Gå til innhold

Test: DrayTek Vigor 2850n


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor fant dere prisene?http://www.mytrendyphone.no/shop/draytek-vigor-2850n-76301p.html

 

Den priser er uten mva, frakt og tollgebyr. Legg på 7-800,- så blir det riktig pris. MyTrendyPhone holder til i Danmark og skal du reparere noe så må det sendes dit. Det tar tid og en del papirarbeid.

Lenke til kommentar

Støtter ikke "alle" nye modem det som denne gjør?

 

Jo? Så jeg ser heller ikke produktet her, og iaf ikke prisen.

 

Når det er sagt, sliter Telenors VDSL boks med den trådløse biten. Denne ville nok reddet huset mitt, men 3k for noe jeg sliter "litt" med er ikke en lønnsom deal.

Lenke til kommentar

Støtter ikke "alle" nye modem det som denne gjør?

Jo, de trenger ikke være nye engang. Dette ble vanlig for 2-3 år siden......

 

Eneste grunn til å kjøpe denne må være hvis man ikke er fornøyd med multimodemet som blir levert av nettleverandøren din evt hvis du er 100% avhengig av å kjøre flere nettlinjer fra EN boks.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0193487

Skuffende at et slikt nettsted bruker uttrykk som modem. En modulator/demodulator brukes typisk nok til å forandre digital data slik at det kunne sendes analogt over eksisterende medium. I og med at vi ikke konverterer digital data til analoge signaler lenger brukes ikke modemegenskapene lenger.

 

Lenke til kommentar

Skuffende at et slikt nettsted bruker uttrykk som modem. En modulator/demodulator brukes typisk nok til å forandre digital data slik at det kunne sendes analogt over eksisterende medium. I og med at vi ikke konverterer digital data til analoge signaler lenger brukes ikke modemegenskapene lenger.

 

Modem er korrekt. Det digitale signalet blir modulert til eit analogt signal før det blir sendt over telefonlinja, og demodulert til eit digitalt signal når det kjem fram. "Akkurat" som før, berre med nye metodar som klarer å pakke inn meir data enn før.

Lenke til kommentar

I tillegg til at den ikke støtter AC, så savner jeg flere lan-porter. 8 eller 12 porter GBit. Så har jeg og problemet at jeg bruker Get, så da er jeg usikker på om denne kan virke som modem for kabeltv-tilkobling.

 

Nei, større sjanse for at Getbox HDPVR vil komme med støtte for de raskeste abonnementene de tilbyr, med innebygd WLAN og minst 4 GBit lan-tilkoblinger, og støtte for HDMI v 1.4 med LAN-støtte, så kan TV'en, BD-spilleren og recieveren, mediesenterpc'en og ev. annet kompatibelt utstyr i samme stereobenk, dele nett via HDMI, mens de fire LAN-portene brukes til å koble opp IP-telefonen, MFPrinteren og 2 soverom. Med flere porter, kunne jeg satt opp flere rom som f.eks kjøkken, kontor og Homeserver, uten å splitte med switcher.

Lenke til kommentar

Sant nok, man kan godt klare seg med routere som ISP leverer. Jeg byttet ISP, og fikk en router som det ikke var liv i alle fire kontaktene bak på (RJ-45). Det vil si at noen av disse kontaktene var døde for vanlig nettbruk, men de er forbeholdt TV-streaming, altså ISP'ens egne TV-produkter.

 

Altså har jeg fått liv i 2 av 4, RJ-45 -kontakter. Det vil si kontakt som er market PC, ikke TV, ikke TV, men den siste markert TV fikk jeg liv i som om den var en vanlig RJ-45 trafikk (i den skrevne rekkefølgen, altså virker ikke de to midterste).

 

Sånt kan være et lite minus for brukere som krever mer enn to kontakter, og sånn sett må de skaffe seg en måte å fordele på likevel kanskje, som eksempelvis switch eller router.

 

Pluss mange brukere finner ofte gjerne et hav av funksjoner på routere de går til anskaffelse av selv, som standard-routeren ISP'en leverer ikke har. Det er riktig mye forskjellig utstyr der ute.

 

Man kan få raskere nett, raskere trådløst nett, støtte for 3G/4G backuplinje, noen bokser har støtte for innstallasjon av alskens forskjellige app'er, som gjør at du får tilgang til en rekke tilleggstjenester. Det er sikkert bare litt av mange fordeler, jeg nå har nevnt.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...