Gå til innhold

Test: Func MS-3 mus og Surface 1030 XL musmatte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss, får du sår av å gnikke mot siden av musa? :O

 

Må si som AvidGamer, dette prispunktet er latterlig. Men trekk frem pris som noe positivt eller negativt om det er noe som går et stykke utenfor normalen.

Koster musa 1200 er det kansje verdt å legge til et punkt/kommentar om høy pris.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er så lei at HW.no bruker pris som et negativ punkt. Det føles ut som et påtvungen minus poeng.Er jo teknisk sett helt urelevant for produktet!Fleste av oss har jobb og har fint råd til det meste. Mindreårigne, studenter, og late folk uten jobb, vil jo synes at ting er alt for dyrt (negativt) uansett.Fokuser på varen, la folk selv bestemme om prisen er dyr/negativ.

 

 

Pris har ein good del og seie til forventing til kvalitet og funksjonalitet og er relevant til anmeldelsen

 

At den koster litt mer ein andre produkter og fant den rundt 649 kr for ein ok spill mus som du kan få det same til 450-500 er "dyr" ein good grunn som trekker ned når same produktene som har bedre eller lik egenskaper er bra nok grunn og trekk for pris

 

selv om musematta er jeg veldig uenig på er dyr, 300 kr for dobbel side+ xl matte dyr? det er ikkje dyr etter min mening

 

pris har ein del og seie til forventinger og ingen vil kjøpe katta i sekken, selv om du har "jobb" betyr ikkje at alle har lyst og sløse penger (150 kr er ikkje mye men det blir penger til slutt når man tenker man sparer flere ein 1 gang som kan fort bli ein fin sum ;) )

Endret av BonBattery
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har en func surface 1030 som er over 10 år gammel, vært i daglig bruk, den er like god enda. Bruker den glatteste siden, og flere steder på matten er den blitt helt blankpolert, men det er og eneste slitasje og det går ikke ut over bruken. Høykvalitetsprodukt, lett verdt penga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pris har ein good del og seie til forventing til kvalitet og funksjonalitet og er relevant til anmeldelsen

 

 

Er total uenig. Pris er en PERSONLIG vurdering til kunden, om det blir kjøp eller ikke. Har ingenting med det tekniske vurdering/anmeldelse av produktet.

 

Prisen har ingenting å si på kvalitet. Jeg har ofte kjøpt et "dyrt" produkt og det har vært dritt kvalitet. Det er dette vi leser anmeldelser for. Å finne ut om produktet er av god kvalitet.

 

De kan godt nevne om de meiner prisen er verdt det, eller om du f.eks får et bedre produkt for tilsvarene pris, men å legge de til på vurderings poengene på slutten er helt tåpelig.

Endret av AvidGamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er så lei at HW.no bruker pris som et negativ punkt. Det føles ut som et påtvungen minus poeng.

 

Er jo teknisk sett helt urelevant for produktet!

 

Fleste av oss har jobb og har fint råd til det meste. Mindreårigne, studenter, og late folk uten jobb, vil jo synes at ting er alt for dyrt (negativt) uansett.

 

Fokuser på varen, la folk selv bestemme om prisen er dyr/negativ.

 

Selvfølgelig er prisen relevant for vurderingen av et produkt. Vurderer du to forskjellige produkter opp mot hverandre og det eneste du finner som skiller dem er pris så velger du den billigste. Det jeg leser ut fra at det står "Dyr" under negativt i oppsummeringen er at man ikke får det man betaler for, og følgelig kan jeg fort se at produktet ikke er relevant for min del da man får bedre produkter til samme pris. Trengte ikke å lese resten av testen engang.

 

Men hvis du ikke føler at pris er viktig for deg, hvorfor gidder du å henge deg opp i vurderingen av den? At høy pris står som negativt er jo helt irrelevant for deg uansett! Med mindre du viser HW.no sine tester til alle vennene dine for å skryte over utstyret du har da...

