gameplayet.

Lenke til kommentar

Hvis dere ikke ønsker spille det selv, men ønsker å oppleve storyen med kommentarer, så anbefaler jeg MetalCanyon sin Let's Play. http://www.youtube.com/playlist?list=PLIhNUXJ4tecdZGY72iCmeToN4VkbKrZ0D

 

Å se en let's play video med kommentarer er jo å ødelegge hele opplevelsen. Ingenting kan sammenlignes å sitte i mørket selv og oppdage og utforske ting på egenhånd. Det er selve storyen i System Shock 2 spør du meg.

Aldri forstått let's play videoer. Å sitte å se på noen spille må vel være det kjedeligste på jord. De der let's play folka (som er overbefolket på youtube) var vel en av de som trodde at alle kameratene dems syntes det var gøy å sitte i stua og sitte å se på dem spille nintendo uten at de lot andre prøve?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...