Gå til innhold

Telebransjen går sammen for raskere nettbygging


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje først starte med og bygge ut litt flere sentraler eller hva? Hehe, du ser at vi bor i et sentralt området i Østfold og den jævla sentralen er 3.2 KM UNNA! Og en ting til, viss det blir gigabit opplegg, så er jeg ikke interessert i og betale 3000 kr i måneden. Google fiber i USA har jo 1 gbit til underkanten av 100 dollar (600kr) i måneden

Lenke til kommentar

Det er vel nesten så jeg tror det er først april i dag.

 

Hadde det vært det offentlige som kom med forslaget hadde jeg i alllefall sjekket datoen

Ganske fabelaktig når ting går så treigt som det her

Politikere skal lære om frekvenser før de deler ut.

 

Hvorfor hyrer de ikke noen som er for og i mot?

De er jo glade å kaste penger ut av vinduet uansett

Netcom var jo først med 4g, men som ikke kunne brukes på telefoner og som fremdeles ikke kan brukes på 4g telefoner.

 

Skal vi være et høykost så må vi kunne sørge for at teknologien er på vår side..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at dette drar ut for lenge, om regjeringen/stortinget ikke evner å løse problematikken selv, hvorfor ikke da leie inn et utvalg med teknisk faglærte og erfarne representater fra alle leverandørene? Politikere har ikke kompetansen til å avgjøre hva som skal finnes av infrastruktur uansett. Jeg mener ikke at de skal sløse vekk millioner/milliarder på konsulenter som bruker pengene på rådyre hytter og julebord, men rett og slett et faglig utvalg der kravet er minst 5 år erfaring fra utbygging/infrastruktur.. Det er så slitsomt at de folkevalgte ikke evner å se sånt selv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gi meg minst 100/100mbits fiber. Fiber er bare en investering for fremtiden. Vil vi virkelig tape penger på trege linjer noen år til? Eller vil vi spare tid og penger på bygge ut raskere?

 

Norge er bare et stort byråkrati.. jeg håper FRP kommer til makten snart så vi kan bygge og investere for fremtiden. Noe som vil spare tid, krefter og penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg er ikke naiv nok til å se lyset i tunnelen, vi får aldri fiber i Nord-Odal=(

 

kjenner følelesen... Har opplevd at det kommer fiber på steder rett etter at jeg har flyttet derifra, og nå sist, så kommer det fiber inn i gata jeg bodde i, og som jeg flytta fra i går... typisk ...

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Kanskje først starte med og bygge ut litt flere sentraler eller hva?

Kobbernettet er gitt opp og ligger på dødsleiet, og ingen flere sentraler kommer noen gang til å bli bygd. Sannsynligvis vil de ble fjernet en etter en.

Det er snakk om fiber og trådløse nett.

 

Lenke til kommentar

Du tror Askøy er nærmt Bergen? Jeg bor på Minde og det raskeste Telenor kan tilby er 4 / 0.4mbit

Dette er snakk om et par kilometer fra sentrum, og likevel har vi det dårligste tilbudet i manns minne.

Men på hyttetomten til en kamerat på austevoll. DER skal telenor bygge fiber for de 30 folkene som bor der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg bor 3.7 km unna nærmeste xDSL sentral, har nå gått over til mobilt internett istedet. selv om kvoten er 100 GB per måned så er jeg ikke i nærheten av å bruke det opp.

 

Tidligere hastigheter: 3,6/0,4 (telenor adsl)

Nåværende hastigheter: 23/4 (Netcom 3G)

Lenke til kommentar

kjenner følelesen... Har opplevd at det kommer fiber på steder rett etter at jeg har flyttet derifra, og nå sist, så kommer det fiber inn i gata jeg bodde i, og som jeg flytta fra i går... typisk ...

 

Det skjedde til meg også, hadde en helt pyton 2 Mbit linje og etter jeg hadde sagt opp leiekontrakten kom det brev fra både Telenor og Viken Fiber om at de skulle bygge ut. Løsningen er vel å flytte til et sted med fiber...

Lenke til kommentar

Jeg bor 3.7 km unna nærmeste xDSL sentral, har nå gått over til mobilt internett istedet. selv om kvoten er 100 GB per måned så er jeg ikke i nærheten av å bruke det opp.

 

Tidligere hastigheter: 3,6/0,4 (telenor adsl)

Nåværende hastigheter: 23/4 (Netcom 3G)

 

Gigabyte per måned?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...