 

Men vi kan jo dra tankegangen din videre... Hvis man er en beinhard gamer og HW fant ut av levetiden på produktet var dårlig (og følgelig satt det som et negativt punkt), så burde man jo klage på den vurderingen i kommentarfeltet. Som beinhard gamer er ytelsen det eneste som betyr noe, man kan jo bare kjøpe seg ny når den gamle går i stykker, det er jo bare penger(!)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er total uenig. Pris er en PERSONLIG vurdering til kunden, om det blir kjøp eller ikke. Har ingenting med det tekniske vurdering/anmeldelse av produktet.

Er det så fælt, altså?

 

Prisen får kritikk for å sammenligne produktet med konkurrenter. Er musen like bra som en tilsvarende konkurrent - men dyrere - er det naturlig at den får minuspoeng på pris.

 

Har du god råd og/eller driter i valuta for pengene er det bare å ignorere kritikken på pris, da dette ikke gjelder for deg.

Endret av Torpedo_Peter
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pris er og blir såpass subjektivt at det ikke burde ha noen innvirkning på vurdering, det er helt greit å legge til en liten notis som forteller at "Produktet er noe dyrere enn tilsvarende produkter" eller noe lignende, men at det skal ha noe med vurdering av produktet å gjøre syntes jeg er helt feil.

 

Man skal fremheve de positive og negative aspektene ved produktet, også blir det opp til hver enkelt å vurdere hvorvidt produktet faller i smak og er verdt den eventuelle prislappen.

 

 

Dette er en av grunnene til at type "TV2 Hjelper Deg" tester er temmelig håpløse å forholde seg til ,når de blant annet tester matpålegg og plutselig prisen veier like mye som smak og næringsinnhold så blir resultatene totalt misvisende. For en person som er ute etter å vite hvilket produkt som har best kvalitet og smaker best, så er det jo totalt irrelevant å få en liste hvor prisen på de forskjellige er tatt med i betraktningen, hvor skal man ta vite om topp fem faktisk er topp fem, og om de er rangert i riktig rekkefølge med tanke på smakt og kvalitet, det kan jo fort være at plass nr3 egentlig er alternativet med best kvalitet og best smak, men på grunn av noe høyere prislapp så kommer antatt dårligere produkter høyere på listen.

 

 

Det blir langt mer oversiktlig og ikke minst fornuftig å lage tester og oppsummeringer som ikke vektlegger pris, så kan man selv gå inn å finne de antatt beste produktene, vurdere disse og ta prisen til etterretning etterpå. For hvorvidt smertegrensen ligger på 160kr per kilogram ost, eller den ligger på 80kr er jo helt individuelt fra person til person og da er det bare tullete å farge tester med prisnivåer.

 

 

Dette er nok også kilden til hvorfor veldig mange går med helt vrangforestilte oppfatninger av hva som er "best" ved å lese diverse tester på VG.no. Mange har jo fått for seg at en iPhone 5 faktisk er dårligere enn en iPhone 4S, noe som naturligvis ikke tilfellet men man misoppfatter tester av iPhone 5 fordi VG sin test mente at iPhone 5 gir mindre for pengene sammenlignet med dagens konkurrenter, enn hva iPhone 4S gjorde opp imot konkurrentene for 1,5 år siden. Det har jo overhode ingenting med iPhone 5 som produkt å gjøre, og har faktisk skapt forestillinger hvor kunder er usikre på om iPhone 5 faktisk er et bedre produkt enn iPhone 4S noe som i seg selv er tullete, men sånn blir det jo når landsdekkende aviser tar med aspekter som priser som endel av testene sine som kan skape et feil bilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pris har ein good del og seie til forventing til kvalitet og funksjonalitet og er relevant til anmeldelsen
Er total uenig. Pris er en PERSONLIG vurdering til kunden, om det blir kjøp eller ikke. Har ingenting med det tekniske vurdering/anmeldelse av produktet.Prisen har ingenting å si på kvalitet. Jeg har ofte kjøpt et "dyrt" produkt og det har vært dritt kvalitet. Det er dette vi leser anmeldelser for. Å finne ut om produktet er av god kvalitet.De kan godt nevne om de meiner prisen er verdt det, eller om du f.eks får et bedre produkt for tilsvarene pris, men å legge de til på vurderings poengene på slutten er helt tåpelig.

 

ein anmeldelse trenger ikkje bare være kun teknisk anmeldelse men proffesjonel anmeldelse (altså rettet imot folk som driver med mer ein bare hjemmebruk )

 

men siden du mener dette er så "personlig" er det ikkje din "personlige" kritierer at pris er irrelevant? er også opp til anmelderen og besteme hva han vil ha som kriterier

 

men kjønner ikkje helt hva som er helt problemet siden den fekk jo top og pris river den ikkje akkurat ned i graven (egentlig, den gjør INGEN ting negativt for anmeldelsen bare some note på enden) og om du ikkje bryr deg om den er dyr er det ikkje bare super bra for deg da siden da har den null problem

 

jeg driver med inbestilinger av datautstyr til lager og klienter (dette handler også om gamer utstyr) om jeg har 2 teknisk like så vil jeg såklart ta den billigeste

 

men du har rett, i ein ren teknisk anmeldelse er pris irrelevant

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Tester består av både subjektive og objektive vurderinger, forholdet mellom dem i en test varierer etter produktets natur. Men å si at subjektive vurderinger ikke hører hjemme i en test blir veldig rart, spesielt når det kommer til et produkt som oversetter mennesklig input til digital input for maskinen. Skal man basere en test på bare objektive kriterier blir det intet mindre enn en innsamling av fakta. La meg trekke paralleller til biler: Skal testen bare være objektiv så vil ytelser, forbruk, plass etc. etc. være det eneste som betyr noe. Tyske premiummerker skulle aldri hatt en sjanse i biltester. Heldigvis er det ikke slik verdenen fungerer, og man kan observere at f.eks. BMW scorer ekstra på kjlørefølelse og at Mercedes Benz vinner frem på komfort.

 

Eksempelet med Iphone 4s/5 grunner antagelig at enten testen var dårlig formulert eller at folkene som leser testen ikke tenker selv. Hvis du bare er ute etter den råeste Iphonen så vet du at 5 er veien å gå og du klarer selv å tenke at de negative kommentarene rundt prisen ikke har noe å si for ditt valg. Hvis du derimot vil ha mest Iphone for pengene så er helt sikkert 4/4s best, og for mangen vil ikke de ekstra pengene for en 5-er være verdt det. Det er jo så og si den samme telefonen uansett, det er slik informasjon man har nytte av å lese i tester.

Lenke til kommentar

Fleste av oss har jobb og har fint råd til det meste. Mindreårigne, studenter, og late folk uten jobb, vil jo synes at ting er alt for dyrt (negativt).

 

Nå skal ikke jeg gå av skaftet og gjøre ting personlig, men fra nå av bør ikke du kategorisere det norske folk og økonomisituasjonen deres (Hever spesielt et øyenbryn over den siste).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pris har ein good del og seie til forventing til kvalitet og funksjonalitet og er relevant til anmeldelsen

 

At den koster litt mer ein andre produkter og fant den rundt 649 kr for ein ok spill mus som du kan få det same til 450-500 er "dyr" ein good grunn som trekker ned når same produktene som har bedre eller lik egenskaper er bra nok grunn og trekk for pris

 

selv om musematta er jeg veldig uenig på er dyr, 300 kr for dobbel side+ xl matte dyr? det er ikkje dyr etter min mening

 

pris har ein del og seie til forventinger og ingen vil kjøpe katta i sekken, selv om du har "jobb" betyr ikkje at alle har lyst og sløse penger (150 kr er ikkje mye men det blir penger til slutt når man tenker man sparer flere ein 1 gang som kan fort bli ein fin sum ;) )

 

Prisen på et produkt er som regel en subjektiv mening. En person kan mene det er mye for pengene, mens en annen mener den blir for dyr. I artikkelen klager de over trøbbel under Windows 8. Jeg har lest en anmeldelse der musen får nesten utelukkende skryt i bruk under Windows 7.

 

Pris som pluss eller minus er kun interessant dersom dette hadde vært en artikkel der prissammenligning var et poeng, eller den var overpriset i forhold til konkurrenter. En mus til 700,- NOK er ikke spesielt dyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...